Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door MadR
En wat geheugen betreft
mac is na wat ik af en toe wel tegenkom wat moeilijk met geheugen ..
maar er is wel achter te komen iig ...

Klopt, Als je zeker wil zijn dat je het goede geheugen hebt koop dan kingston. Dit werkt altijd zonder problemen, apple levert het zelf nl ook.

Je kunt een normale PC en MAC qua processor snelheid absoluut niet met elkaar vergelijken.
De architectuur van de processoren is heel anders. je kan wel veel snelheid hebben maar dan moet je er ook wat nuttigs mee doen. ligt trouwens niet alleen aan de processor maar ook aan het OS. (windows sucks)

ik heb een mac G4 500mhz 512MB en een pentiumIII 600MHz 512MB. de mac werkt toch aanzienlijk sneller en soepeler dan de PC. dan heb ik het over intensief gebruik van protools en cubase. met de pentium heb je snel last van een elastiek effect je clickt ergens op en het duurt een tijdje voordat er wat gebeurt. De mac werkt nagenoeg realtime. en over plugin gebruik op mn pentium maar te zwijgen...

Ik kan iedereen aanraden om op apple over te stappen (als je budget het toelaat) en met die nieuwe G5 heb je een goeie investering voor de toekomst (64bit). dat kan je intel niet zeggen.
als je die koopt is die zodra je hem hebt aangesloten al weer verouderd.

btw die niewe AMD's 64bits lijken me ook wel wat, iemand ervaring?

Origineel geplaatst door GUI

Nee, dit is een Mac draad en geen 64bits draad.

Wat jouw mening betreft, kan ik mij daar volledig bij aansluiten.
Gekke is dat mensen die met beide platforms werken (is tóch het meest objektief)
voor Apple gaan.

Zit zelf nu op een PB15" te wachten (ergenis waar Apple pattent op lijkt te hebben)
begin een beetje te twijfelen, dp-G5 is goedkoper in mijn geval, als ie er komende week niet is
wordt het de desktop G5, ik wil aan de slag!
Ik heb nog een 21" gecallibreerd BARCO scherm staan voor mijn Photoshop klussen,
icm met mijn muziek stuff lijkt het me een lekker setje:{

Origineel geplaatst door mikemix
Nee, dit is een Mac draad en geen 64bits draad.

Wat jouw mening betreft, kan ik mij daar volledig bij aansluiten.
Gekke is dat mensen die met beide platforms werken (is tóch het meest objektief)
voor Apple gaan.

Zit zelf nu op een PB15" te wachten (ergenis waar Apple pattent op lijkt te hebben)
begin een beetje te twijfelen, dp-G5 is goedkoper in mijn geval, als ie er komende week niet is
wordt het de desktop G5, ik wil aan de slag!
Ik heb nog een 21" gecallibreerd BARCO scherm staan voor mijn Photoshop klussen,
icm met mijn muziek stuff lijkt het me een lekker setje:{

Duurt lang he?! Een powerbook bestellen. Heb op de mijne 3 maanden gewacht nadat ik 'em besteld had?! :confused:

Origineel geplaatst door Cisco
Duurt lang he?! Een powerbook bestellen. Heb op de mijne 3 maanden gewacht nadat ik 'em besteld had?! :confused:

Hey Cisco, dat meen je niet!?!
Combo versie schijnt minder problematisch, ik heb de superdrive 1,67Ghz versie besteld....:stupid

Origineel geplaatst door GUI
Je kunt een normale PC en MAC qua processor snelheid absoluut niet met elkaar vergelijken.
De architectuur van de processoren is heel anders.
Nou ja een G5 is een RISC maar een x86 in feite ook hoor. Alleen die doet alsof het een CISC is. Hele volkstammen blijven bakkeleien welke sneller beter etc is. Maakt geen ruk uit. Je gebruikt hem en hij bevalt wel of niet.

(windows sucks)
Mee eens.

met de pentium heb je snel last van een elastiek effect je clickt ergens op en het duurt een tijdje voordat er wat gebeurt.
Dit ligt aan windows. Een van de redenen waarom het kut is. Windows is non pre-emptive.

Ik kan iedereen aanraden om op apple over te stappen (als je budget het toelaat) en met die nieuwe G5 heb je een goeie investering voor de toekomst (64bit). dat kan je intel niet zeggen. als je die koopt is die zodra je hem hebt aangesloten al weer verouderd.
Een computer voor de toekomst heb je nix aan als je hem nu gebruikt. En het tempo waarin beiden worden geupgraded blijft vrolijk doorgaan. En Intel bashen hoor bij het Mac gevoel denk ik dan maar.

Ja, werken prima. Maar die G5's zijn ook 64 bits. Alleen net als de AMD64's gebruik je ze als 32 bits. Maakt niet uit want het verschil tussen 32 bits en 64 bits gaat pas spelen als de software daar ook daadwerkelijk gebruik van maakt. En da's dus nu nog niet het geval.
Weet niet wat ze met Tiger willen maar het is te hopen dat daar meer 64 bit in zit. (dat rijmt)

En mij inschatting van een minimac was dus mijn fout. Ik bedoelde een G3 650 van mono waar hij het over had. Een minimac is dus eerder iets te vergelijk met een 2Ghz of zo? Maar blijft een moeilijke vergelijking wat ze zijn zo verschillend. Ander geheugen bandbreedte, andere harde schijven etc.

heeft iemand al eens gespeeld met garageband + ipianos ??
Dit is een pakket met 5 piano's van PMI (ene meneer Post uit amsterdam, schijnt een sample library koning te zijn).
Kost 55,-

Ik zit er sterk aan te denken om de eerstvolgende computer een G5 te laten worden ipv een pc, maar aangezien ik best wel een leek ben op mac/apple gebied zit ik toch met de volgende vragen;

- Kan ik op die G5 zomaar zonder problemen m'n twee beeldschermen (Samsung Syncmasters) aansluiten... lijkt me wel namelijk, maar toch...
- Kan ik zomaar m'n M-Audio Delta 66 geluidskaart er in proppen?
- Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee zou moeten houden, behalve voor de hand liggende dingen als software-compatibilty.

Mijn dank is alvast groot :)

Origineel geplaatst door Nemco
Ik zit er sterk aan te denken om de eerstvolgende computer een G5 te laten worden ipv een pc, maar aangezien ik best wel een leek ben op mac/apple gebied zit ik toch met de volgende vragen;

- Kan ik op die G5 zomaar zonder problemen m'n twee beeldschermen (Samsung Syncmasters) aansluiten... lijkt me wel namelijk, maar toch...
- Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee zou moeten houden, behalve voor de hand liggende dingen als software-compatibilty.

Mijn dank is alvast groot :)

Check even de sites van de fabrikanten, als ze OSX compatibel zijn, geen probleem.
Volgens mij moet dit kunnen, maar meten is weten.

Origineel geplaatst door Nemco

Jep, dan kan gewoon. Heden ten dage gebruikt Apple gewoon DVI.

Jep die M-Audio kaarten werken goed, ik heb ooit een Delta 44 in een Mac gehad.

Ik weet niet hoe spoeding je een G5 wilt kopen maar ik zou nog even wachten, zie deze buyer's guide [geeft aan hoe lang een produkt niet geupdate is]:
http://buyersguide.macrumors.com/

Origineel geplaatst door Breed

Ik weet niet hoe spoeding je een G5 wilt kopen maar ik zou nog even wachten, zie deze buyer's guide [geeft aan hoe lang een produkt niet geupdate is]:
http://buyersguide.macrumors.com/

Tja, dan kan je wachten tot je een ons weegt, immers computers zijn al verouderd bij uitkomst.

Origineel geplaatst door fuse
En mij inschatting van een minimac was dus mijn fout. Ik bedoelde een G3 650 van mono waar hij het over had. Een minimac is dus eerder iets te vergelijk met een 2Ghz of zo? Maar blijft een moeilijke vergelijking wat ze zijn zo verschillend. Ander geheugen bandbreedte, andere harde schijven etc. [/B]

Ik heb toevallig een 1ghz pentium pc maar die is beduidend minder presterend dan mijn g3tje.

Hey Cisco, dat meen je niet!?!
Combo versie schijnt minder problematisch, ik heb de superdrive 1,67Ghz versie besteld....:stupid

Toen ik mijn 1.5 ghz 17 inch binnenkreeg, kwam twee weken later de 1.67ghz versie uit! Da's pas k@t!!!:stupid :stupid

Toen ik mijn 1.5 ghz 17 inch binnenkreeg, kwam twee weken later de 1.67ghz versie uit! Da's pas k@t!!!:stupid :stupid

:stupid

Maar wel een lekker bakkie die 17" natuurlijk!:{
Gebruik je hem ook live?
Wat voor audio-interface gebruik je dan?

:stupid

Maar wel een lekker bakkie die 17" natuurlijk!:{
Gebruik je hem ook live?
Wat voor audio-interface gebruik je dan?

Fireface-800 en heb z'on bitstream 3x controller icm Ableton 4 zet je daar een vette liveset mee neer! :P

Fireface-800 en heb z'on bitstream 3x controller icm Ableton 4 zet je daar een vette liveset mee neer! :P

Oke, beter.
Geen MPC4000 meer nodig live, als ie er was 8D

Ik was het PB wachten zat, heb nu een dual 1.8 G5 besteld icl opgewaardeerde
video kaart en Bluetooth en Airport extreme.
Die is er in de loop v/d week al.
Keb hem rechtstreeks in Ierland besteld (via de Apple store) met de hoogste prioriteit.
Wordt ie nog gratis bezorgd ook.

Ik was het PB wachten zat, heb nu een dual 1.8 G5 besteld icl opgewaardeerde
video kaart en Bluetooth en Airport extreme.
Die is er in de loop v/d week al.
Keb hem rechtstreeks in Ierland besteld (via de Apple store) met de hoogste prioriteit.
Wordt ie nog gratis bezorgd ook.

Begrijp wel dat je het wachten wat te lang vond duren, maar bovenstaande versie is wel wat lastig om op schoot te nemen. Ik dacht dat jij toch echt wel een portable systeem wilde.

Simon

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back