Audiophile 2496 Volume probleem

HRR

Nieuwkomer
Heej allemaal, heb een probleem met m'n audiophile 2496

ik heb digitaal drumstel , die zet ik in de line-in van m'n audiophile , nou , wanneer ik die dus wil monitoren , krijg ik een laag volume , en wanneer ik het drumstel op ong. 80 procent zet van volume , raakt ie overstuur echt geen id hoe dat komt , met m'n audigy had ik daar geen last van , maarjah , die is inmiddels weg.

kan iemand mij helpen ?
oohjah , ff wat specs

- control panel -
alles op hoog , en pitchbay staat op monitor mixer
output , consumer
independent .

- systeem -
winxp sp2
amd 2800+
audiophile 2496
gig intern

iemand ? :D

Het is me niet helemaal glashelder waar het probleem kan zitten.. Wellicht dat je met een tekeningetje en een diepere uitleg (zodat ook mensen zonder Audiophile het begrijpen) meer kans hebt op zinnige antwoorden :)

Origineel geplaatst door Sander02
Het is me niet helemaal glashelder waar het probleem kan zitten.. Wellicht dat je met een tekeningetje en een diepere uitleg (zodat ook mensen zonder Audiophile het begrijpen) meer kans hebt op zinnige antwoorden :)

Drumstel (line-out) -> Line in Audiophile 2496

en dan

Audiophile 2496 Line-out -> koptelefoon

Ja hehe...

De outputs van de audiophile is een (line)uitgang, en dus geen (headphone) uitgang.
Andere impendance blablabla....
als je een headphone wilt gebruiken moet je er een mixer tussen zetten.

Origineel geplaatst door Kenny
Ja hehe...

De outputs van de audiophile is een (line)uitgang, en dus geen (headphone) uitgang.
Andere impendance blablabla....
als je een headphone wilt gebruiken moet je er een mixer tussen zetten.

maar maakt dat echt wat uit voor volume ? toch maar anders kijken voor mixertje :-) (versterkertje)

In principe kun je wel een koptelefoon aansluiten op een line uitgang zonder problemen (is echter niet aan te raden maar het kan wel hoewel ik niet snap hoe je een jack-plug in twee tulpjes krijgt ;) )

Hoe slaan de meters uit op je control panel waneer je op je drumstel speelt? Slaan deze in het rood of wapperen ze mooi tot +/- 75 tot 90 % van de meter. Als hij hier in het rood komt zal het oversturen enmoet je de uitgang van je drums terug draaien totdat hij een goed level op de meter geeft.

Je kunt idd de uitgang van je audiophile het beste op een mixertje of een gewone hifi set aansluiten. Daar kun je dan je koptelefoon op aansluiten. Is ook de gebruikelijke methode.

:okdan:

Origineel geplaatst door meesha74
In principe kun je wel een koptelefoon aansluiten op een line uitgang zonder problemen (is echter niet aan te raden maar het kan wel hoewel ik niet snap hoe je een jack-plug in twee tulpjes krijgt ;) )

Hoe slaan de meters uit op je control panel waneer je op je drumstel speelt? Slaan deze in het rood of wapperen ze mooi tot +/- 75 tot 90 % van de meter. Als hij hier in het rood komt zal het oversturen enmoet je de uitgang van je drums terug draaien totdat hij een goed level op de meter geeft.

Je kunt idd de uitgang van je audiophile het beste op een mixertje of een gewone hifi set aansluiten. Daar kun je dan je koptelefoon op aansluiten. Is ook de gebruikelijke methode.

converter stekkertje , en hij slaat gewoon normaal aan .. maar nogsteeds heel zacht , dus denkik toch dat het een versterkertje / mixertje word :)

Oh, te ZACHT! Ik dacht dat je zei dat 'ie overstuurd raakte. Geef effe wat duidelijkheid wat je precies hoort. Kan ook nog zijn dat je "convertor" stekkertje niet goed is. Wanneer de stekkers passen wil dat nog niet zeggen dat het ook werkt. Weet je zeker dat de twee tulpjes worden uitgesplitst naar (ik vermoed) een contra Jack Links en Rechts (stereo)?

Heb je geen eenvoudige hifi set of een versterker waar je de boel op kunt aansluiten? Het kan ook met eenvoudige PC speakertjes. (moet je wel een verloopstekkertje hebben van 2x tulp naar contra Mini-jack (stereo). Het is op zich vrij logisch dat je koptelefoon niet hard gaat. (idd impedance verhaal) .Zo'n ding is niet bedoelt om op een LIne out aan te sluiten maar op een PHONES out (logisch toch?). De audiophile heeft geen Phones-out.

Back