Access Virus

axn

Ouwe rot
overleden lid
Ik sta op het punt om een Access Virus te kopen, om nou is een keer de vetste synth geluiden tot mijn beschikking te hebben.
Ik maak Hardcore/Darkcore met invloeden van Industrial/Techno.

Ik wil hem 2ehands gaan kopen, want mijn budget wat ik hiervoor wil uitgeven bedraagt rond de 450. (De prijs waarvoor je ze ziet op Ebay/Marktplaats/forums etc)
Dus ik ga dan even uit van 3 virussen, de A, B en C.

Alleen zit ik met een aantal vragen:

1. Maakt het nou echt uit welke van de 3 je neemt?
Tuurlijk lees ik dat de A minder stemmen ed heeft dan de B, en de C weer nog meer.
Maar ik lees ook dat er kits bestaan om een B te modden naar een C....
Dus wat is de beste keus, rekening houdende met mn budget?

2. Heb ik nog andere Hardware spullen (Zoals Sampler oid?)nodig naast de setup die ik nu heb.(PC met Emu 0404 soundcard en ik werk in FL Studio), of sluit je em gewoon direct aan op de midi in van mn kaart, en FL ziet hem?
(Ik heb er nog totaal geen ervaring mee - Midi , Hardware etc-)

3.Of is er een veel beter alternatief dan een Virus?

Alvast bedankt.

Re: Access Virus

Origineel geplaatst door axn
1. Maakt het nou echt uit welke van de 3 je neemt?
Ja.

http://access-music.de/comparisonchart.php4

Het is niet alleen "de B is de A met meer stemmen" of "De C is de B met meer stemmen". Elke Virus heeft nieuwe opties erbij die je kunt vergeten op de oude; nu is het wel zo dat alle preset backwards compatible zijn; als je een specifieke preset die op de B gemaakt is op de C inlaadt klinkt 'ie identiek; laad je 'm op de A in, dan kan het zijn dat 'ie niet hetzelfde klinkt.

Tuurlijk lees ik dat de A minder stemmen ed heeft dan de B, en de C weer nog meer.
Maar ik lees ook dat er kits bestaan om een B te modden naar een C....
Helaas, da's nonsens. Er was ooit een plan om de Virus Rack Classic (die meer op een A dan op een B lijkt) te upgraden naar een B-in-een-1U-19"-rackje maar daar is niks van terecht gekomen.

De A is nu echt beperkt; het enige voordeel wat je er van hebt is dat de A een "desktop"-versie is die meer knoppen heeft. De B gaat voor mooie bedragen weg; je krijgt een hoop synth-power. De C is wat dat betreft niet zo revolutionair meer als de B toen was t.o.v. de A; 4-bands equalizer per spoor en Moog-filter emulatie, en daar heb je 't ongeveer wel mee gehad.

Dus wat is de beste keus, rekening houdende met mn budget?
Een Virus Rack Classic. Die zie ik hier voor 450 wel eens weggaan.
2. Heb ik nog andere Hardware spullen (Zoals Sampler oid?)nodig naast de setup die ik nu heb.(PC met Emu 0404 soundcard en ik werk in FL Studio), of sluit je em gewoon direct aan op de midi in van mn kaart, en FL ziet hem?
FL "ziet" niks, maar als je een nieuw MIDI-spoor maakt dan zou de Virus moeten reageren. FL heeft zelf trouwens een sampler erin zitten, die zou je gewoon kunnen gebruiken. De geluiden van de Virus zelf kun je dan opnemen met de kaart. Wat wel aan te bevelen is als je 't nog niet hebt is een controller-keyboard (iets als een Evolution - http://www.evolution.co.uk/products/index.html - andere merken zijn er natuurlijk ook); zeker als je nu alles "inklikt" met je muis. Bij de meesten zitten knopjes zodat je gelijk ook je softsynths kunt aansturen.

(Ik heb er nog totaal geen ervaring mee - Midi , Hardware etc-)
3.Of is er een veel beter alternatief dan een Virus?
Voor dat geld? Denk 't niet, maar het zou mooi zijn als je door kon sparen voor een Virus b. Is wel 200 euro op z'n allerminst duurder, maar dan heb je gelijk een hoop meer. Maarreh, staar je niet blind op alleen het woordje "Virus" - geluiden programmeren is ook een vak apart ;).

en sinds de aankondiging van de TI, zullen de prijzen van A, B en C duidelijk naar beneden gaan.

Ik ben mij ook een tijdje aan het orienteren op een Virus.
Heb zelf ook besloten de knoop door te hakken :) Ik ga het liefst voor de Virus C, maar een Virus B is ook geen verkeerde keus (zeker niet als je ze her en der voor 500 - 600 euro te koop ziet en een Virus C toch niet onder 900 weg gaat).

Origineel geplaatst door dries
en sinds de aankondiging van de TI, zullen de prijzen van A, B en C duidelijk naar beneden gaan.

Valt wel mee hoor.....zag dat de Ti al te koop is en toch kost een C nog wel 1100 ofzo. (Ti Desktop doet ook 1799 natuurlijk)

Ik zou gewoon nog een half jaartje wachten als je kan. Tegen die tijd is de TI heel waarschijnlijk zo gewild dat je de C wel voor 450 EUR zal kunnen scoren.

Ik zou in ieder geval voor de C gaan ... dis is gewoon het meest uitgebreid en klinkt enorm goed, voor eender welke stijl :okdan:

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Ik zou gewoon nog een half jaartje wachten als je kan. Tegen die tijd is de TI heel waarschijnlijk zo gewild dat je de C wel voor 450 EUR zal kunnen scoren.

Ik zou in ieder geval voor de C gaan ... dis is gewoon het meest uitgebreid en klinkt enorm goed, voor eender welke stijl :okdan:

:doei:

Sorry maar 450 Euro binnen een jaar gaat echt niet gebeuren. Kijk naar de B prijzen nu....de C is er alweer een tijdje hoor en toch kost de B nog zo ongeveer dat bedrag. Als je dat vergelijkt gaat het echt niet gebeuren dat een C over ene half jaar 450 is. Denk eerder aan 850 ofzo. De Ti zal over een half jaar nog wel zo'n 1600 kosten, dan heb je voor iets meer dan de helft een C.....da's heel redelijk!

Origineel geplaatst door sten
Is de Ti eigenlijk backward compatible met A,B en C ?

Dit vraag ik me ook af en heb dit (nog) niet op de site van access kunnen vinden. Als je patches uit de Virus c in de TI kan overplaatsen zou dat de keuze wat makkelijker maken..

Ik kreeg van de week ook het nieuwe feedback krantje binnen en daar stond de virus c nieteens meer in. Alleen de B classic en de nieuwe TI...

Origineel geplaatst door The Unholy

Ik kreeg van de week ook het nieuwe feedback krantje binnen en daar stond de virus c nieteens meer in. Alleen de B classic en de nieuwe TI...

en de TI is zelfs in de aanbieding bij feedback :stupid

Origineel geplaatst door Danny
Haha, echt niet :D. Over een half jaartje heeft iedereen die een TI wilde de TI gehaald en heeft iedereen met een C die een TI wil de prijs omlaaggegooid naar 950-1000 euro op z'n minst. Je moet niet onderschatten dat de C ook een verdomd krachtige synth is. Supernova's en JP's gaan ook nog steeds voor hoge bedragen weg, en die zitten qua specs onder de C.

Bijna 2 weken verder, en ik heb er 1 hoor 8~ . het is een access virus kb geworden, hoger dan mn budget in eerste instantie , maarja...

Heb hem inmiddels naast me staan, en ben er erg blij mee.

Nu een vraagje waar ik zelf nog niet uit gekomen ben..

Ik werk dus met Fl studio 4.

Als ik een "midi out" kanaal aanmaak, dan hoor ik de virus wel, en als ik in de piano rol een melodie maak, speelt ie dat ook gewoon af...
.. Maar als ik dan render naar wav, dan hoor je niks.... en ook "ziet" bijv je monitor volume niks..

Wie o wie kan me helpen?

Tijdens het renderen neemt FL niet de audio van je externe geluidsapparaten op. Je zult voor je je song gaat renderen eerst de output van je virus in FL moeten opnemen.

Origineel geplaatst door Acidfever
Valt wel mee hoor.....zag dat de Ti al te koop is en toch kost een C nog wel 1100 ofzo. (Ti Desktop doet ook 1799 natuurlijk)

nee dus.

Origineel geplaatst door dries
nee dus.

Geen idee wat je bedoelt. De Ti staat wel al in de prijslijsten (van o.a. Feedback) voor die prijs.

Zag hem daar idd nog niet staan maar er werd wel gezegd dat dat idd de prijs wordt. Ze zullen hem binnenkort wel binnenkrijgen ofzo.

Origineel geplaatst door Acidfever
..De Ti staat wel al in de prijslijsten (van o.a. Feedback) voor die prijs..
Zag hem daar idd nog niet staan maar er werd wel gezegd dat dat idd de prijs wordt. Ze zullen hem binnenkort wel binnenkrijgen ofzo.

Idd, zoiets zal 't zijn, de VA-1 van Kurzweil heeft ook te koop gestaan in 't Feedback krantje, maar die heeft daar echt niet gestaan (geloof ik).

Naar mijn weten, moet de Ti nog uitkomen. Als dàt gebeurd is, kijken we wel verder..

Back