[Akai] MESA vraagie

glennplumber

Kneed je synth
Heeee hallo dan !

Als ik dingen back-up vanaf m'n akai met mesa op m'n mac saved ie nooit m'n multy en fx file.

Weet iemand hoe ik wel alles back-up ??

Alvaste bedankte

Glenn :doei:

Je moet alles selecteren, ook dat multi en fx bestand, staan onderaan je scherm, en dan alles opslaan met "save selected".

Origineel geplaatst door Special K
Je moet alles selecteren, ook dat multi en fx bestand, staan onderaan je scherm, en dan alles opslaan met "save selected".

Mmmm vanuit welk scherm save jij dan ?? Ik save altijd vanuit het memory scherm en daar is geen multy of fx te vinden ??

:confused:

Origineel geplaatst door glennplumber
Werkt er dan niemand met MESA ??

ja hoor! Ik draai Mesa (v 2) op de PC. Maar het opslaan doe ik altijd vanaf de sampler zelf, omdat ik vaak problemen heb gehad met opslaan vanuit Mesa op de scsi-hd of zip.
Om alles te saven (incl multi's en fx) gebruik ik de "Ent Vol"-setting (Save entire volume).

Origineel geplaatst door Special K
Is mesa voor PC anders dan voor Mac???

Nee, voor zover ik weet niet.
Di FX kan je geloof ik vanuit de fx-editor in mesa opslaan en opvragen. Maar 'k vind dit veel te omslachtig. Vandaar dat ik het gewoon via de sampler doe.

In Mesa zit ook een zogenaamde "Sampler Explorer". Vanuit hier kun je alles, dus ook je multi en fx, saven naar de harddisk van je computer.

ik gebruik de multifunctie nooit, mis ik wat?

en de fx board heb ik niet

verder ben ik verknocht aan MESA (Mac).

Origineel geplaatst door bounce
ik gebruik de multifunctie nooit, mis ik wat?

en de fx board heb ik niet

verder ben ik verknocht aan MESA (Mac).

Hee bounce

Met de multy kan je bijvoorbeeld een filter gebruiken zonder dat je al je geluiden filterf.

Bijv: ik had altijd op channel 1 m'n beats
op ch 2 zet ik bijv een piano .... op channel 2 kan ik nu
al m'n parameters gebruiken.
zou ik die piano nou tussen m'n beats zetten op ch 1
en gebruikt je dan een parameter dan pakt ie um ook
over je beats.

misschien is het nu wat duidelijker,
groetjes Glenn

Back