Origineel geplaatst door Rauzi
Hallo allemaal.
Ik heb ook plannen om een daw in elkaar te gaan zetten. Het leuke idee wat ik had was dat het in een 2U 19" kast gaat. Maar nu het volgende;
Wat er in zou moeten gaan is het volgende;
AMD processor.
Moederbord voor AMD chipset, met firewire800 port (bestaat dat voor een moederbord??).
Geheugen, 1 á 2GB.
Videokaart voor 2 TFT schermen.
Harde schijven, één van 80GB voor alle applicaties, één van 250GB voor alle audio.
Maar mijn vraag... Zou dit allemaal wel passen in een 2U 19" kast??
Want een beetje een stille kast moet het ook wel gaan worden... Dat betekent grote fans, maarja... Iemand ervaring met deze situatie?
Ik hoor het graag!
Volgende Workstation heb ik vandaag samengestel na veel nadenken, een systeem die uitsluitend voor audio doeleinden zal gebruikt worden die gereed is voor de toekomst.
* A8N-SLI_PREMIUM asus
* Athlon 64 X2 Dual-Core 4400+ 2.2Ghz S939 Ht2000 L1=2*128 L2=2*
* CNPS9500-CU zalman
* 2x 1GB, 184 pins, PC3200/DDR400, High Compatible geheugen
* asus GeForce 6600 256DDR TV/Out DVI-I 2V grafische kaart
* XPower Supply 600W Low Noise Ball Bearing Fan tempcontroled +5VSB2-3
* Case 4U E-ATX 3x5.25ext 2x3.5ext 4x3.5int No PS
* 2x baracuda sata 120gb schijven 7200 toers
-> de cpu is het voorlaatste model omdat dit de prijs wat mindert maar kwa spects niet veel onderdoet dan het nieuwste model.
De boxed koeler wordt niet gebruikt maar deze word vervangen door een een zalman, voorlopig gaat er 2gb ddr 400 rams in, maar kan uitgebreid worden tot max 4gb indien nodig
De graficshe kaart is voldoende om 2d toepassingen tot een geschikt einde te brengen voor echte 3d grafische toepassingen & ontwerpen zal deze grafische kaart iets tekort komen.
dit is iets die niet echt nodig is in audio gebeuren... het is zeker geen slecht ding, trouwens deze heeft een nieuw koelsysteem die de decibels weer wat doen dalen. Ik opteerde dan ook voor een zo stil mogelijke case. Het is trouwens een 4u servercase geworden zonder voeding, de voeding is een 600W jawel stille knakker. die bestemd is voor verdere toekomstige uitbreidingen.
enkel het grafisch deel is niet het beste die er te krijgen is doelbewust omdat dit systeem nu eenmaal voor audio bedoeld is en het toch niet veel verschil uitmaakt. enkel de prijs dan.
Met deze pc ben ik ook verzekerd voor de toekomst zwijndows vista 64bit runt probleemloos op dit beest. samen met asus zou dit een robust en stabiel systeem moeten worden.
Nu de prijs valt iet Boven de 2k euro, niet veel maar toch het is een dure bak maar daar heb je dan ook wat voor.