[Track] Syek

Lekker hoor! Prima sfeer, lekkere geluiden...:) Wat opbouwende kritiek (dat wou je toch?;)): de achtergrondgeluiden vind ik net iets te zacht, of misschien wat te laag ge-equalized. Als ze net iets duidelijker doorkomen, maken ze het totaal nog wat interessanter denk ik. En de pad mag misschien nog wel wat reverb hebben, om wat meer bij de ruimtelijkheid van de rest aan te sluiten. Die bass is ook errug lekker trouwens.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Lekker hoor! Prima sfeer, lekkere geluiden...:) Wat opbouwende kritiek (dat wou je toch?;)): de achtergrondgeluiden vind ik net iets te zacht, of misschien wat te laag ge-equalized. Als ze net iets duidelijker doorkomen, maken ze het totaal nog wat interessanter denk ik. En de pad mag misschien nog wel wat reverb hebben, om wat meer bij de ruimtelijkheid van de rest aan te sluiten. Die bass is ook errug lekker trouwens.

Dat van de achtergrond geluiden klopt. Heb de Eq van de lage tonen er flink uitgehaald. Kan er wel wat harder in idd, maar zal de hoogste pieken moeten limiten. Bedankt zover.

erg apparte sfeer zet je neer, er zit zwaaaar veel laag in de sounds, misschien ietsje té? verder vind ik dat je met deze minimale ingredienten een goede soundscape hebt neergezet, verder heb ik er weinig op aan te merken, ja er mag van mij nog wel iets worden toegevoegd, ik ben dol op vage op de achtergrond afspelende stemmetjes die flink vernaggelt zijn en die zwaar gepanned zijn, daar wordt het geheel helemaal creapy van!!! missschien een ideetje.... succes ermee iig, ik vond em leuk!

Origineel geplaatst door d.j.conflict
erg apparte sfeer zet je neer, er zit zwaaaar veel laag in de sounds, misschien ietsje té? verder vind ik dat je met deze minimale ingredienten een goede soundscape hebt neergezet, verder heb ik er weinig op aan te merken, ja er mag van mij nog wel iets worden toegevoegd, ik ben dol op vage op de achtergrond afspelende stemmetjes die flink vernaggelt zijn en die zwaar gepanned zijn, daar wordt het geheel helemaal creapy van!!! missschien een ideetje.... succes ermee iig, ik vond em leuk!

Dank je wel! Je voelt goed aan waar ik met deze track naar toe wil. Voor de stemmen zoek ik nog steeds naar samples of mogelijkheden om {web]radio om te zetten naar .wav . Heb natuurlijk al gezocht op google, maar daar kom ik niet verder mee, en wil niets zelf maken i.v.m. stemaccenten die ik zoek.

Tips :eureka: zijn dus welkom!

Nieuwe update beschikbaar.

De achtergrond geluiden zitten nu wat harder door de mix (+ 1.5 db), daarnaast heb ik van de hardste bassen de velocity wat naar beneden geschroeft. Nu op -3 db genormaliseerd [vorige versie was niet genormaliseerd], en op 192 kbs een mp3 gemaakt.

Ten eerste: normalizen en verhogen van de mp3 kwaliteit doet al wonderen! De dynamiek en diepte is meteen al een stuk groter, en er zit meer ruimte in de mix. De bass komt er nu ook wat lekkerder uit :P.
En de stemmen waar je het al over had: misschien moet je zoiets proberen als een prevelende monnik of zo? Wat monotoom gemompel met een leuk effectje hier en daar, en een beetje verknippen. En zoiets kun je wel uit een film of zo halen. Volgens mij kun je zoiets prima bij die achtergrondgeluiden zetten, vooral als je de reverb goed matcht.
en hij is nog 4 seconden langer ook.....;)

en hij is nog 4 seconden langer ook.....;)

Da's de galm 8o) Zal eens zien of ik die stemmen in m'n hoofd ook in een sampler gepropt krijg :)

Leuke track Yawg, zit precies in de richting die ik ook op wil met ambient. Heeft je Ion trouwens ook nog een wezenlijk aandeel gehad in deze track?

Origineel geplaatst door Sly Dog
Leuke track Yawg, zit precies in de richting die ik ook op wil met ambient. Heeft je Ion trouwens ook nog een wezenlijk aandeel gehad in deze track?

Al de bassen komen uit de ion. Dus ja, een wezenlijk deel. Heb de Delay Lama ook van de straat geplukt, eens zien of ik er wat geluid uit krijg.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Heb de Delay Lama ook van de straat geplukt, eens zien of ik er wat geluid uit krijg.
Maakt die tegenwoordig Grou onveilig? :D

:) dit is wel een heeeeel duistere track zeg.
Ik vind het aparte sfeertje erg mooi overkomen. Sommige stukjes in deze song doen me zwaar denken aan madame butterfly van Malcolm Mclaren. Dit komt waarschijnlijk door de gekozen baslijn en akkoord sfeer. Deze track moet je maar eens luisteren brengt je vast op goeie ideeen.

Wat opmerkingen naar mijn idee over de track
- ik zou de kicks eruit halen, deze staan naar mijn idee random geplaatst in de song en trekken teveel aandacht van de mooie soundscapes erachter.
- in het begin zou ik beginnen met de sfeer bubblepads die je steeds hoort (deze vind ik zelf te hard staan in de mix trouwens, maar dat is een kwestie van smaak)
- daaronder een zware bastoon van een pad die steeds opkomt op de eerste tel over een paar maten.
- de break is mooi geplaats op dit moment, niets aan doen.
- na de break zo doorgaan als die nu is maar dan met percussie (loops of zelf programmeren).
- aangezien een echt thema ontbreekt in dit nummer (melodielijn bedoel ik) zou ik veel extra's gaan doen met drums en effecten en zo de track steeds verder opbouwen.

Met dit soort aanpassingen komt er denk ik een bepaalde spanning in de track die nu nog een beetje mist naar mijn mening. De sfeer zit er al heel mooi in, maar het bouwt nog niet echt op naar iets.

Voor de rest vind ik het allemaal zeer goed gedaan.

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Een aantal opmerkingen spreekt me aan, zal na dit weekend eens een hele nieuwe mix bouwen. Arrangement is in Live gedaan, dus zal wel lekker snel kunnen werken.

Bedankt zover!

Hoi,

Erg knappe track. Je weet een erg goeie sfeer op te bouwen a.h.v. een heel beperkte setup :okdan:

Een 12 tot 13 jaar geleden had je in Vlaanderen een politieserie "Langs de kade" genoemd. Deze serie ging over de havenpolitie van Antwerpen. Muziek was dacht ik van Johan Hoogewijs. Daar zaten ook dikwijls van die soundscapes in die de suspens moesten opdrijven. Ik apprecieer deze zaken wel ;) .

Opmerkingen heb ik er weinig over (heel waarschijnlijk omdat er veel ruimte gelaten wordt voor persoonlijke interpretatie). Misschien dat de korte effecjes die her en der verspreid zitten wat minder prominent aanwezig mogen zijn .... maar da's nu echt iets zeggen om maar iets te kunnen zeggen :D

:doei:

Danny

Ik ben zelf vaak erg enthousiast over de muziekale achtergrond die Hennie Vrienten verschaft bij televisie zoals "Ernstige Delicten", bij CSI hoor je die soort dingen ook wel maar dan vaak te gepolijst.

Deze track is diep.. pas na 2:20 begint ie te werken bij mij... en dan is ie al bijna afgelopen!..
te kort.? Ik stel me voor een aanzet voor een nummer van 1 uur lang..
(neem deze post niet al te serieus, goed werk evenzo).
NR.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Deze track is diep.. pas na 2:20 begint ie te werken bij mij... en dan is ie al bijna afgelopen!..
te kort.? Ik stel me voor een aanzet voor een nummer van 1 uur lang..
(neem deze post niet al te serieus, goed werk evenzo).
NR.
Ook bij mij,het is eerder een zeer lange intro...(wat zeer knap is)tot het einde,er komt geen variatie(verrassing) in voor,een verhaal dat uitdeind naar een hoogtepunt vind ik hier niet.

Back