dit is wel een heeeeel duistere track zeg.
Ik vind het aparte sfeertje erg mooi overkomen. Sommige stukjes in deze song doen me zwaar denken aan madame butterfly van Malcolm Mclaren. Dit komt waarschijnlijk door de gekozen baslijn en akkoord sfeer. Deze track moet je maar eens luisteren brengt je vast op goeie ideeen.
Wat opmerkingen naar mijn idee over de track
- ik zou de kicks eruit halen, deze staan naar mijn idee random geplaatst in de song en trekken teveel aandacht van de mooie soundscapes erachter.
- in het begin zou ik beginnen met de sfeer bubblepads die je steeds hoort (deze vind ik zelf te hard staan in de mix trouwens, maar dat is een kwestie van smaak)
- daaronder een zware bastoon van een pad die steeds opkomt op de eerste tel over een paar maten.
- de break is mooi geplaats op dit moment, niets aan doen.
- na de break zo doorgaan als die nu is maar dan met percussie (loops of zelf programmeren).
- aangezien een echt thema ontbreekt in dit nummer (melodielijn bedoel ik) zou ik veel extra's gaan doen met drums en effecten en zo de track steeds verder opbouwen.
Met dit soort aanpassingen komt er denk ik een bepaalde spanning in de track die nu nog een beetje mist naar mijn mening. De sfeer zit er al heel mooi in, maar het bouwt nog niet echt op naar iets.
Voor de rest vind ik het allemaal zeer goed gedaan.