Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door mc_kwok
1. Ja, daar zit wel verschil tussen. Een notebook is over het algemeen compacter dan een laptop. Toch heb ik de indruk dat beide termen vaak als synoniemen worden gebruikt. What's in a name.

2. Centrino is een energie zuinige processor, speciaal voor mobiele doeleinden ontwikkeld. Daar ligt het belangrijkste verschil als je het vergelijkt met een pentium 4 processor. Centrino's hebben ook niet zo'n grote cooler nodig, zodat de laptop is afmeting kleiner kan zijn. 't Is eigenlijk een combi van intel pentium M met wifi component.

3. Er vanuit gaande dat je bedoeld: "hoe gebruik ik een audio geluidskaart in een laptop?". Daar zijn verschillende mogelijkheden voor. Extern ligt het meest voor de hand. Via PCM/CIA, USB2 of firewire. Keuze genoeg.

4. Hangt helemaal af van de door jou te gebruiken applicaties. 1gig is een mooi uitgangspunt :)

5. Define gemiddeld.

Over elk van je gestelde vragen zijn topics op dit forum. Zoek maar eens rond! :)

1. Ok, verschil lamptop/notebook is niet groot.
2. Maar welke processor is het geschiktst? Pentium of Centrino? Heb gehoord dat Pentium's beter zijn, maar waarom zou ik niet weten.
3. Ben idd dus opzoek naar een externe kaart (firewire USB maakt niet uit). Wat zijn goede modellen, een standaard kaartje als de maya op een pc, tot maximaal 200 euro?
4. zal 256 MB ook voldoen?
5. Gemiddeld is niet goedkoop en niet duur :), rond de € 800 is gemiddeld, toch?

Greetz.

1. Ok, verschil lamptop/notebook is niet groot.

nope

2. Maar welke processor is het geschiktst? Pentium of Centrino? Heb gehoord dat Pentium's beter zijn, maar waarom zou ik niet weten.

Als je ook met audio bezig gaat, neem dan alleen centrino of pentium-m als je zo nu en dan voor langere tijd zonder stopcontact MOET werken. Vergeleken met P4 processor zijn die Centrino en Pentium-M namelijk compromissen. En er is juist beknibbeld op snelheid bij berekeningen die vaak door audio-progs gebruikt worden.
Kortom, "Centrino 1,6 is vergelijkbaar met P4 3,0" klopt wel, maar niet voor audio.

Ik baseer dit trouwens op benchmarks van mijzelf en anderen en test-bestanden in cubase en Ableton. De P4 kan veel meer hebben.

3. Ben idd dus opzoek naar een externe kaart (firewire USB maakt niet uit). Wat zijn goede modellen, een standaard kaartje als de maya op een pc, tot maximaal 200 euro?

Tja, heel veel keus... tot 200 euro zou ik voor m-audio gaan, zit je wel aan usb vast....

4. zal 256 MB ook voldoen?

nope... minstens 512

5. Gemiddeld is niet goedkoop en niet duur :), rond de € 800 is gemiddeld, toch?

Voor 2e hands laptop? ja, dat klopt wel... Boven de 900 heb je al iets meer keus uit leuke dingen

Ik had ff een vraagje over HD's

In mn nieuwe pc komt een 200gig HD 7200 rpm, en ik heb nu al een 60gb 7200 rpm HD. Deze wil ik samen in de nieuwe stoppen en dacht aan volgende indeling:

60gb voor windows/grafisch werk/overige
200gb voor audio

lijkt me goed toch? nu alleen de vraag: mn audio programma's zelf, op de 200 of 60gb?

ik zou je windows op een aparte schijf of partitie zetten. De grote schijf zou ik puur voor data gaan gebruiken. Zo heb ik het ook gedaan. Een schijf met twee partities; één voor windows en één voor de audio software en een aparte schijf voor alle data (samples, projecten, mp3, etc)

dus:

1 windows/systeem progs
1 grafische progs/audio progs?
1 data (grafische data/audio date/mp3/etc?

of

1 windows/systeem/grafisch
1 audio progs
1 data?

ik zit dan alleen met 2 dingen, dan komt al mn data dus weer bij mn audio op de schijf en ist t geen audio only, en als je t hebt over een vst met een dikke libary en stand-alone? dan komt de standalone op de audioschijf en de vst en libary op data schijf?

Origineel geplaatst door Vlex

lijkt me goed toch? nu alleen de vraag: mn audio programma's zelf, op de 200 of 60gb?

op de 200

911! NEED ADVICE. I can get an Athlon 1700 40 Gig harddrive 5200RPM tomorrow for € 70

911! NEED ADVICE. I can get an Athlon 1700 40 Gig harddrive 5200RPM tomorrow for € 70

Yo ff in het engels,

I got:

Pentium III
667 Mhz
256 Mb internal memory
2 x 20Gb 7200rpm harddrives
Plextor burner
15" screen
running on Windows98

I can get:

Athlon 1700
(1.7 Ghz)
512 Mb internal memory
1 x 40 Gb 7200 rpm harddrive (I will add 1 20Gb harddrive)
Plextor burner
17" screen
running on Windows98

I will put:

Logic Audio Gold 4.1
Software for AMT8
Nero burning ROM

WHY DO I WANNA UPGRADE:

Instead of just recording vocals and mixing everything on an analog board - I want to track and mix everything in Logic.

I can get it for € 70. It's from my webdesigner's job. He works at the Technical University of Delft (big in Holland) and it's only been used for work.

Points of considerement:

1. Pentium III vs. Athlon 1700
2. Windows 98 vs. Windows XP
3. 15" screen vs. 17" screen

I know y'all got me on this one. If I want it I'll have to pick it up in about 24 hours.. so stop giggling and get ta typing

je gaat er vet op vooruit....

alleen de huidige VSTi draaien daar ruk op....bv korg legacy o.i.d

Origineel geplaatst door Alex Omega
je gaat er vet op vooruit....

alleen de huidige VSTi draaien daar ruk op....bv korg legacy o.i.d

Want?

Ik focus me nu op de Waves plug-ins voor het afmixen van een nieuw project.

Hoe loopt dat.

Is een Pentium III 667 stiller/luider dan een Athlon 1700?.

Thanx man.

ik draai een p4 1,6 ghz 512mb en als ik die korg draai dan heb ik zo 50% cpu....snel weer weg gedaan...

Waves heb ik niet dus ken ik niet:)

Maar ik zou het doen!

Re: 911! NEED ADVICE. I can get an Athlon 1700 40 Gig harddrive 5200RPM tomorrow for

Re: 911! NEED ADVICE. I can get an Athlon 1700 40 Gig harddrive 5200RPM tomorrow for

Origineel geplaatst door 2FLY

Points of considerement:

1. Pentium III vs. Athlon 1700
2. Windows 98 vs. Windows XP
3. 15" screen vs. 17" screen

1. De Athlon is sneller als de P III
2. Windows 98 SE is onstabiel, XP stuk stabieler en met je specs zal het perfect lopen.
3. Een beetje fatsoenlijke resolutie oogt een stuk lekkerder op een 17 inch. Voor het geld hoef je het tegenwoordig niet meer te laten. Een 17 inch tftje heb je ook al vanaf 200 en als je CRT wil ben je helemaal goedkoop uit :)

Qua lawaai kan ik niets zeggen, ligt er aan welke koeler erop zit!

Re: Re: 911! NEED ADVICE. I can get an Athlon 1700 40 Gig harddrive 5200RPM tomorrow for

Re: Re: 911! NEED ADVICE. I can get an Athlon 1700 40 Gig harddrive 5200RPM tomorrow for

Origineel geplaatst door Nowald
1. De Athlon is sneller als de P III
2. Windows 98 SE is onstabiel, XP stuk stabieler en met je specs zal het perfect lopen.
3. Een beetje fatsoenlijke resolutie oogt een stuk lekkerder op een 17 inch. Voor het geld hoef je het tegenwoordig niet meer te laten. Een 17 inch tftje heb je ook al vanaf 200 en als je CRT wil ben je helemaal goedkoop uit :)

Qua lawaai kan ik niets zeggen, ligt er aan welke koeler erop zit!

Wat is tftje (flat screen)?
Wat is CRT?

Koeler eventueel te vervangen?

Origineel geplaatst door shortwave
Bericht door een moderator:
verplaast naar juiste forum

Welk forum is dat?

Ik zit altijd in dit forum met mijn recording studio vragen.

Re: Re: Re: 911! NEED ADVICE. I can get an Athlon 1700 40 Gig harddrive 5200RPM tomor

Re: Re: Re: 911! NEED ADVICE. I can get an Athlon 1700 40 Gig harddrive 5200RPM tomor

Origineel geplaatst door 2FLY
Wat is tftje (flat screen)?
Wat is CRT?

Koeler eventueel te vervangen?

TFT = flatscreen
CRT = "normale" monitor

Ik zou gewoon de pc kopen, als je hem aansluit hoor je wel of hij meer geluid maakt als de oude. :)

Een computer van 70 euri en dan toch (redelijk prijzige) Waves plugins gebruiken?

Vind je het erg als ik dat raar vindt?
Neemt niet weg dat dit gewoon moet kunnen natuurlijk.

Origineel geplaatst door fuse
Een computer van 70 euri en dan toch (redelijk prijzige) Waves plugins gebruiken?

Vind je het erg als ik dat raar vindt?
Neemt niet weg dat dit gewoon moet kunnen natuurlijk.

Haha.

De reden dat 'ie 70 euri is.

Bij de TU komen allemaal nieuwe PC's. Die vriend/websitedesigner van me werkt daar. Dat is ZIJN computer. En hij mag hem kopen voor 75 euri.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back