Welke ritmebox voor salsa?

C738

Meubilair
Hoi!

Ik ben van plan om salsa te maken en ik vraag me af waar je nu die lekkere Latin Grooves® uithaalt.
Het gaat me met name om dat geluid dat klinkt als een voetbalfluitje, het geluid dat klinkt als zand of rijst in een cocktailbeker en van die koebel achtige klanken.

Is er ook een bespeelbare ritmebox met van die rubberen cirkels erop zodat ik die om kan hangen en de ritmebox kan bespelen... Ik heb eens zoiets gezien in een blad.

Bedankt voor jullie hulp!

-sal C-

De roland R8 is daar prima geschikt voor. Zoek het rom-kaartje met de juiste geluiden er bij (er is vast wel een salsa of latin kaartje of zo), en klaar is kees.

Roland Tr-727 is wat jij zoekt... is een latin beat box en er zit ook een fluitje in!

Succes

Wanneer komt nou "de grote super-de-super-salsa thread"?

Salsa is de nieuwe trance! :D

S4-09%20Salsa%20Mania.jpg

Origineel geplaatst door Hanz

I certainly hope so !!!!! :duivels:

Wanneer komt nou "de grote super-de-super-salsa thread"?

S4-09%20Salsa%20Mania.jpg

Kijk jij snapt me :D
SCHUD DIE HEUPEN!

-C-

Inderdaad een TR-727 is een latin machien. Heeft midi, dus hang hier een drumpad naar keuze aan bvb Roland SPD-6 en gaan met die banaan!

Of anders neem je samples.

727 kan niet meer in deze tijden
r8 is een optie maar ook niet super

kijk eens voor een jv module met een salsa expension kaart heb je meteen bergen met geluiden er bij en mega veel drum sounds en ze zijn alle te triggeren via midi met evt drumpads

op software gebied kan ik je stylus rmx aanraden, maar ja je zoekt het hardwaremattig heb ik begrepen uit je beginpost.

Kijk eens naar de Boss drummachines. Ik heb zelf de DR-660 en daar zitten precies de geluiden in die jij zoekt. De dr-770 is de opvolger van de inmiddels al 10 jaar oude 660 en de upperclass onder de dummachines van Boss.

Rectificatie

Rectificatie

Okay,

deze thread wordt even té serieus opgevat.

Deze thread heb ik gestart omdat er zoveel van die "welk apparaat voor muziekstijl X" threads zijn.
Ik dacht, dat jullie me wel zouden doorzien maar ik word nu veel te serieus genomen.
Dus, eigenlijk ben ik helemaal niet van plan Salsa te maken, en ik vind het niet fair tegenover jullie dat je dr zoveel energie in steekt.

Sorry!

-C-

Maar aan de andere kant is dit weer een mooie UTFS-draad, de volgende keer dat er iemand om salsa-sounds vraagt hoeven we maar naar dit topic te wijzen :).

Godverdomme! Ben ik verdorie twee dagen bezig geweest met het schrijven van een reply, blijkt het allemaal onzin te zijn geweest?! Jij moet cabaretier worden mannetje, zal je vast veel succes halen! Kan je lekker de hele dag mensen in de zeik nemen.

Ben nog ontslagen op mijn werk ook, omdat ik teveel zit te internetten :(

:D :P

Ik heb nog wel een Yamaha PSR met al die sounds en MEER! MEER! MEER! MEER! MEER!..........

Re: Rectificatie

Re: Rectificatie

Origineel geplaatst door C738
Okay,

deze thread wordt even té serieus opgevat.

Deze thread heb ik gestart omdat er zoveel van die "welk apparaat voor muziekstijl X" threads zijn.
Ik dacht, dat jullie me wel zouden doorzien maar ik word nu veel te serieus genomen.
Dus, eigenlijk ben ik helemaal niet van plan Salsa te maken, en ik vind het niet fair tegenover jullie dat je dr zoveel energie in steekt.

Sorry!

-C-

aha komt goed uit dan is men advies stylus rmx :doei:

messchien de rollen eens omdraaien dan

--> welk apparaat voor muziekstijl x

* welke persoon voor muziekstijl x
* welk appartaat voor deze persoon

Dus je hebt granulaire synths, de synthese erachter tja strange dubieus wel ja laten we een granulair gesprek houden hierzo op synthforum... we zien wel waar we uitkomen toch. niet over die synths dus, maar over een Granulair persoon, doel noem maar wat

niet veel zinsvol, ik hou er hier mee op...

Zie je nou wel, 't was een grapje... :D

Maar toch mag er één module niet ontbreken in een thread als deze:

Carnaval.jpg

De E-Mu Carnaval, een redelijk obscure module uit de behoorlijk uitgemolken Proteus / Vintage Keys / Orbit / Planet Phatt lijn.

Carnaval: Jugando Con Fuego™ is a high energy, professional sound module for anyone who
wants to add some Latin heat to their music. Carnaval features a huge pallette of authentic and
traditional instruments as well as Latin rhythmic loops, all controlled by E-mu®'s famous BEATS
mode. Carnaval has all the incredible classic Latin sounds, as well as some less traditional instruments
which add more spice and color to your music. Carnaval is 16 part multi-timbral, featuring 32 notes of
polyphony and 640 presets. It is an inspiring song writing tool as well as the perfect addition to your
studio or live setup. Whether you play traditional or contemporary Latin music, or just want to add
some fire to your own style of music - be it tejano, salsa, latin-jazz, mariachi, merengue or afro-cuban
- then Carnaval has the sounds you need.

Key Features
640 presets
32 6-pole digital resonant filters (17 types)
BEATS mode (100 rhythmic loops, 28 user-programmable songs, X-factor)
16 part multi-timbral
32 voice polyphony
6 audio outputs
Retrigger function for polyphonic retriggering of sounds

Featured Sounds
Over 100 different percussion instruments
Brass (as well as solo hits, section hits, effects)
Violins
Organs
Accordions
Flamenco guitar
Acoustic and electric guitars
Acoustic basses
Vocal effects
Acoustic and electric drum kits
Synth waveforms

Whether you play traditional or contemporary latin music, or want to add some
latin flavor to whatever style of music you prefer, Carnaval has it all. Feel the fire.
Carnaval is Melody ~ Harmony ~ Rhythm ~ Creativity

Vader Abraham bestaat niet meer.....ze hebben 'm bij E-mu gedigitaliseerd tot preset in die module

Zie je nou wel, 't was een grapje... :D

Maar toch mag er één module niet ontbreken in een thread als deze:

Carnaval.jpg

De E-Mu Carnaval, een redelijk obscure module uit de behoorlijk uitgemolken Proteus / Vintage Keys / Orbit / Planet Phatt lijn.

huh is dat hem? Ik dacht dat het een oranje module was? en dan de emu carnival? naja zit ik abuis;) Iig obscuur bakje die je niet veel tegen komt. Zowieso, emu orbit, planet phatt enzo kom je niet enorm veel tegen in de gear listjes...

Origineel geplaatst door Slipperman
huh is dat hem? Ik dacht dat het een oranje module was? en dan de emu carnival? naja zit ik abuis;) Iig obscuur bakje die je niet veel tegen komt. Zowieso, emu orbit, planet phatt enzo kom je niet enorm veel tegen in de gear listjes...

Dat zijn bakken die meer bij mensen staan die niet lullen maar muziek maken :D

Back