Mac specificatie thread + geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door fjoesz
gaan we weer :)

ik zou in eerste instantie niet voor de digi002 gaan

als je niet hardcore aan de ptools gaat ken je veel beter iets anders nemen imo
bv logic met een lekker geluidskaartje dr bij. heeft veel meer met muziek te maken

ptools is niets anders dan een heeeele luxe sample editor
en je krijgt er een tijdlijn bij om ze op te flikkeren

muzikaal is ptools niet

qua g4 g5
ik heb hier een dual G4 en die loopt tien keer steadier dan de dualG5 in studio 1
die is in een half jaar tijd al 3 keer terug geweest en dat ding is zo achterlijk warm dat je er echt iets voor moet verzinnen om t af te voeren
we hebben hem nu in een apart hok gezet maar nu is het daar 1 miljard graden
een dikke G4 lijkt me ook makkelijker te scoren
mac is erg lekker maar ook duur. als je ook maar iets wil moet je gelijk de hoofdprijs betalen
allerlei gratis dingen en handigheidjes worden ook alleen maar voor pc ontwikkeld
bij mac, trek de poeplap

ben best blij met me nieuwe kachel ja ! :kont:

Origineel geplaatst door Alex Omega
ga gewoon lekker met een pc aan de slag........

werkt net zo goed hoor....en stuk geodkoper....

Origineel geplaatst door bliebertronic
de pc heeft de mac voorgoed ingehaald!

Daarom is Apple onlangs overgestapt op het performantere en goedkopere PC platform.
Ik zie niet goed in waarom je nu veel geld zou betalen voor een duur end-of-life product?

Zelfs de software die je hiervoor zou kopen zal niet compatibel zijn met het nieuwe platform.
Misschien door emulatie/virtualisatie, maar dat is een grote no-no voor realtime muziek.

Waarschijnlijk zullen ze (naar aloude gewoonte) nog altijd wel 50% meer vragen
dan de concurrentie voor een gelijkaardig systeem , maar dan zijn de snobs hier
onder ons ook tevreden... }:|

Wat doen die PC dudes hier toch steeds in deze thread? Hun afgunst uiten? *D

Vraagjes aan Jettie: is er een bepaalde reden waarom je voor de Digi002 kiest?
Wat wil precies doen? Puur recording of ook soft synths?
Wat zijn je ervaringen met de Mac tot nu toe?

Zo kunnen we je wat beter helpen.

nou, wel even één ding. hoe kijken jullie naar de ondersteuning van software straks. mijn vriendin staat op het punt een nieuwe imac te kopen, maar is een beetje huiverig omdat ze de vorige keer een fout maakte. ze kocht toen een G3 die lekker OS9 draait, maar OSX eigenlijk niet (te zwaar). Bovendien krijgt ze nieuwere versies van OSX niet op haar computer omdat ze geen DVD heeft. Punt is dat omdat de markt een stuk kleiner is, software veel minder ondersteund wordt. vaak zijn er geen OS9-versies meer van programma's.

Maar nu, als ze nu dus een nieuwe imac koopt met Tiger, en volgend jaar alles op het Intel-platform overgaat... Ik ben een beetje bang dat we dan weer hetzelfde liedje krijgen. Een nieuwe OS die weer net zo'n grote vernieuwing is als OS9-OSX en dus dat we over een jaar of 2-3 weer geen software voor die imac G5 kunnen regelen.

Wat denken jullie?

Origineel geplaatst door gijs
nou, wel even één ding. hoe kijken jullie naar de ondersteuning van software straks. mijn vriendin staat op het punt een nieuwe imac te kopen, maar is een beetje huiverig omdat ze de vorige keer een fout maakte. ze kocht toen een G3 die lekker OS9 draait, maar OSX eigenlijk niet (te zwaar). Bovendien krijgt ze nieuwere versies van OSX niet op haar computer omdat ze geen DVD heeft. Punt is dat omdat de markt een stuk kleiner is, software veel minder ondersteund wordt. vaak zijn er geen OS9-versies meer van programma's.

Toen, bij introductie v/d G3 was in 1999.
Ik had er zelf toen ook één nieuw gekocht.
Er is wel h.e.e.a gebeurd in de afgelopen 6 jaar hoor.:frons:

Mijn G3 B/w 450mhz, 640mb intern draait nog steeds keurig OSX.
Ik heb er wel zelf later een DVD-drive ingezet, maar wat kost dat (2de hands) vandaag de dag, E15-20?

Wat ik wil zeggen is dat het geen "fout" is maar een verkeerde manier van denken is,
ik vind het "grappig" dat ik een machine van 6 jaar oud
nog steeds produktief draaiend heb in mijn netwerk naast mijn dp-G5.

Overigens zie ik helemaal geen problemen om nu een nieuwe I-mac aan te schaffen,
eer dat Intel avontuur helemaal probleemloos operationeel is en er
software voor geschreven/aangepast is, zijn we echt minimaal een jaar verder.
En een jaar is veel in computerland ;)

OSX 10.4.3 Via Software update verkrijgbaar!!!!

oa bugfixes in coreaudio :okdan:

Origineel geplaatst door Septic

Thnx.

Attachments

• mac.jpg
    mac.jpg
    108,8 KB · Bekeken: 136
Origineel geplaatst door Septic

en ook als x86 versie .. alleen die is nog nie voor de normale mensen :(

Heeft iemand een idee wat voor een powerbook dit in godsnaam is?
Zijn hele nieuwe foto's, vorige week gemaakt. Zullen ze van Apple misschien al een powerbook g5 gekregen hebben om te testen? :D

Attachments

• cimg0932.jpg
    cimg0932.jpg
    60,2 KB · Bekeken: 127
En nog eentje! Hier is ie links onder afgebeeld. Zie ook hoe dik dat ding is + aansluitingen?!

Attachments

• cimg1187.jpg
    cimg1187.jpg
    111,9 KB · Bekeken: 132
En de laatste, nu aan jochem z'n zijde.

Attachments

• 136.jpg
    136.jpg
    80,1 KB · Bekeken: 123
Gewoon een alu PB, een 17 inch als ik het zo bekijk.

Origineel geplaatst door The Q
Gewoon een alu PB, een 17 inch als ik het zo bekijk.

Nee....deze is dikker...het lijkt net een laptop met plakplaatje 8D

Waar zijn deze foto's genomen Cis?

volgens mij kon idd iemand maar een dell of een acer betalen en heeft ie er zo'n sticker die je bij je ipod krijgt overheen geplakt

Het is zeker geen 17-powerbook g4, want die heb ik hier ook staan en die is dunst van allemaal.
Dit zijn speedy j en chris liebing, ze zijn momenteel bezig met een wereldtour voor hun nieuwe album "metalism". Deze foto's zijn genomen in Frankfurt, oostenrijk en dusseldorf waar ze vorige week waren. Ik vindt het gek want nog geen 2 weken geleden traden ze op met een 15 inch powerbook g4 ipv deze. Deze heren zijn pure apple gebruikers en aangezien de software en de vele apple bestanden die ze gebruiken kan ik het me haast niet voorstellen dat ze midden in een superdrukke tour even over gaan stappen op een acer of dell systeem :D maar het zou een plakplaatje kunnen zijn?!

Bij nader inzien denk ik toch dat de heren een sticker hebben gebruikt.
hij lijkt wel een beetje op een gen-x-pc of zoiets?!

Origineel geplaatst door Cisco
Bij nader inzien denk ik toch dat de heren een sticker hebben gebruikt.
hij lijkt wel een beetje op een gen-x-pc of zoiets?!

Ik bedoelde het als geintje....al ga ik behoorlijk twijfelen wat het wel moet zijn :confused:

Zou het geen vette knipoog zijn naar die 2 PB 12" in het midden?
Dus dat ze de 2 buitenste voor het "leuk" van een sticker hebben voorzien?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back