Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik gebruik nu een 2,4 ghz dell optiplex.
Opzich gaat het me niet om de snelheid van het systeem, maar om de betrouwbaarheid.
Als een 1ghz pc goed functioneert met cubase , dan is de vertaling naar de mac wat mij betreft prima.
Zolang hij maar betrouwbaar is.

IK heb een apple ibook g3 650 met 640mb ram.
En Ableton live loopt als een zonnetje en ik heb nog niet verder geprobeerd als 6 sporen.
Maar 6 lukt zowiezo en geen gekkigheid met timing problemen wat je met windows wel snel heb.
En Fuse zijn gelul over te weinig kracht moet je gewoon negeren want hij LULD.
Gewoon zelf wat ram er bij zetten en een snellere interne schijf heb je echt niet nodig als je amper audio sporen gebruiik.

Tsja, mono en ik zijn het niet eens. En hij wordt daar zelfs boos om wat ik zeg. Omdat ik geen Apple heb. Maar daar hoef je niet aan op te hangen of zo.
Alleen heb ik dit ook overlegd met iemand die voor z'n werk dagelijks met Apple's omgaat en die is het met mij eens. En als dat niet gezien wordt als goed argument dan houdt het op.

En ik zeg ook niet dat het niet kan. Het kan zelfs heel goed. Alleen als je meer wilt dan kom je een plafond tegen.

K heb een G4 Powerbook 500mhz en daar doe ik alles mee .
Rond de 20 audiosporen + plugz en soms nog Vsti .
Je moet er echt wel mee kunnen werken met die mini .
Wat mono zegt .. extra gehuegen erbij en knallen .
Mac is echt heel erg fijn ..
Ben echt zo blij dat ik 3 jaar geleden ben over gestapt .
Vond het Mac PC verhaal altijd onzin maar weet nu wel beter .
Heb alleen nog een ouwe gare PC voor internet en voor muziek nooit geen PC meer .

Bericht door een moderator:
Samengevoegd

Origineel geplaatst door fuse
Tsja, mono en ik zijn het niet eens. En hij wordt daar zelfs boos om wat ik zeg. Omdat ik geen Apple heb. Maar daar hoef je niet aan op te hangen of zo.
Alleen heb ik dit ook overlegd met iemand die voor z'n werk dagelijks met Apple's omgaat en die is het met mij eens. En als dat niet gezien wordt als goed argument dan houdt het op.

En ik zeg ook niet dat het niet kan. Het kan zelfs heel goed. Alleen als je meer wilt dan kom je een plafond tegen.

Een plafond komt je altijd tegen.
Maar ik trek alleen waarde aan eigen oordelen.
En niet gelul wat je van een ander gehoord zou hebben.
Kijk is naar Dextah's mooie antwoord.
En jij beweerd dat je net een OS kan draaiende houden en dat het dan op houd.

OK dan, is prima als mensen blij met hun spulen zijn.

Kijk je bij de applestore en pak je een minimac 1.4Ghz plus 1Gb geheugen, superdrive en een keyboard/muis (zonder applecare) ben je 1087 € kwijt.

Voor net iets meer koopt je een tweedehands G5 1.5Ghz voor 1180€ via tweedehands mac site.

De een is nieuw en de ander niet. Maar je hebt wel bijna 2x zoveel CPU power en mogelijkheden voor te upgraden. Als ik mocht kiezen dan ging ik voor een desktop. Terwijl iemand anders voor een minimac ging. :)

een mac mini zou ik niet kopen om muziek te maken.
de interne harde schijf is maar 4200RPM en het heeft maar 1 Ram slot.
dus de uitbreid mogelijkheden zijn vrij beperkt.

Hmmm, je kan natuurlijk ook een wat normalere uitevoering kopen. Heb heel even op de site van apple gekeken en als je een 1.25 mini koopt met 80 gb harddrive en 512 mb geheugen met keyboard en muis ben je zo'n 782 dollar kwijt.

Je hebt dan misschien niet een topcomputer, maar je kan je je afvragen of je die nodig hebt. Je hebt dan iig wel een Mac en de daarbijbehorende eigenschappen (mooi woord voor voor en nadelen). Persoonlijk klinkt het mij niet eens zo gek in mijn oren, maar ik ga de komende 2 jaar gelukkig geen nieuwe computer kopen.

Ik weet niet wat je nu hebt en wat je gewend bent.
Maar als je nu een 3Ghz machine gewend bent krijg je dat met een minimac echt niet terug.

En als ik het zou moeten inschatten is een minimac met een 1Ghz pentium te vergelijken ongeveer.

Schat dan maar niet want dat is geen realistische vergelijking. Snelheids vergelijkingen kan je niet inschatten tussen processoren(pipelines,instructies per tik, enz)(dat zou jij als computer expert toch wel moeten weten). Dat kan je alleen zien door harde testen, en zelfs daar heb je weinig aan want het hangt er ook vanaf hoe een developer zijn plugs optimaliseerd. Mijn pc P 2.8 ghz, kon minder plugs draaien dan mijn mini mac.... Ik draai namelijk arp2600 zonder enige problemen, met cpu op 40 a 50% met een nog een stuk of 8 plugs ofzo, en dat zijn ook allemaal zware dingen.(altiverb, Kontakt enzovoorts.) Mijn pc deed dat ook al maar die trok het gewoon niet zeker icm de arp Ik geloof dat er immidels wel meer mensen zijn die een minimac hebben zoals Q. Wat zijn jullie resultaten andere minimac gebruikers?

Eff een vraagje wat misschien compleet offtopic is, maar hoe zit het eigenlijk met het geheugengebruik van de OS. Bij windows is het minimaal iets van 80 mb (misschien nog wel meer), maar hoe zit dat bij de Mac.

Origineel geplaatst door mindscan
Ik gebruik nu een 2,4 ghz dell optiplex.

Zolang hij maar betrouwbaar is.

ik wil me liever niet met de applethread bemoeien, maar een oudere dell is ook niet zo een stabiel audiopc tje

mr bananaworld , ik draai rustig 200 sporen zonder geheugenverlies, xp met sx

iets anders

iets anders

heeft de heer mikemix z'n 15" PB en fw410 al?
:walker:

Origineel geplaatst door dextah
Heb alleen nog een ouwe gare PC voor internet en voor muziek nooit geen PC meer .

dat heb ik ook die ervaring
nooit geen crashes meer gewoon de hele dag doorwerken
terwijl ik met een pc 1900 mhz amd elke dag zeker crasste

Origineel geplaatst door isnieZot
de interne harde schijf is maar 4200RPM

Bijn mijn Mac Mini iig niet, daar zit een 5400 tpm in, geen BTO.

Origineel geplaatst door mOkBor
Mijn pc P 2.8 ghz, kon minder plugs draaien dan mijn mini mac.... Ik draai namelijk arp2600 zonder enige problemen, met cpu op 40 a 50% met een nog een stuk of 8 plugs ofzo, en dat zijn ook allemaal zware dingen.(altiverb, Kontakt enzovoorts.) Mijn pc deed dat ook al maar die trok het gewoon niet zeker icm de arp

Dit is interessant om te lezen. Dus het kleine ding kan meer dan je (of liever gezegd ik) zou verwachten. Oftewel, beter!

Re: iets anders

Re: iets anders

Origineel geplaatst door Maks
heeft de heer mikemix z'n 15" PB en fw410 al?
:walker:

Fw410 heb ik al 2 weken in huis.
Pb 15" is nog (steeds) in bestelling:(
Als dit nog een aantal weken gaat duren, wordt het een dual G5,
ik moet toch wat.
Wordt een beetje schijtziek van die slechte Apple lever trucken.:(
Maar dat was niet je vraag......

Origineel geplaatst door dextah

De pc die ik heb is qua timing goed met Cubase, geen problemen.
Het probleem is de aansturing van de hardware, en de stabiliteit.
Ik heb cubase getest , met de geluidskaart, m'n midex en wat apparatuur op de ímac g4 van m'n vriendin.
Het zag er behoorlijks stabiel uit. En het mooiste, de hardware was binnen 2 minuten geïnstalleerd.
Bij windows werkt dat toch weer wat anders, omdat sommige drivers niet digitaal ondertekend zijn, je ze op een specifieke manier moet installeren(maya 44 usb bijvoorbeeld).

Als ik op de pc m'n usb dongle van cubase eruit trek, of de maya 44 , moet ik het weer terug stoppen in een bepaalde volgorde, anders kan hij de hardware niet installeren. Bij de mac trek je het eruit, en stop het er weer in, en het werkt gewoon door, zonder problemen.

Dit is interessant om te lezen. Dus het kleine ding kan meer dan je (of liever gezegd ik) zou verwachten. Oftewel, beter!

op zich wel .. macs ghz zijn idd niet te vergelijken met pc ghz
maar we weten ook hoe brak sommige mensen met hun pc omgaan ...
of gewoonweg niet de juiste instellingen of componenten gebruiken ..
daarnaast kan die plug ook gewoon op mac ontwikkelt zijn en geport zijn naar pc .. who knows ?

denk iig dat ik liever een dp g5 zou willen dan een minimac
heb al een g4 .. maar wil zeker naar 64 bit .. en ben een sucker for power !

En wat geheugen betreft
mac is na wat ik af en toe wel tegenkom wat moeilijk met geheugen ..
maar er is wel achter te komen iig ...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back