Pc specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Goede geluidskaart Laptop

Re: Goede geluidskaart Laptop

Origineel geplaatst door Konfliktzone
.... interne geluidskaart ....

dit snap ik even niet.....

Heb je tegenwoordig ook al interne geluidskaarten voor laptop's, of bedoel je zo'n
PCMCIA-ding ?

Is hier toevallig iemand met een AMD nForce4 en een ESI Juli@ geluidkaart. Ik lees goede recensies van deze kaart, maar ook weer horror verhalen over latency problemen in Cubase. De nForce4 chipset schijnt niet zo'n held te zijn in het verwerken van data op de PCI bus.

Ff ter inleiding, Ik heb een Sony VAIO notebook en wil monitoren gaan kopen. Nu leek mij het handig om daar een goede geluidskaart bij te kopen. Nu heb ik niet zoveel verstand van geluidskaarten ( intern of extern) dus ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

Ik heb dus gehoord dat RME goed is, maar ik zie ook vaak de EMU kaarten in dezelfde prijsklasse. Volgens mij zijn dit ook beide externe kaarten. Kan iemand mij een beetje een richting geven?? Wat de meest voorkomende functie's zijn? Ik wil max denk ik 500EU uitgeven aan een geluidskaart.

Alvast bedankt!

Hoeveel geheugen is zinvol?

Hoeveel geheugen is zinvol?

Freunde!

Ik heb momenteel 512 MB in mijn PCtje zitten, maar sommige projecten lijken dan wat te zwaar. Ik wil er nu wat geheugen bijsteken, maar mijn vraag is, hoeveel is zinvol? Ik heb gehoord dat boven een bepaald niveau er meer insteken niet veel meer helpt. En ik heb een hekel aan geld uitgeven zonder goede reden.

Steek ik er 1 Gig bij? 2 Gig? of is dat allemaal over the top en is 512 MB erbij voldoende?

'k Heb een P4-3.0 met XP SP1.

Ah ja, ik draai SX2, Hypersonic, Absynth 3, Battery 2, Korg Legacy, Waves Plugins,

Dankeschön!

Asl je beperkt met BAttery werkt of vaak je samples van disk streamt dan zou 1 GB voldoende moeten zijn.

Softsynths gebruiken relatief weinig geheugen (behalve als ze sample based zijn). Softsamplers gebruiken geheugen voor elke sample die je erin stopt.

Aloha,

Ben op zoek naar een nieuwe laptop.
De iig nodige specs:

1 gig geheugen
15.4 Inch Breedbeeld (vindt ik de ideale maat)
Firewire
DVD-RW
Video Out (voor 2 schermen)

Waar werk ik vooral mee? Logic en Ableton.
Wordt de laptop nog ergens anders voor gebruikt? Nee. Alleen audio. Dus niet eens internet of dergelijke.
Over processors en merken hou ik me mond...ik hoor duizenden verschillende dingen en geef de zoektocht op...

Het liefst blijf ik onder de 1000 euro, en dat moet best wel lukken denk ik zo...

Welke modellen zou ik naar kunnen kijken, en waar raden jullie mij aan het (niet) te kopen? Ben klant bij Office Centre, waar ze best goede aanbiedingen hebben. Raden jullie het af om hier iets te kopen? (die dag aanbiedingen zijn namelijk best wel sweety...)

Anyway, thanx in advance!
Groeten,

Rafael

voor de leifhebbers heb ik een leuk systeempje te koop, draait als een zonnetje en hiermee kan je nog jaren voor uit. 8maanden oud dus nog met garantie.

zie hieronder in het rood :D mag het hier op forum eigenlijk niet te koop aanbieden. maar in deze tread mag dat vast wel. heb hier tenslote ook de info vandaan om dit systeem te bouwen.

vraagprijs is de helft van de nieuw waarde, wat toch een nette prijs.

Mac?

Nee, aangezien ik een 17 jarig student ben wil ik daar nog niet aan beginnen, dat kost me teveel. Als ik voor MAC ga, dan ga ik ook big...
Bovendien...momenteel vallen er meer cracks op het net te vinden voor pc dan voor MAC...
Moementeel kan ik nog goed los op logic 5.5...

Groeten,

Rafael

Pfff.. tien pagina's aan commentaar.. dat gaan we allemaal niet lezen :)

Mijn advies: koop een redelijke PC met bij voorkeur de op een-na bruutste Intel (intel ja!) processor in combinatie met een Intel Chipset. Ik heb zelf een Dell Dimension staan die volledig naar mijn wens is ingericht met 2 gig geheugen, een dual-screen kaartje en een aantal dikke schijven en toch netjes binnen mijn budget bleef. Prima machine, heeft nog geen enkele keer problemen gegeven met welke bizarre audio setup dan ook en voldoet aan al mijn eisen, alhoewel ie naar mijn mening wel iets stiller had mogen zijn. Je kunt Dell gewoon bellen en zeggen wat je wilt hebben, dat je geen behoefte hebt aan al die rommel die bij standaard consumer of business setups wordt geleverd en dat je een leuke prijs wilt en dan maken ze er meestal wel wat moois van :)

Aangezien ik ook in een band speel wil toch voor een laptop gaan. Wil gewoon mobiel kunnen zijn met me audio..
Heb zelf ook een Dell pc gehad, en dat beviel me ook prima...Maar deze keer ik ga ik voor mobiliteit...

Greets,

Rafa

Hallo allemaal.
Ik heb ook plannen om een daw in elkaar te gaan zetten. Het leuke idee wat ik had was dat het in een 2U 19" kast gaat. Maar nu het volgende;

Wat er in zou moeten gaan is het volgende;

AMD processor.
Moederbord voor AMD chipset, met firewire800 port (bestaat dat voor een moederbord??).
Geheugen, 1 á 2GB.
Videokaart voor 2 TFT schermen.
Harde schijven, één van 80GB voor alle applicaties, één van 250GB voor alle audio.

Maar mijn vraag... Zou dit allemaal wel passen in een 2U 19" kast??
Want een beetje een stille kast moet het ook wel gaan worden... Dat betekent grote fans, maarja... Iemand ervaring met deze situatie?
Ik hoor het graag!

Vraagje... (en als het al eerder is gevraagd, jammer dan - 36 pagina's is me iets te gortig..)

Ik zoek een zero latency geluidskaart met on board processor, zodat de main board processor minder wordt belast. Bestaat zoiets eigenlijk? Even extreem - stel je voor dat ik 'm in een PIII met 1.0 GHz wil stoppen...

geluidskaartdillema

geluidskaartdillema

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze kwestie:
Ik wil samen met mn broer een nieuwe pc kopen (Hierdoor hebben we namelijk een groter budget te spenderen.) Het enige nadeel is dat hij vooral fpsgames wil spelen en ik nummers wil opnemen en editen. Welke geluidskaart kunnen we nu het beste aanschaffen? Ik wil zowiezo mn keyboard aan sluiten via een usb/midi/gameport kabel en ik wil een door AISO ondersteunde geluidskaart (voor de VST-instrumenten). Het budget voor de geluidskaart is rond de 150 euro (liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk).

Ik zat zelf te denken aan de Audiotrak Prodigy 7.1. Iemand ervaring hiermee?
Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven hierover.

bij voorbaad dank. :)

Origineel geplaatst door Hans de Vries
Vraagje... (en als het al eerder is gevraagd, jammer dan - 36 pagina's is me iets te gortig..)

Ik zoek een zero latency geluidskaart met on board processor, zodat de main board processor minder wordt belast. Bestaat zoiets eigenlijk? Even extreem - stel je voor dat ik 'm in een PIII met 1.0 GHz wil stoppen...

Is de EMU-range niet iets voor jou?
Zero latency word moeilijk, denk ik, maar heeft wel een dsp- processor aan boord voor fxjes.. Klinken niet fantastisch, maar de geweldige ad/da converters maken een hoop goed. 1212m is de beste geluidskaart in z'n klasse (en ver daarboven, IMHO)

Hallo,

Ik sta op het punt om een E-mu 1616 aan te schaffen. Dit leek me wel een leuk bakje voor mijn laptop. Heeft iemand ervaring met E-mu geluidskaarten, vooral wat betreft support/drivers en dergelijke?

En nou is er een 1616 en een 1616m. Als ik het goed vernomen heb, heeft de 'm' versie 'mastering' kwaliteit AD/DA converters. Hij is ook 100 euro duurder. Is dat het echt wel waard? of zie ik het verkeerd en krijg je bij de 1616m meer dan alleen betere converters?

Vriendelijke groet,

Renze

Edit: Ik zie dat er een thread is met een 1616m review...Op een of andere manier compleet over het hoofd gezien. excuses

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Rauzi
Hallo allemaal.
Ik heb ook plannen om een daw in elkaar te gaan zetten. Het leuke idee wat ik had was dat het in een 2U 19" kast gaat. Maar nu het volgende;

Wat er in zou moeten gaan is het volgende;

AMD processor.
Moederbord voor AMD chipset, met firewire800 port (bestaat dat voor een moederbord??).
Geheugen, 1 á 2GB.
Videokaart voor 2 TFT schermen.
Harde schijven, één van 80GB voor alle applicaties, één van 250GB voor alle audio.

Maar mijn vraag... Zou dit allemaal wel passen in een 2U 19" kast??
Want een beetje een stille kast moet het ook wel gaan worden... Dat betekent grote fans, maarja... Iemand ervaring met deze situatie?
Ik hoor het graag!

Volgende Workstation heb ik vandaag samengestel na veel nadenken, een systeem die uitsluitend voor audio doeleinden zal gebruikt worden die gereed is voor de toekomst.

* A8N-SLI_PREMIUM asus
* Athlon 64 X2 Dual-Core 4400+ 2.2Ghz S939 Ht2000 L1=2*128 L2=2*
* CNPS9500-CU zalman
* 2x 1GB, 184 pins, PC3200/DDR400, High Compatible geheugen
* asus GeForce 6600 256DDR TV/Out DVI-I 2V grafische kaart
* XPower Supply 600W Low Noise Ball Bearing Fan tempcontroled +5VSB2-3
* Case 4U E-ATX 3x5.25ext 2x3.5ext 4x3.5int No PS
* 2x baracuda sata 120gb schijven 7200 toers

-> de cpu is het voorlaatste model omdat dit de prijs wat mindert maar kwa spects niet veel onderdoet dan het nieuwste model.
De boxed koeler wordt niet gebruikt maar deze word vervangen door een een zalman, voorlopig gaat er 2gb ddr 400 rams in, maar kan uitgebreid worden tot max 4gb indien nodig
De graficshe kaart is voldoende om 2d toepassingen tot een geschikt einde te brengen voor echte 3d grafische toepassingen & ontwerpen zal deze grafische kaart iets tekort komen.
dit is iets die niet echt nodig is in audio gebeuren... het is zeker geen slecht ding, trouwens deze heeft een nieuw koelsysteem die de decibels weer wat doen dalen. Ik opteerde dan ook voor een zo stil mogelijke case. Het is trouwens een 4u servercase geworden zonder voeding, de voeding is een 600W jawel stille knakker. die bestemd is voor verdere toekomstige uitbreidingen.

enkel het grafisch deel is niet het beste die er te krijgen is doelbewust omdat dit systeem nu eenmaal voor audio bedoeld is en het toch niet veel verschil uitmaakt. enkel de prijs dan.
Met deze pc ben ik ook verzekerd voor de toekomst zwijndows vista 64bit runt probleemloos op dit beest. samen met asus zou dit een robust en stabiel systeem moeten worden.

Nu de prijs valt iet Boven de 2k euro, niet veel maar toch het is een dure bak maar daar heb je dan ook wat voor.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back