de grote 'Akai analoog' thread

Re: Defect separate outputs bij de VX-600

Re: Defect separate outputs bij de VX-600

Origineel geplaatst door Klaas
Gefeliciteerd met je aanwinst!
Jammer, dat je hiervoor je AX-60 moest opofferen. Ik hoop dat je hiervan geen spijt zal krijgen!

Mag ik vragen hoeveel je voor de VX-600 hebt betaald en hoeveel je voor de AX-60 hebt teruggekregen?

VX kostte me 550 piekemannen en de AX heeft er 225 opgeleverd. De AX was dus niet de enige die de deur uit moest.

Gebruik je de oorspronkelijk 13-pins uitgang van de VX-600 met een originele splitter kabel of met een zelf-gesoldeerde kabel? Of heeft iemand een modificatie aangebracht door 6 aparte jack aansluitingen in te bouwen.

13 pins ding, met door een vorige eigenaar in elkaar gezette (maar volgens mij niet uitvoerig geteste, op de labeltjes die er wel aan zaten stond geen 1, 2, 3, 4, 5 noch 6) verloopkabel

Heb je al geprobeerd of alle zes voice-cards in de VX-600 nog werken en of de VX-600 nog steeds 6-stemmig is?

ga ik nu doen...

Ik hoop voor jou dat het alleen een defect in de bedrading is en niet één van de voice-cards.

ik ook man... Bedankt voor de tips!

Goed, voiceboards lijken allemaal te werken. Voordat de doos opengaat zal ik eerst eens proberen na te gaan of we hier toevallig met een kabelbreukje te maken hebben. Toevallig enige VX-600 bezitters in Rotterdam waar ik mn kabeltje effe mag testen?

Als er een voicecard stuk is zou je dat ook moeten merken dat sommige toetsen het niet 'doen' tijdens het spelen. heb dat zelf ook gehad met de VX600. Toch jammer dat daar nooit sysex op gezet is (voor handiger programmeren).

Ach dat programmeren gaat prima. redelijk groot scherm met functietoetsen, hoef je ook niet zo naar de juiste knop te zoeken. Met draaiknoppen zou tie trouwnes ongetwijfeld onbetaalbaar zijn geworden. Nee ik vind het prima zo, vond het al prima op mn S3000XL en dit is ongeveer hetzelfde... :okdan:

Akai AX-60 PatchSheet

Akai AX-60 PatchSheet

Zo als belooft, is hier dan mijn Akai AX-60 PatchSheet.

Voor iedereen die een Akai AX-60 heeft en zijn patches ook op papier wil bewaren of uitwisselen met mede eigenaars of voor diegene die hem niet heeft, maar wel eens wil zien welke parameters de AX-60 heeft met de lay-out van deze synth.

Het duurde iets langer, want het was meer werk dan verwacht; maar daar is het resultaat dan ook naar.

Veel plezier ermee!

Ps. De echte synth heeft maar één set schuifpotmeters voor het instellen van zowel de VCF als de VCA EG parameters.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door falafelbiels
Goed, voiceboards lijken allemaal te werken. Voordat de doos opengaat zal ik eerst eens proberen na te gaan of we hier toevallig met een kabelbreukje te maken hebben. Toevallig enige VX-600 bezitters in Rotterdam waar ik mn kabeltje effe mag testen?

Zoiets meet je toch ff? Met een multimeter van 3 euro bij de aldi ofzo..

Re: Akai AX-60 PatchSheet

:halleluja Respect !

c

Voor iedereen die een Akai AX-60 heeft en zijn patches ook op papier wil bewaren of uitwisselen met mede eigenaars of voor diegene die hem niet heeft maar wel eens wil zien welke parameters de AX-60 heeft met de lay-out van deze synth.

Het duurde iets langer, want het was meer werk dan verwacht; maar daar is het resultaat dan ook naar.

Veel plezier ermee!

Ps. De echte synth heeft maar één set schuifpotmeters voor het instellen van zowel de VCF als de VCA EG parameters.

Origineel geplaatst door Putzi
Zoiets meet je toch ff? Met een multimeter van 3 euro bij de aldi ofzo..

piecies, gister op mn werk gedaan. De schuld lijkt inderdaad bij de multi-out kabel te liggen...

Voor iedereen die een Akai AX-60 heeft en zijn patches ook op papier wil bewaren of uitwisselen met mede eigenaars of voor diegene die hem niet heeft, maar wel eens wil zien welke parameters de AX-60 heeft met de lay-out van deze synth.

Veel plezier ermee!

Ziet er goed uit! helaas heb ik geen AX-60, zijn er nog lui die een AX-80 hebben en patches willen uitwisselen?

Akai AX-60 PatchSheet

Akai AX-60 PatchSheet

De vorige PatchSheet van de AX-60 verwijderd, maar hier is ie weer!

Er zat een klein slordigheidje in en ik heb direct mijn copyricht en handtekening gezet.

Iedere mag hem vrij gebruiken; zolang dit maar niet voor commerciële doeleinden is!

Attachments

• akai ax-60 patchsheet.pdf
    40,6 KB · Bekeken: 228
HOPSAKIDEE!!

hij doet het weer! 3 draadjes zaten op de verkeerde pin gesoldeerd. Best een beetje trots dat ik het gefixt heb...

Laatst gewijzigd:
Akai EWI3020M Analog Synth Sound Module tegenwoordig ook in het nieuwe Akaiblauw. Is er hier eigenlijk iemand die zo'n ding heeft en speelt? Ben wel benieuwd moet ik zeggen...

Attachments

• akaewi3020m.jpg
    akaewi3020m.jpg
    6 KB · Bekeken: 155
Origineel geplaatst door falafelbiels
Akai EWI3020M Analog Synth Sound Module tegenwoordig ook in het nieuwe Akaiblauw. Is er hier eigenlijk iemand die zo'n ding heeft en speelt? Ben wel benieuwd moet ik zeggen...

Ben ik ook benieuwd naar. Hij was ook al eens genoemd in deze thread, maar nooit een reactie op gekomen van iemand die hem heeft of goed kent. De mp3 die ik ervan gehoord heb vond ik best wel heel goed klinken.

Ik heb sinds kort een Akai AX-60.
Vandaag eigenlijk voor het eerst tijd gehad om hem eens uitgebreid te testen.
Wat een heerlijke bak zeg.
Een enorme diversiteit aan geluiden en dat voor een 1 osc synth.
erg agressief filter ook, ik ben nog aan het zoeken naar de kabel.
Lijkt me erg vet om hier sounds doorheen te halen'.
Ik heb dus al eerder de AX-73 gehad, maar die was lastig te editten.
deze is lekker wat met de sliders klooien en hup weer een mooie patch:halleluja

Ik ben in elk geval :verkoght:

Back