Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Septic
En alleen met Logic Plugs dus niet bijv IMPOscar op een andere bak voor resources maar wel exs24 oid

Distributed Audio Processing / Logic Nodes werkt enkel met eigen Logic plug-ins, behalve de sample-based instruments zoals EXS24 en UltraBeat.

Het werkt via Gigabit Ethernet of Firewire. De MacMini, iBook, 12" PowerBook en ouder iMac's hebben wel Ethernet maar dit is geen gigabit Ethernet. Het is wel mogelijk om bv de MacMini te gebruiken als Logic Node via firewire.

Het is me niet helemaal duidelijk of je G4/G5 PowerPC's zult kunnen combineren met de nieuwe MacIntels in eenzelfde Logic netwerk.

http://www.apple.com/logicpro/distributedaudio.html

Dus zelfs Ultrabeat en EXS24 niet eens.....heb je er ook lekker veel aan voor een silver compressor hoef ik geen node te draaien :stupid

Jammer is dat anders zou het weleens een optie kunnen zijn en systeem met nodes.

Distributed audio processing kan wel interessant zijn als je veel werkt met CPU-intensieve plugs zoals SpaceDesigner of Sculpture. Maar met een dual G5 zonder Nodes kom je al een héél eind hoor.

Misschien dat ze het bij een volgende update (waar blijft Logic 8??) wel opengooien voor 3rd party plugs??

Ff een halve ontopic vraag voor de powerbook gebruikers + Live:
- wat voor specs hebben jullie
- wat kunnen jullie max draaien aan audio tracks
- wat kunnen jullie max draaien aan midi tracks softsynths
- wat kunnen jullie max hebben aan effecten

Een beetje een gemiddelde....

ben benieuwd...

Volgens mij best wel erg on topic :)

Die vraag van softsynths is tricky, ik kan bijv wel 10 softsynths draaien met patches die weinig CPU slurpen maar ik kan ook een softsynth hebben die de hele Mac plat legt. Bijv. Minimonsta, dat is een hele intensieve op mijn Mac Mini G4 1.33. Dus eigenlijk moet je dit onderwerp ietwat genuanceerd benaderen.

Met audio heb ik nog niet aan de top gezeten >20 tracks, fx gebruik ik (te) weinig van Live 5.

Check ook het Ableton forum, daar staan wat benchmarks van verschillende Mac met een performance test voor Live 5, klik

ja dat forum heb ik al helemaal uitgeplozen, maar was erg benieuwd naar wat gewone hands on ervaringen van mensen hier op het forum....

had begrepen dat een powerbook met live en dan redelijk wat plug ins en softsynth geen ideale combnatie was, maar was is de ervaring werkelijk van de gebruikers....

Laat ik 't dan ook maar hier eerlijk zeggen... de G4 zuigt idd met Live 5 icm soft synths en fx plug-ins, je kan d'r een beperkter aantal gebruiken dan een Intel of AMD PC'tje. Dat forum maakt het behoorlijkduidelijk en ik kan me d'r bij aansluiten.

Mocht je voor Mac willen gaan dan raad ik je aan voor de Intel versie te shoppen of een iMAc G5. Die laatste is dan wel niet zo portable meer maar een flightcase doet wonderen ;)

Origineel geplaatst door The Q
Laat ik 't dan ook maar hier eerlijk zeggen... de G4 zuigt idd met Live 5 icm soft synths en fx plug-ins, je kan d'r een beperkter aantal gebruiken dan een Intel of AMD PC'tje. Dat forum maakt het behoorlijkduidelijk en ik kan me d'r bij aansluiten.

Mocht je voor Mac willen gaan dan raad ik je aan voor de Intel versie te shoppen of een iMAc G5. Die laatste is dan wel niet zo portable meer maar een flightcase doet wonderen ;)
ik heb 'n PB 15" 1,5GHz 1,256GB RAM.
Live5 is idd niet erg performant op de G4. met veel plugins begint ie vrij snel te stotteren, maar da's natuurlijk zeer afhankelijk van bitdepth, frequency en latency instellingen. maar dramatisch is het niet hoor. ik maak al mijn tracks (midi sequencen, recorden, mixen, fx, etc.) van A tot Z met Live en ben daar zeer gelukkig mee. en als de cpu 't niet trekt heb je nog steeds de 'freeze track' functie om processing power te sparen.

Onzin ...
IK heb een 'ouwe' Powerbook g4 500mhz en die trekt echt een hoop .
Minimonsta .. werkt gewoon .
Ik moet er alleen geen 3 openen en niet de meest ingewikkelde patches ..
Heb nu voor zolang een Mac Mini erbij ... een G4 komt echt een heel eind .
Ableton 5 zuigt met een G4 ?!! ... ik snap niet hoe je erbij komt .
Ik zou dus voorlopig niet aan de Macintel beginnen .
Als je een Powerbook wilt en je hebt geld genoeg en je kan echt niet wachten tot de MacIntel al zijn/haar kinderziektes kwijt is ..... zou ik gewoon voor een 1.67 Powerbook gaan .
Zit er zelf ook nog steeds over te twijfelen om gewoon nog een jaartje te wachten met een Macintel .
Ik kijk eerst nog wel even hoe lang het gaat duren voor dat de software die ik gebruik beschikbaar is voor Macintel .

Ik bedenk me nu dat je mischien bedoelt met heel veel fx en heeel veeel softhsynths .
Moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel softhsynths gebruik .
Maar ik speel live met Ableton met 8 sporen met op ieder kanaal eq en wat plugz ...
Dat trekt mijn Powerbook prima .

Maar las ooit ergens dat jij voor drums ook battery gebruikt, klopt dat? en loopt dat?
kontakt?

en plugz op je tracks, moet ik dan denken aan elke track twee / drie plugz?

Origineel geplaatst door dextah
Onzin ...
IK heb een 'ouwe' Powerbook g4 500mhz en die trekt echt een hoop .
Minimonsta .. werkt gewoon .
Ik moet er alleen geen 3 openen en niet de meest ingewikkelde patches ..
Heb nu voor zolang een Mac Mini erbij ... een G4 komt echt een heel eind .
Ableton 5 zuigt met een G4 ?!! ... ik snap niet hoe je erbij komt .
Ik zou dus voorlopig niet aan de Macintel beginnen .
Als je een Powerbook wilt en je hebt geld genoeg en je kan echt niet wachten tot de MacIntel al zijn/haar kinderziektes kwijt is ..... zou ik gewoon voor een 1.67 Powerbook gaan .
Zit er zelf ook nog steeds over te twijfelen om gewoon nog een jaartje te wachten met een Macintel .
Ik kijk eerst nog wel even hoe lang het gaat duren voor dat de software die ik gebruik beschikbaar is voor Macintel .
zo'n uitspraken zijn natuurlijk waardeloos als er niet quantitatief geargumenteerd wordt. check de preformance test op het ableton forum en je zal zien dat de G4 ver achter loopt bij alle PC systemen. ik heb de test gedaan en 't komt overeen met de resultaten.

link: http://www.ableton.com/forum/viewtopic.php?t=24715&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

resultaat:
Live5Chart.jpg

trouwens, voor de volgende Live5.2 update is er performance verbetering voor de Mac aangekondigd, dus ben benieuwd!
neemt niet weg dat ik nog steeds gelukkig ben met m'n PB (1,5 jaar oud). over 'n jaartje of zo zal ik 's beginnen nadenken over 'n MacBook opvolger.

<edit> als ik de aankondiging zo nog is doorlees versta ik eruit dat de verbetering enkel voor de IntelMac's zal zijn :erm: </edit>

chill Dex :)

Ik zeg ook nergens dat het NIET werkt, maarrrr... laten we wel zijn (en Divi geeft daat ook nog eens aan) dat je beperkter bent op een G4.

Bob wil een beetje zekerheid met wat ie gaat doen en we kunnen hier wel heel Mac minded al zijn behoeftes gaan benaderen maar ik denk datt ie d'r niets aan heeft als ie een PB heeft gekocht en er achter komt dat de helft van zijn inttenties niet uitkomen of met veel work arounds pas gedaan kunnen worden.

Let's face it, de G4 is niet voor niets vervangen in de Pro machines, better times ahead met de Intel bakken.

@Divi; dat wordt idd de universal binary met betere performance op Intel, de Mac versies waren altijd minder omdat ze nooit Altivec hebben ondersteund. Dat was altijd al een minpunt voor Ableton op de PPC

Origineel geplaatst door bob303vs909
Maar las ooit ergens dat jij voor drums ook battery gebruikt, klopt dat? en loopt dat?
kontakt?

en plugz op je tracks, moet ik dan denken aan elke track twee / drie plugz?

Als ik drums softwarematig doe altijd Battery .
Kontakt heb ik alleen de beta gebruikt voor die Fisherspooner remix . Weet niet zo goed wat ik met een sampler moet .
Twee plugz per track eq en op de eindmix een filter .

Origineel geplaatst door divi
zo'n uitspraken zijn natuurlijk waardeloos als er niet quantitatief geargumenteerd wordt. check de preformance test op het ableton forum en je zal zien dat de G4 ver achter loopt bij alle PC systemen. ik heb de test gedaan en 't komt overeen met de resultaten.

link: http://www.ableton.com/forum/viewtopic.php?t=24715&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

resultaat:
Live5Chart.jpg

Tja .... waardeloos of niet ... feit blijft dat die ouwe stoomlocomotief van mij gewoon blijft door walsen .
En zo een testje .. dat zegt lekker veel .
Maar laten we verder gaan met muziek maken :)

:luv:

chill Dex :)

Ik zeg ook nergens dat het NIET werkt, maarrrr... laten we wel zijn (en Divi geeft daat ook nog eens aan) dat je beperkter bent op een G4.

Bob wil een beetje zekerheid met wat ie gaat doen en we kunnen hier wel heel Mac minded al zijn behoeftes gaan benaderen maar ik denk datt ie d'r niets aan heeft als ie een PB heeft gekocht en er achter komt dat de helft van zijn inttenties niet uitkomen of met veel work arounds pas gedaan kunnen worden.

Let's face it, de G4 is niet voor niets vervangen in de Pro machines, better times ahead met de Intel bakken.

@Divi; dat wordt idd de universal binary met betere performance op Intel, de Mac versies waren altijd minder omdat ze nooit Altivec hebben ondersteund. Dat was altijd al een minpunt voor Ableton op de PPC

Met de performance test op het ableton forum kwam ik met m'n toshiba qosmio op iets va 25 - 28 %...dus ik weet dat DAT goed werkt...

Maar ik ben een mac liefhebber....en muziek maken, ach...het blijft een hobby...

Als ik dit lijstje zie, ga ik bijna geloven met de performance van andere software in mijn achterhoofd,
dat er bewust een vette rem op Mac gerelateerde performance is gecreerd.

Er wordt betere ondersteuning beloofd, je kan dit ook omdraaien door te stellen dat dit nooit optimaal was.
Maak Live dan alleen voor PC's, of voor beide platformen evenredig goed vergelijkbaar.
Nu krijg je onwillekeurig toch de neiging Apple(s) met peren te vergelijken wat significant niet juist is.

Origineel geplaatst door mikemix
Als ik dit lijstje zie, ga ik bijna geloven met de performance van andere software in mijn achterhoofd,
dat er bewust een vette rem op Mac gerelateerde performance is gecreerd.

Er wordt betere ondersteuning beloofd, je kan dit ook omdraaien door te stellen dat dit nooit optimaal was.
Maak Live dan alleen voor PC's, of voor beide platformen evenredig goed vergelijkbaar.
Nu krijg je onwillekeurig toch de neiging Apple(s) met peren te vergelijken wat significant niet juist is.
misschien ontwikkelt op pc en toen geport naar osx ?? dat scheelt veel performance heb ik me laten vertellen ..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back