Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Tja, ...

Motu is (van horen zeggen) zeker niet slecht. Al betaal ik dan een heel stuk meer voor in/out's etc. die ik toch niet nodig heb. En ok, ...ik ga niet op een paar euro's besparen maar het moet ook niet TE gek worden. Zelfs de Traveller is geen klein spul he...
Misschien dan toch maar voor de Firebox gaan? ...of de Mbox2? ...ik ben er dus nog niet uit. :)
Ik ga er nog wat over lezen/opzoeken. Iemand nog links die de moeite zijn?

Over de iets minder kwaliteit (A/D D/A) van die Ozonic, dat had ik ook weer ergens gelezen maar waar juist?? ...totaal geen id. Sorry. Ergens op het web. lol

To be continued.
D.

Origineel geplaatst door dili
Tja, ...

Motu is (van horen zeggen) zeker niet slecht. Al betaal ik dan een heel stuk meer voor in/out's etc. die ik toch niet nodig heb. En ok, ...ik ga niet op een paar euro's besparen maar het moet ook niet TE gek worden. Zelfs de Traveller is geen klein spul he...
Misschien dan toch maar voor de Firebox gaan? ...of de Mbox2? ...ik ben er dus nog niet uit. :)
Ik ga er nog wat over lezen/opzoeken. Iemand nog links die de moeite zijn?

Over de iets minder kwaliteit (A/D D/A) van die Ozonic, dat had ik ook weer ergens gelezen maar waar juist?? ...totaal geen id. Sorry. Ergens op het web. lol

To be continued.
D.

Hou ons op de hoogte ben benieuwd naar je bevindingen.

Hoi

Ik ben een live setupje aan het uitbouwen, ik doe nu alles op een pc met een creative audigy platinum
xp 3500 en 1024 ram juno 60 en een microkorg
voor live zou ik mn powerbook gebruiken ik zit in de grafische vandaar dat ik dat heb 1.67ghz en 1024mb
nu kan ik in ableton op de powerbook maar 1/4 of minder tegelijk laten lopen als op de pc

nu is mijn vraag als ik dan een firewire geluidskaart koop zal ik dan opeens meer "power" hebben zeg maar
of hang dit vooral af van de processor en ram
en maakt dat dan uit of dat bvb een firewire audiophile is of een firewire 410 of een RME fireface is voor de "power"

die laatste zal ik waarschijnlijk toch niet kunnen kopen met dat ik tegen maart mn set up zou moeten hebben
en ik nog veel te kopen heb pa, geluidskaart, paar modules om het gebruik van vst's te beperken

en een firewire 800 hd van 7200 rpm ofzo maakt dat iets uit?

groeten

Een FW-HD geeft iets meer performance maar het zal in jouw geval niets tot niet veel uitmaken.

Ableton is nooit ge-optimaliseerd voor Mac, het draait stabieler maar je mist op een G4 nu eenmaal een dosis power.

heb ik gemerkt

maar hoe zit dat met zoon geluidskaart
krijg je daar wat prestatiewinst van
en is die dan meer als je een duurdere koopt
of heeft die enkel meer in en outs en beter geluid ofzo

ik heb 'n Lacie Big Disk Extreme (FW800, RAID 0, 7200rpm) aan m'n G4 PB 1,5GHz 1256MB hangen en merk serieus het verschil met de interne 5400rpm HD. vooral bij multitrack recorden. heb eigenlijk niet getest of het bij t afspelen van samples veel verschil maakt maar ik kan me voorstellen van wel, bv. als je in een Live 'scene' meerdere grote samples tegelijk laadt.

wanneer worden die intel-macs eigenlijk verwacht? Is er volgende week niet de macworld conferentie in San Fransisco?

Yup, als je de geruchten mag geloven dan zullen de MacMini en iBook er het eerst aan moeten.
Check eventueel www.macrumors.com

Hou wel in je achterhoofd dat op dit soort sites iedereen elkaar gek loopt te maken met hoe geweldig alles wel niet moet worden en wat voor fantastisch spul er uit gaat komen. Over het algemeen klopt het meeste voor 40 procent.

Wacht nog even vrolijk af, voor hetzelfde geld duurt het nog een half jaar.

Re: DualCore G5 & A/D

Re: DualCore G5 & A/D

Origineel geplaatst door dili
Hey allemaal...

Ik ben nieuw hier. Al lees ik reeds een tijdje het forum. Leuk!

Nu heb ik een vraag waar ik niet uit kom.
Ik koop mezelf dus een DualCore G5 (yesss! :) maar zit nog steeds in de knoop met wat te kopen voor geluidskaart.
Ik wil het vooral gebruiken om te sampelen. Een zo goed mogelijke kwaliteit.
Interne zou ruis een probleem kunnen geven, heb ik mij laten wijsmaken. Al moet ik daar niet wakker van liggen aangezien er op dit moment toch niets op de markt is dat past in die nieuwe DualCore. ...Dom!
Enfin, ... Firewire of USB2 dan maar zekers.
Presonus Firebox? M-Audio Audiophille? Focusrite Saffire? Mbox 2? Motu? ...Anderen???
Overal lees je dat ze wel ok klinken maar wat is nu echt "de beste"? Stereo in/uit is voldoende.
Welk toestel heeft dus de beste A/D D/A convertor?
Hoor je het verschil trouwens tussen deze verschillende? Ik sample vooral vinyl, met een Technics, met Ortofon Concorde Pro. Iemand daar ook een mening over? ...zonder te willen overstappen naar een HiFi cartridge van +500 Euro. :)

Feed me ! :)
Alle meningen welkom! Of misschien links naar artikels?

Thnx,
Dim

4 zeer goede keuzes:

Presonus Firebox (krijg je cubase SE bij, mic preamps schijnen erg goed te zijn. Hoor van mensen dat ze beter zijn dan bij motu.)

Focusrite Saffire (onboard DSP, goede preamps, ook met cubase SE. DSP als effect te gebruiken. Heel erg goed gereviewed)

Digidesign Mbox 1 (nu in de opruiming dus voor een "prikkie" te scoren. Goede mic preamps (focusrite), strak design, heeft ook inserts geloof ik, gewoon goed geluid en je krijgt er Pro Tools LE bij.

Digidesign Mbox2 De nieuwe variant. Iets beter als de mbox 1 en wel ander design. Ook weer pro tools LE erbij.

Of een nieuwe...

Attachments

• afbeelding 1.jpg
    afbeelding 1.jpg
    63,9 KB · Bekeken: 120
stelletje *%#&@!!!!!!!

oktober een g5 imac gekocht, lepelen ze er nu voor dezelfde prijs een dual core intel in. eens kijken of hier werk van te maken is, want dit vind ik echt een te groot verschil.... zal wel weer niks aan te doen zijn....

Waarom zou je er werk van maken? Die G5 voldoet echt nog prima en draait bovendien al je huidige software native.

De prijzen liegen er iig niet om, 2200 euro voor de opvolger van de PB. Hopelijk verschijnt er snel een goedkopere (single core) versie met een 13 inch scherm. BTW ik vind het maf dat er geen FW800 meer op zit, zouden die chips dat (nog) niet ondersteunen?

Het definitieve einde van de G4 is hiermee inmiddels wel een feit...

[edit: mikemix grapjes 8~ ]

Origineel geplaatst door The Q
De prijzen liegen er iig niet om, 22 euro voor de opvolger van de PB. Hopelijk verschijnt er snel een goedkopere (single core) versie met een 13 inch scherm.

Het definitieve einde van de G4 is hiermee een feit...

2200 :D
Voor de verkoop is hij def. exit, bij mij blijft hij nog wel even naast mijn G5 draaien hoor;)

Die reclame is toch gewoon lachwekkend.
En dan nog eens het lef hebben om te zeggen dat een Intel CPU meer in een Mac zou doen.
Iig kraken die Intels niet als je er Live op wilt draaien. :dubbel:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back