superzaag

Heine

Passief toetsenist
Hoi,

weet iemand of de zogeheten superzaag ook ergens in de XP80 te vinden is ?
Ik wil wel gaan zoeken, maar ik weet niet precies waarnaar ?
Weet niet precies hoe dat ding klinkt.

Zo hoorde ik een tijd geleden ook over het 'dominator' geluid.
Hoe klinkt dat dan, en waar kan ik dat vinden ?

Alvast dank

Re: superzaag

Origineel geplaatst door Heine
Hoi,

weet iemand of de zogeheten superzaag ook ergens in de XP80 te vinden is ?
Ik wil wel gaan zoeken, maar ik weet niet precies waarnaar ?
Weet niet precies hoe dat ding klinkt.

Zo hoorde ik een tijd geleden ook over het 'dominator' geluid.
Hoe klinkt dat dan, en waar kan ik dat vinden ?

Alvast dank

dominator = hoover uit de alpha juno 1 of 2
superzaag = jp8000 of 8080 zie ook deze thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=27015&highlight=supersaw

ik moet zeggen dat ik sommige "aangepaste" of vervormde hoovers vind in de buurt komen van een superzaag.
sommige dingen die de alpha juno uitspuwt komen volgens mij vaag in de buurt.

Zou er iets aan mijn oren liggen, of is dit technisch mogelijk?

Wat ik denk:
de juno heeft analoge filter, die dus al vetter klinkt. een zaagtand blijft ook een zaagtand natuurlijk.
Echter heeft de jp8000 er zeven...
Wat er dan nog overschiet is de chorus of zow?

maar toch... kan het, of verbeeld ik me dingen?

Origineel geplaatst door cloudman
ik moet zeggen dat ik sommige "aangepaste" of vervormde hoovers vind in de buurt komen van een superzaag.
sommige dingen die de alpha juno uitspuwt komen volgens mij vaag in de buurt.

Wat ik denk:
de juno heeft analoge filter, die dus al vetter klinkt. een zaagtand blijft ook een zaagtand natuurlijk.
Echter heeft de jp8000 er zeven...

De zoveelste superzaag discussie :Z

Origineel geplaatst door manvsmachine
De zoveelste superzaag discussie :Z

Had je nou op zijn minst gezegd, op z'n westvlaams, dat ik een zaag was, dan was je nog ontopic geweest :D

ik wil geen discussie, ik vraag me gewoon af of die geluiden in elkaars buurt kunnen komen, en of er nog mensen dit vinden. De topic starter had het uiteindelijk ook over beide geluiden.

hmm, owkee, zo ontopic ben ik ook niet. en ik heb er geen idee van of hij dat uit zijn xp kan halen...
(vermoed van niet)

yo Oostende, groeten uit Mjènde !! :mega:

hallo Heine - wat betreft de supersaw & hoover: géén van beiden zit in de XP-reeks (zelfs niet een beetje dicht erbij) - snorry

Had je nou op zijn minst gezegd, op z'n westvlaams, dat ik een zaag was, dan was je nog ontopic geweest :D

ik wil geen discussie, ik vraag me gewoon af of die geluiden in elkaars buurt kunnen komen, en of er nog mensen dit vinden. De topic starter had het uiteindelijk ook over beide geluiden.

hmm, owkee, zo ontopic ben ik ook niet. en ik heb er geen idee van of hij dat uit zijn xp kan halen...
(vermoed van niet)

er zin alleen al zoveel topics over
als hij nou gewoon de zoekfunctie had gebruikt :D

Origineel geplaatst door THM
yo Oostende, groeten uit Mjènde !! :mega:

hallo Heine - wat betreft de supersaw & hoover: géén van beiden zit in de XP-reeks (zelfs niet een beetje dicht erbij) - snorry

emoh hotverdomme! noh u westflutte! awel mercie! tzienderier vele meir dan dak gepeinsd adden!
sjiek sjeik!
Van Mjènde toen noch? khon meschiens verruzen nor nie zo verre dor van!
vele hroetjes were!
:mega:

*kuch*
:D
terug ontopic en in begrijp-baar nederlands: veel synths laten toch toe de hoover na te bootsen?

Origineel geplaatst door manvsmachine
er zin alleen al zoveel topics over
als hij nou gewoon de zoekfunctie had gebruikt :D

mja, das ook een feit. en tis in wezen altijd hetzelfde...

ik moet zeggen dat ik sommige "aangepaste" of vervormde hoovers vind in de buurt komen van een superzaag. sommige dingen die de alpha juno uitspuwt komen volgens mij vaag in de buurt.
Ik krijg vaag superzaag-achtige geluiden uit m'n Juno-60 - dan staat de pulsgolf aan met een leuke LFO op zowel de pitch als de PWM (niet te extreem) en de zaagtand. Chorus 2 aan, envelope een beetje aanpassen, en door een echobak jagen; hoppatee!

Wat ik denk: de juno heeft analoge filter, die dus al vetter klinkt. een zaagtand blijft ook een zaagtand natuurlijk. Echter heeft de jp8000 er zeven...
Je kunt met een Alpha Juno ook een PWM'ende zaagtand hebben. Je ziet uiterst rechts op de synth een diagram staan met golfvormen; die kun je allemaal kiezen. Een paar ervan laten ook PWM toe (puls en zaag dus).

Naja, 7 zagen zorgen zeker voor zwevende geluiden ;). PWM doet best aardig mee, al werkt 't wel anders en is het resultaat ook anders. Maar 't zweeft en moduleert wel.

Back