2 Audiophile 2496 vraagjes

ik heb ook een vraag over de audiophile 2496 pci soundcard

hoe is de kwaliteit van de AD converters ? ruist het niet teveel ?

ik wil ermee recorden (om m'n pioneer audio CDRW recordertje te vervangen)

Ik vind het een goede geluidskaart, zeker voor die prijs, alleen de converters zijn niet al te best afgeschermd: ik kan me horen scrollen... Dus tijdens opnemen niet scrollen ;)

nou zeg dit vind ik dan toch een tegenvaller. dan houd ik m'n on-board audio wel.

bedankt voor de tip.

Origineel geplaatst door Deimos
Ik vind het een goede geluidskaart, zeker voor die prijs, alleen de converters zijn niet al te best afgeschermd: ik kan me horen scrollen... Dus tijdens opnemen niet scrollen ;)

ligt denk ik meer aan jouw pc dan aan de kaart. ik heb er hier volledig geen last van met mijn audiophile 2496... heb je ergens wat instellingen niet goed, of een gedeelde irq met een videokaart die wat last heeft van scrollende beelden ofzo? ik noem maar wat.

Ik hoor het alleen als ik er verder niets afspeel, anders is het te zacht. Het is ook niet mijn PS2 poort, hij doet het namelijk ook als ik mbv pijltjestoetsen scroll. Bij een andere geluidskaart deed ie het ook, alleen dan een stuk minder hard.
Ik heb alleen mijn geluidskaart direct naast mijn videokaart. Volgens de winkel waar ik hem heb gekocht is de kans groot dat dat de oorzaak van mijn probleem is. Ik zal em eens in een andere pci slot stoppen en kijken wat er dan gebeurt. Ik hou jullie op de hoogte.

maar als je niet scrollt en dan record, dan klinkt het wel zuiver ? weinig ruis ? vervanging voor opname op DAT recorder ?

Over bijgeluiden: er altijd voor zorgen dat je soundcard zo ver mogelijk van je videocard af zit in je moederbord.

Ik heb dan wel geen audiophile maar ik ken dat fenomeen dat je scrollsounds hoort als je computer idle is (niets doet) maar als ik bv. een stil mp3tje af speel is het geluid uit m'n marian soundcard wel ruisloos... iemand een idee waar dit door komt?

Ik zou bijna tijdens het editen een mp3tje laten loopen in winamp met volume op 0 om zo dat ruizen tegen te gaan :D

Back