Logic & RS7000

wokenangel

www.munami.nl
Hallo logic en rs7000 gebruikers!

De rs7000 is het hart van mijn studio, maar ik mis de automation functies. Dat doe ik dus onder logic. Elke pattern (ik werk altijd in pattern mode) exporteer ik als SMF, en open ik in logic. Daarin heb ik een autoload environment die is ingesteld op de RS. De midikanalen enzo zijn goed afgesteld.
Dit werkt allemaal prima, maar voor live-optredens wil ik de midiinformatie (nu dus met geavanceerde automation, beter gearrangeerd) weer terug stoppen in de RS.
Ik heb hier het een en ander mee geprobeerd, maar tot nu toe lukt het niet. De RS importeert de midi wel op aparte kanalen maar op de verkeerde, en uiteindelijk word alles een rommeltje. Heeft iemand hier ervaringen mee? Misschien met een andere sequencer?

Ook speelt de RS vaak het verkeerde instrument af. Dit is op te lossen met een Bank Message (MSB?). Ik heb geen zin om elke keer de betreffende bank message voor het betreffende geluid op te zoek, dus wil ik hier een drum map voor gebruiken. Op het internet en forums heb ik nog drum map voor de RS in logic gevonden. Heeft iemand er nog eentje liggen. of weet iemand hoe je het makkelijkst een drum map in logic maakt?

Bij voorbaat dank,

Jonathan

Hey Wolkenangel

Ik gebruik ook de RS7k. Lang geleden heb ik wel is geƫxperimenteerd met het terugstoppen van de MIDI file in bv Cubase enzo. Ik kan me nog herinneren dat dat niet zo simpel was als het leek. Vooral het terugimporteren van de MIDI file uit Cubase in de RS was ondoenlijk.. Het werd, zoals je al zegt een 'zootje'. Ik gebruik de RS nu compleet stand-alone, waarmee ik de parts als audio opneen in Cubase voor verdere afmixing. Hier ben je natuurlijk niet mee geholpen, maar misschien dat bv Boost303 je kan helpen? Die werkt volgens mij ook op de manier zoals jij zegt.

succes
R

Back