TB303 experiment

turtel

ELECTRIC
ben bezig de tb303 in meer sporen te draaien.

het blijft een te gek kastje met ongekend aantal geluiden

accorden van huu wie waren dat ook al weer?

dit zijn 7 tracks geen drums ,ik heb altijd moeiklijkheden met beats, weet iemand daar misschien iets voor
kan wel reasondrums nemen maar liever ander soort sounds alhoewel de breacks en beats wel heel goed zijn
misschien een drumcomputer

wat vinden jullie van het fragment

ook 1 track arp pro soloist

The Pro-Soloist was a single oscillator, monophonic synth and so had limited creative possibilities compared with the Odyssey and the MiniMoog. However, it was a popular synth for live work (as you can imagine) and found favour with a wide range of keyboard players that included Herbie Hancock, Billy Preston, The Enid (who used the Pro-Soloist to great effect in their synthesised orchestrations), Vangelis and also Tony Banks of Genesis who first introduced the synth to the band on the album 'Selling England By The Pound'... in fact, you can begin to understand the appeal of the Pro-Soloist when you listen to the lengthy keyboard solo in 'The Cinema Show' where Banks flicks from preset to preset - such a performance would have been impossible on any other synth of the time, especially live. The Pro-Soloist remained a mainstay of the Genesis sound for many years despite Banks acquiring an ARP 2600 and a host of other synths.

Attachments

• 303takup.mp3m.mp3
    528,7 KB · Bekeken: 80
Laatst gewijzigd:
Is toch niet 7 keer de 303?

Dat hoop ik tenminste. Want anders ben je wel erg omslachtig bezig geweest voor dit stukje geluidsfragment.

Origineel geplaatst door Solid_Snake

Dat hoop ik tenminste. Want anders ben je wel erg omslachtig bezig geweest voor dit stukje geluidsfragment.

:) dat bedoel ik.
Niet lullig bedoelt overigens :)
Het fragment heeft wel sfeer.

yes 7x

yes 7x

Origineel geplaatst door Solid_Snake

hay solid snake.

ja het zijn 7 sporen maar ik verander er nog een paar .
en het worden er steeds meer, maar niet te veel
het is een fragment van een deel van 8 minuten .
daarbui gilt de 303 af en toe ook.

met rebirth is me dit nog niet gelukt

k denk dat er een simpele rebirth pick blackeditionbasdrums die is welk lekker onder komt . anders wordt het te geclompliceerd

kortom ben gewoon een beetje aan het freaken

er zit ook midi in maar de interne sequenser is niet met patterns na te doen, altans het lukt mij niet maar mischien kan het wel.

Re: yes 7x

Re: yes 7x

Origineel geplaatst door turtel
er zit ook midi in maar de interne sequenser is niet met patterns na te doen, altans het lukt mij niet maar mischien kan het wel.

wtf dude :confused: ER zit ook midi in? sequencer met een c en nee je kan die patterns van de 303 niet inspelen in een cubase of logic. De kracht van een 303 zit hem nou net in de sequencer, welke niet strak loopt.

Re: Re: yes 7x

Re: Re: yes 7x

Origineel geplaatst door Mostatic
wtf dude :confused: ER zit ook midi in? sequencer met een c en nee je kan die patterns van de 303 niet inspelen in een cubase of logic. De kracht van een 303 zit hem nou net in de sequencer, welke niet strak loopt.

ben nu ook achter allen heeft het wel een paar honderd euris gekost om er een midimod in te zetten.
en op midi is het een soort tb207

lekkerrrr fragment....

zit net te denken of t een idee is om een populair iets zoals iets van bach beethoven queen weet ik veel stuk/pianopel met 7 of meer 303's in te spelen... maar dan wil ik t wel horen :D

Re: Re: Re: yes 7x

Re: Re: Re: yes 7x

Origineel geplaatst door turtel
ben nu ook achter allen heeft het wel een paar honderd euris gekost om er een midimod in te zetten.
en op midi is het een soort tb207

Leg uit? Is het een onverstandig idee om je tb303 uit te breiden met midi dan?

Re: Re: Re: Re: yes 7x

Origineel geplaatst door bazziman

hy bazziman.

iedereen moet zelf weten of die hem ombouwt.

mijne is omgebouwd door een oostenrijker (hij jodelt nu ook)

maar het 303 geluid krijg ik niet als je gewoon patterns in cubase invult.

het is een heel ander instrument wat iook leuk is , zie het als een simpele geluidsmodule met twee geluiden

het is wel vreemd om een toets in te drukken en je hoort de TB.

mischien weet iemand er meer van af dat zou ik dan graag horen.

Greetings Turtel

Origineel geplaatst door bazziman

Laat er dan CV gate in zetten. :) maar ik laat de mijne zoals hij is :D

Back