Orion+Logic: werkbare methode?

raabje

Korg Gadget!
Ik heb een paar dagen geleden Orion 5.2 geprobeerd, en ik moet zeggen dat ik het zo op het eerste gezicht wel een top programma vind.

Ik heb tot nu toe alleen met Logic gewerkt, vanaf versie 4, nu met 5.51. Ik merk dat ik altijd veel tijd kwijt ben met het opzetten/klooien/instellen/bijstellen i.p.v. tracks maken. Een loop maken en wat interessante geluiden stapelen is niet zo lastig, een complete track bouwen met intro, opbouw, bijna climax, break, opbouw, climax, afbouw is mij vaak echter te veel werk (of te weinig talent/inspiratie... maar goed, dat is een ander verhaal..)

Ik denk dat Orion mooi het gat opvult tussen Reason (sequencer is :kont: ), en Logic. Met Orion kan je heel snel een track bouwen, kwestie van de stepsequencer gebruiken, paar patroontjes maken en die uitsmeren in je "tijdbalk" (arrangement)

Ik zit nu eigenlijk te denken aan een soort 2-weg traject: met Orion grooves bouwen, van de patronen een aantal varianten maken, en die opnemen in audio, en daarmee verder gaan in Logic om de rest er om heen te bouwen en af te mixen.

Of doe ik Orion daarmee te kort? Zijn er hier mensen die alles met Orion doen? Hoe zit het met de geluidskwaliteit van de eindmix, en de kwaliteit van de synths, b.v. de interne 909 synth? Ben je tegen te grote beperkingen aangelopen? En wie gebruikt misschien Orion en Logic gecombineerd? (rewire?? kan dat?) Of andere succesvolle mixen van proggies? FL en Cubase?? *D Anders??

vragen-vragen-vragen

Back