2 Audiophile 2496 vraagjes

Rammoth

Nieuwkomer
Oke, even wat domme noob vraagjes...
Ik heb vandaag de M-Audio Audiophile 2496 aangeschaft, voor iedereen bekend natuurlijk.

Alles leek goed te gaan totdat.... ik mijn speakers in mn geluidskaart wilde steken....:erm:
Ze passen niet. Het zijn gewone dunne stekkertjes die ik in mn Creative Soundblaster Live! gebruikte. Iemand een idee hoe ik het kan verhelpen (verloopje ofzo?)

Vraag 2. Ik wil met mijn CS1x gebruik maken van 'Absynth', hoe krijg ik dit precies aan het werk?

Alvast bedankt

Re: 2 Audiophile 2496 vraagjes

Origineel geplaatst door Rammoth
Oke, even wat domme noob vraagjes...
Ik heb vandaag de M-Audio Audiophile 2496 aangeschaft, voor iedereen bekend natuurlijk.

Alles leek goed te gaan totdat.... ik mijn speakers in mn geluidskaart wilde steken....:erm:
Ze passen niet. Het zijn gewone dunne stekkertjes die ik in mn Creative Soundblaster Live! gebruikte. Iemand een idee hoe ik het kan verhelpen (verloopje ofzo?)

Vraag 2. Ik wil met mijn CS1x gebruik maken van 'Absynth', hoe krijg ik dit precies aan het werk?

1) denk eens na! ... je speakers ergens insteken..?? vergeet je niet iets..?? versterker o.i.d...?? of zijn het van die 3000 watt PC speakertjes met een mini jack... =(

2) je moet echt specifieker zijn... set & setting: PC? programma? Midi? kabels? etc. etc. oftewel wie-wat-waar-wanneer-waarom --> misschien dat "hoe" dan ook op te lossen is.

Re: Re: 2 Audiophile 2496 vraagjes

Re: Re: 2 Audiophile 2496 vraagjes

Origineel geplaatst door raabje
1) denk eens na! ... je speakers ergens insteken..?? vergeet je niet iets..?? versterker o.i.d...?? of zijn het van die 3000 watt PC speakertjes met een mini jack... =(

2) je moet echt specifieker zijn... set & setting: PC? programma? Midi? kabels? etc. etc. oftewel wie-wat-waar-wanneer-waarom --> misschien dat "hoe" dan ook op te lossen is.

1 Het is een dolby set, gewoon 4 boxen op een subwoofer en dan wilde ik de in en out van mn subwoofer in mn geluidskaart steken, maar ze passen niet :s de ingangen op de geluidskaart zijn smalle dingen en mn stekkertjes ook, maar ksnap sowieso nog geen reet van apparatuur en ingangen en dergelijke, maar wat ik dacht is toch niet raar? Ze pasten ook gewoon op mn vorige geluidskaart.

2 De vraag was bedoeld voor mensen die ervaring met het programma hebben. Native Instruments Absynth 2 is een digitale synthesizer die ik wil besturen met mn synth. Ik heb 2 midi kabels, moet ik die gewoon van in naar out leiden en vice versa om het aan het werk te krijgen of moet ik nog wat anders hebben

Re: Re: Re: 2 Audiophile 2496 vraagjes

Re: Re: Re: 2 Audiophile 2496 vraagjes

2 De vraag was bedoeld voor mensen die ervaring met het programma hebben. Native Instruments Absynth 2 is een digitale synthesizer die ik wil besturen met mn synth. Ik heb 2 midi kabels, moet ik die gewoon van in naar out leiden en vice versa om het aan het werk te krijgen of moet ik nog wat anders hebben

Aha, Absynth in stand-alone mode... geen punt:

CS1X midi out --> PC midi in, PC midi out heb je denk ik niet nodig, dus 1 richting verkeer.

(Ik ging er even van uit dat jouw Absynth in een sequencer zat o.i.d.)

Ehm, ik weet niet waarom niemand het nog opgemerkt heeft, maar de Audiophile heeft tulpjes en iets dat in een SB gepast heeft, heeft stereo 3,5 mm jacks. Verloopje dus (en helaas niet zo'n gangbare...)

Als je zo'n mooie dolby set hebt dan was je SB Live! vast wel aangesloten met twee tulpjes aan de kant van de versterker. Het enige wat je nu hoeft te doen is een kabel kopen met aan beide kanten die stekkers........

Origineel geplaatst door etaoin
Ehm, ik weet niet waarom niemand het nog opgemerkt heeft, maar de Audiophile heeft tulpjes en iets dat in een SB gepast heeft, heeft stereo 3,5 mm jacks. Verloopje dus (en helaas niet zo'n gangbare...)

Oke thanks :) , dus een 3,5 mm naar een...?

Skiksel heeft gelijk. Haal de stekkers eens aan de kant van de versterker los en kijk wat daar zit. Zou mij inderdaad ook niet verbazen als dat gewoon tulp is. Dan kom je er met een extreem gangbare tulp-tulp verbinding vanaf.
Als hij aan die kant echter ook 3.5mm gebruikt, dan moet je aan de kant van de geluidskaart gaan verlopen: twee tulp (cinch, RCA, ze heten overal weer anders) male naar 1 stereo 3.5mm female jack.

Let erop dat de Audiophile dus voor links en rechts aparte stekkers heeft en de SB dat niet had.

Probeer zoveel mogelijk alles wat mini-jacks (3.5mm) heeft te vermijden. Als het niet nodig is ook geen verloopjes kopen maar een kabel waar meteen de goede pluggen aanzitten. Alle extra verbindingen kunnen de kwaliteit van je signaal nadelig beinvloeden en is storings gevoeliger.

Kijk inderdaad wat er in je versterker voor aansluiting zit (vermoedelijk tulp links/rechts) en koop dan gewoon een goede kabel met aan beide kanten tulp plugjes. Nog een advies. Koop pluggen met metalen behuizingen ipv. plastic. Zijn wel wat duurder maar stukken betrouwbaarder, steviger en minder gevoelig voor storing.

En dan nog wat: Wat bedoel je met uitgangen van je subwoofer aansluiten op de geluidskaart? De enige verbinding die je moet maken is: Geluidskaart uitgang -> Subwoofer ingang ( -> 4x speaker) Het heeft geen zin om de uitgang van je subwoofer (als die er al op zit...) aan te sluiten op de ingang van je geluidskaart. De ingang gebruik je voor het opnemen van externe bronnen zoals je keyboard, mixer, cd speler of iets dergelijks.

:okdan:

Oke dank je wel allemaal :)
En ik heb nog een nieuw vraagje ;) Waar moet ik een microfoon op aansluiten bij die kaart? of is dat niet mogelijk....

Nee, dat is niet mogelijk. Je moet daarvoor een mixer(tje) of een microfoon voorversterker kopen. Daar sluit je dan je microfoon op aan, en de uitgang van de mixer of voorversterker sluit je dan aan op de ingang van je geluidskaart. Er zijn al heel eenvoudige mixertjes te koop voor 50 euro. Voorversterkers (ook wel pre-amps genoemd) zijn vaak wat duurder maar wel beter van kwaliteit..

Oke, mn boxen zijn nu aangesloten, microfoon werkt via mn andere geluidskaart, nu is er nog 1 vraagje...

Waarom doet mn MIDI het niet:frons:

Wat moet ik allemaal controleren?

Al het geluid werkt nu perfect, alleen als ik een midi file aanzet krijg ik geen geluid

*edit: En ik kan in het programma Sonar 3 niet kiezen of ik de output via mijn kaart of via mn synth wil hebben
*edit2: Oke, hij geeft al het midi geluid door naar mn synth, maar ik kan de kaart zelf niet gebruiken om midi af te spelen (zonder synth)

Laatst gewijzigd:
Ok. Zorg er voor dat je cs1x staat ingesteld op het versturen van z'n midi informatie op het juiste midi kanaal. (laten we voor het gemak kanaal 1 nemen.)

Ga in Absynth nu naar het zwarte balkje in je MAIN scherm waar voor staat "Device" Als je op dit balkje klikt moet de midipoort van de audiophile daar bij staan onder de naam DELTA AP MIDI. Zoniet, dan moet je de drivers voor je kaart opnieuw installeren. Kijk ook of in het balkje waar "chan" voor staat kanaal 1 is gekozen.

Ga nu naar het menu SETUP -> AUDIO PORT. Kies daar ASIO Als je nu speelt op je cs1x zou je de noten op het scherm moeten zien verkleuren en moet er geluid uit de speakers komen.

Edit 1. Ik ken sonar niet goed. Wat bedoel je precies met die vraag?
Edit 2: Nee dat is logisch. De audiophile heeft zelf geen synth aan boord! Je moet de geluiden van je synth gebruiken...

Laat even weten of het lukt...

Absynth heb ik aan het werk gekregen, dank je wel! :D
En de vraag over sonar is overbodig geworden, ik dacht namelijk dat audiophile ook een eigen midi zou hebben

ik dacht namelijk dat audiophile ook een eigen midi zou hebben

:confused: Wat bedoel je met "eigen midi" ??? De audiophile heeft gewoon midi aansluitingen. Hij heeft alleen geen onboard synthesizer.

Tip: ;)
Let goed op in het vervolg wanneer je vragen op dit forum stelt dat je geen dingen door elkaar gaat halen. Termen als Midi, synthesizer, audio, ingangen en uitgangen, softsynths (vsti's), plugins etc... , het zijn allemaal verschillende dingen. Het is een stuk makkelijker om je vragen te beantwoorden als je duidelijk kunt omschrijven waar je welk probleem hebt. Ik had aanvankelijk ook even moeite om te snappen wat je bedoelde. Dit even ter goed bedoeld advies. :D

In ieder geval veel succes .

Origineel geplaatst door meesha74
:confused: Wat bedoel je met "eigen midi" ??? De audiophile heeft gewoon midi aansluitingen. Hij heeft alleen geen onboard synthesizer.

Tip: ;)
Let goed op in het vervolg wanneer je vragen op dit forum stelt dat je geen dingen door elkaar gaat halen. Termen als Midi, synthesizer, audio, ingangen en uitgangen, softsynths (vsti's), plugins etc... , het zijn allemaal verschillende dingen. Het is een stuk makkelijker om je vragen te beantwoorden als je duidelijk kunt omschrijven waar je welk probleem hebt. Ik had aanvankelijk ook even moeite om te snappen wat je bedoelde. Dit even ter goed bedoeld advies. :D

In ieder geval veel succes .

Ja sorry, ben niet zo bekend met de termen enzo :P
Ik heb ook nog geen idee wat ik nou allemaal kan met die kaart...
Ik heb altijd een keyboard gehad en ben nu overgestapt naar een synth, heb maar gelijk een mooie kaart erbij aangeschaft en nu maar het 1 en ander proberen.

Is er niet toevallig een 'wat kan ik met een synthesizer in 100 stappen' site? ;)

Ja sorry, ben niet zo bekend met de termen enzo :P

Geeft niks hoor. Je leert het stap voor stap. ;)

Is er niet toevallig een 'wat kan ik met een synthesizer in 100 stappen' site? ;)

Niet dat ik weet. Je kunt met een synthesizer namelijk 2.247.000.000.000 stappen doen. :D

In Reason kun je sowieso niks met de absynth omdat het een zo goed als "gesloten" programma is. Het kan alleen communiceren via REWIRE met programma's zoals cubase.

In Sonar.... Pffff, :erm: dat is niet zo 1,2,3 uit te leggen. (ook omdat ik sonar niet goed ken.) Het komt erop neer dat je de Absynth als een virtuele synth (vsti) moet selecteren in Sonar. Je kunt dan Absynth integreren in je sequencer programma en alles wat je erop speelt opnemen. Hiervoor moet ik je helaas doorverwijzen naar de Manual of help files van Sonar. Of iemand die sonar kent.... Je moet hiervoor wel het één en ander weten van vsti's, en goed weten hoe Sonar precies omgaat met softsynth's (weet niet eens zeker of dat kan???? :confused: )

Back