9V AC adapter

etaoin

Brodgar Tech
9V AC, zoals die bijvoorbeeld bij mijn Lexicon MPX110 zit. E-MU heeft ze ook
gebruikt geloof ik, en naar horen zeggen Alesis ook. Eigenlijk niet echt een
adapter maar meer een trafo in een doosje dus.
Weet iemand toevallig of die ergens standaard verkocht worden (Handyman, etc.)?

Ga dit weekend een module halen die zonder adapter is en ik wil hem eigenlijk
wel even kunnen testen. En als het even kan riskeer ik mijn Lexicon adapter niet
voor het geval er een harde kortsluiting in die doos zit...

Oja, dit weekend dus, dus "bestellen bij Conrad" is niet echt een oplossing ;)

Ja, Velleman heeft ze in het assortiment
Hier in A'dam bij Hecke (centuurbaan) te koop voor ca. 13 E

Moet je bij elke goede electronicazaak kunnen vinden
Koop er gelijk een met voldoende amperage

Sommige kruimeldief opladers zijn ook gewoon AC/AC adapters

groet
Joost

Televersum in Almere,

die heeft dat ZEKER....

daar had ik een een super vaag 5v AC gehaald voor mijn RNC uit canada....
en op voorraad. dus ff een belletje en je weet het zeker...

Sommige kruimeldief opladers zijn ook gewoon AC/AC adapters

Die van m'n Profoon telefoon is ook 9V AC zie ik nu, maar slechts 300mA, dus dat gaan
we maar even niet proberen... Maar geeft wel aan dat ze redelijk gangbaar zijn inderdaad.

Ik had al gezien dat ik ook gewoon de gelijkrichter uit mijn multi-adapter kan slopen. De
uitgangsspannings-schakelaar schakelt gewoon tussen verschillende aftakkingen op de
trafo, de gelijkrichter zit daarna pas. Dus je maakt zo van een multi-DC en multi-AC adapter.
Jammer genoeg is degene die hier ligt ook maar 300mA.
Heb er ook nog eentje van 500mA maar die is ingegoten.

Die van Lexicon is al 1,5A.

Ik schop deze even omhoog, want ik heb er inmiddels nog eentje nodig. Heb er vorig jaar nergens eentje kunnen vinden en uiteindelijk maar de gelijkrichter uit een zipdrive-adapter gesloopt. Nu staat mijn x0xb0x op de adapter van de Lexicon en da's ook niet ideaal.

Dus wie-o-wie heeft er nog een suggestie? Graag regio Utrecht (niet Radio Centrum, want die heeft ze niet) of via internet.

bij de blokker hebben ze universele adapters, voltage kun je dus zelf instellen.
amperage weet ik niet, er zitten wel alle meest gangbare opzetstukjes bij dus ze passen vrijwel altijd.
kosten geloof ik zo'n 8 euro...

Iedere fatsoenlijke electronica zaak heeft AC adapters. En dan bedoel ik met electronica zaakjes van die winkels waar je ook ledjes, soldeerbouten, weerstandjes en weet ik veel wat kunt vinden. Electronica dus. Bij mij in de buurt (Den Bosch / Eindhoven) zit een winkel, Coditronix, daar heb ik de mijne vandaan, maar er zit vast zo'n winkel in iedere middelgrote stad. Is wel prijzig, en meestal is een AC adapter niet universeel (ook de plug is soms niet universeel), dus als je naar de winkel gaat is het verstandig om het apparaat (of de kapotte AC adapter) mee te nemen. Anders kun je 2 keer fietsen...

bouwmarkten hebben dat soort dingen ook vaak..
Conrad is ook heel goedkoop... (online, zeer uitgebreid ass)

die zelf instelbare dingen zijn volgens mij trouwens wel vaak DC!!! (en je kan alleen het voltage regelen.. is verder meestal in een 300 en 600 mA versie te verkijgen) let daar op..

joh.. jij bent snel.. was net aant kijken voor artikelnummer... ;)
maar idd kan zo snel ook ff niets vinden bij conrad...

vaag!

heb nog wel een 9V AC ding thuisliggen.. (staat me bij 1000mA) heb alleen geen idee of ie het nog doet...

Zal het vanmiddag rond 1700 ff bekijken.. laat het je daarna ff weten... als ie het doet, is ie van jou...

Ik heb ook al eens heel eindhoven af gefietst voor een AC adapter voor mijn Mobius.. Nergens te krijgen.. Totdat ik bij een klein elektro zaakje een techneut achter de kassa tegenkwam. Zo'n universele dc adapter ff opengewipt.. gelijkbrug bypassen, afstellen, voila.. AC!

Zo'n universele dc adapter ff opengewipt.. gelijkbrug bypassen, afstellen, voila.. AC!

Ja, da's wat ik al 's gedaan heb met een zip-drive adapter. Maar ja, daarvan had ik er maar eentje :D
Heb nog wel een aantal universele liggen, maar die zijn allemaal met een gegoten (i.e. zonder schroeven) behuizing.

Kijk anders 'ns op die site van Coditronix:

http://www.coditronix.nl/ of direct naar de AC pagina: http://www.coditronix.nl/index.php?p=40&g=140

Ik weet zeker dat zij die hebben, ik heb er laatst nog eentje gehaald voor m'n DR660 (moest ik wel nog een passende plug op solderen, want Boss plugjes zijn te breed, de bijgeleverde plugjes zijn echter meestal prima.... alleen voor Boss dus niet)

Je kunt online bestellen, maar Den Bosch is maar 25 minuten met de trein vanaf Utrecht :) Wel eerst bellen voordat je gaat dan :D

Thanks. Die 9V AC van 1A zou 't moeten doen. Ander plugje is inderdaad niet zo'n probleem. Maar ja, Den Bosch is niet ver, maar een retourtje Vleuten-Den Bosch is € 15,40... En opsturen kost ook al € 9,50. Beide niet echt een optie voor een adapter van nog geen 8 euro. Zo hard heb ik 'm nou ook weer niet nodig :D

buskaart is € 6.40, en dan heb je je adapter gratis... moe je wel ff op en neer naar schoonhoven (bus 195) .. en ik moet dus ff kijken oftie het nog doet!! is 9 volt 1000 mA (1A dus)

zie bovenstaande post.. vanaf 1700 ff je pb checken...

Back