de grote 'Akai analoog' thread

Doet me er aan denken, ik heb nog (met dank aan een medeforum lid wiens naam ik even ben vergeten) de handleidingen van de AX80 en AX60 in pdf. Dus als iemand intresse heeft, kan ik ze wel ergens uploaden (zijn een beetje groot qua formaat en mijn server zit vol dus ik zal het alleen op verzoek op sendspace ofzo zetten).

Wat een geweldige synth die VX600. Als je geen minimoog kan betalen, dan zou ik mijn oog zeker op deze synth laten vallen. Ook juno60 geluiden zijn peanuts. Ik vermoed dat dit beestje de AX60 en AX80 overtroefd.
Heb hem vandaag opgehaald. Met kastje voor aparte outputs erbij. Wat een vet geluid. De geluiden die erin zitten zijn o.a. gemaakt door Rob Papen, want de synth is van Peru geweest

Wat een geweldige synth die VX600. Als je geen minimoog kan betalen, dan zou ik mijn oog zeker op deze synth laten vallen. Ook juno60 geluiden zijn peanuts. Ik vermoed dat dit beestje de AX60 en AX80 overtroefd.
Heb hem vandaag opgehaald. Met kastje voor aparte outputs erbij. Wat een vet geluid. De geluiden die erin zitten zijn o.a. gemaakt door Rob Papen, want de synth is van Peru geweest

Gefeliciteerd! Mooi dat je er al wat sounds in hebt zitten. Die van mij was helemaal leeg (geinitialiseerd) en dan ben je wel even zoet om alle geheugenplaatsen met iets interessants te vullen!

Dumpen van sounds kon geloof ik via midi?
VOlgens mij gaat dat niet... Niks Sysex !!!
Dumpen moet langs een memory card.
'k heb zo'n akai card, maar een Roland M256E zou ook moeten
gaan volgens dienen VX600 site!
'k heb er zonet nog één gescoort op ebay.

Moest er een M256E card reader bestaan,
dan zou dat best wel intressant zijn,

http://kunst.phlimburg.be/vx600/
Maar toemme, de site werkte enkele minuten nog !!!

edit:
Viola, werkt terug -gelukkkig maar !!
Daar is oa. de handleiding op terug te vinden !!

't enigste seriueus probleem met - alvast mijn VX600 - is dat ie
o zo vals klinkt als ie nog niet opgewarmt is!!!

Maar toemme, de site werkte enkele minuten nog !!!

edit:
Viola, werkt terug -gelukkkig maar !!
Daar is oa. de handleiding op terug te vinden !!

Ik was al aan het backuppen geslagen van die site. Gelukkig is die er nog. Toch raadzaam voor VX bezitters om die webpagina's op te slaan voor het geval de website er niet meer is. De maker van die site bezit geen vx600 meer, dus zal het minder interessant vinden de site te houden.

dus zal het minder interessant vinden de site te houden
Zo erg is't nog niet, maar idd, heeft zelf geen VX meer....
Dat is al een tijdje zo, heb er enkele mails mee gewisseld toen...
'k denk dat ik al eens een site-backup gedaan heb,
maar 't blijft geen eigen werk, dus zelf zomaar een copy van op een site zetten,???
Anders eens vragen want 't blijft wel dé beste VX600 Resource !!!

En hier staat nog een S612 te koop om door je AX te jagen! Met Zadok upgrade dus 6-stemmig multitimbraal! Het is een feest!

:D

Als de AX-73 en de VX-90 nu eens sysex aanstuurbaar waren, dan werd de waarde van deze apparaten dubbel zo groot.
Zowel in praktisch opzicht als in cash
Die geheugen cards zijn echt een must!

'k heb vandaag m'n Roland 256E Geheugencard binnengekregen,
Ook hier, bank A & B,
(tja, ni meer, 2x50 patchen en nog wat 'Performance,chord mem'...)
Patchen of de volledige Bank copieren: in een fractie van een seconde!

Ik zat eens na te denken over die samplerinput van de AX 60 en 73 en volgens mij ook de VX90.
Ik wil er namelijk een kabeltje voor fabriceren om geluiden door het fliter te kunnn halen.
Maar ik kan er toch ook voor kiezen om dit in het apparaat zelf in te bouwen.
(dus gewoon jackinputs inbouwen) volgens mij kunnen er dan 6 in als je wilt.

Is dit uitvoerbaar en heeft iemand hier ervating mee?

Lijkt me veel toffer als een kabeltje

Back