Grote blunders thread

Even mijn frustratie kwijt grrrrrr:(

Ben met een leuke track bezig die zo tussendoor en geheel spontaan opkwam, en die ik voor de verandering eens alleen met een XL-7 aan het maken ben. Track ontstond door een loopje met een zelfgemaakte sound en maakte zichzelf als het ware af....was al bijna klaar en hoefde eigenlijk alleen nog maar op te nemen.

Tsja, tot ik een of ander lullig drumsoundje wilde saven. Normaal save je een preset automatisch op dezelfde plek, maar deze keer schreef ik direct het geluidje over waar alles mee begonnen was!!!!?????

Godsamme wat is dit irritant zeg. Okee, niet half zo spectaculair als de andere blunders hier maar als je lekker bezig bent en zoiets gebeurt dan ben je daar wel even ziek van. Nou proberen die sound weer op te bouwen maar dat krijg ik natuurlijk nooit meer zoals het was....

Damn (waar is trouwens die boze rode smiley gebleven?)

Even mijn frustratie kwijt grrrrrr:(

Ben met een leuke track bezig die zo tussendoor en geheel spontaan opkwam, en die ik voor de verandering eens alleen met een XL-7 aan het maken ben. Track ontstond door een loopje met een zelfgemaakte sound en maakte zichzelf als het ware af....was al bijna klaar en hoefde eigenlijk alleen nog maar op te nemen.

Tsja, tot ik een of ander lullig drumsoundje wilde saven. Normaal save je een preset automatisch op dezelfde plek, maar deze keer schreef ik direct het geluidje over waar alles mee begonnen was!!!!?????

Godsamme wat is dit irritant zeg. Okee, niet half zo spectaculair als de andere blunders hier maar als je lekker bezig bent en zoiets gebeurt dan ben je daar wel even ziek van. Nou proberen die sound weer op te bouwen maar dat krijg ik natuurlijk nooit meer zoals het was....

Damn (waar is trouwens die boze rode smiley gebleven?)
Klinkt herkenbaar.:stupid
Ik had een aantal jaren terug ook een lekkere track op m'n Yamaha Rm1x gemaakt. Door geheugengebrek(niet van mijn:engel:, maar van de Rm1x) moest ik alles op op diskette opslaan. Je voelt hem al aankomen:
Ik wou wat vij maken in het geheugen en heb dat nummer intern dus gedelete. Wou het een keer later weer inladen, en jawel, power faillure, diskette corrupt, dus nummer kwijt. Pfff :stupid:stupid:stupid. Sindsdien alles dubbel backuppen, op andere PC en op van die rotte diskettes.

Of de platentas met al je klassiekers van de afgelopen 15 jaar bij de achterklep van je auto zetten om half 8 'smorgen met je gare hoofd en vervolgens doodleuk wegrijden zonder om te kijken......, foutje....ff apeldoorn bellen.....

Of de platentas met al je klassiekers van de afgelopen 15 jaar bij de achterklep van je auto zetten om half 8 'smorgen met je gare hoofd en vervolgens doodleuk wegrijden zonder om te kijken......, foutje....ff apeldoorn bellen.....

of je hele platencollectie bij de vuilnis zetten , omdat je denkt dat digitaal het helemaal wordt , en inderdaad het geluid is nog nooit zo schoon geweest als vandaag , echt perfect helder , je hoort er dwars door heen

8>

1 je studio is eindelijk af, je nodigt je gewaardeerde vriend uit om hem te komen bewonderen,
alles staat aan, is gechecked, je gaat achter je mengtafel zitten
geen geluid???
hm welk knoppie doet het nu even niet? ( je ziet gebeurt altijd op zo'n moment als dit, beetje nerveus al )
en stoot je glas water om dat zo, hoeps, de mengtafel instroomt.

2 sta lekker met iemand te keuvelen op de frankfurter messe over analoge synth's .
begint er opeens een japanse voorbijganger foto's te maken, ik denk nog "kent ie me?"
blijkt dat ik daar de hele tijd met bob moog aan het praten ben. (kon nog net eruit krijgen of ik 'n handtekening mocht )

Laatst gewijzigd:
Oke, hier gaan we doen :)

-Het intronummer van een optreden verknallen.
Ik vroeg me telkens af waarom m'n cutoff effectjes niet goed werkten en
ook was de hele 'spanningsfactor' was er vanaf voor mij..
Het lullige is dat ik er pas na het intronummer achter kwam dat
portamento aanstond en daardoor soms hele stukken leken weg te vallen... :stupid

-zoals velen hier wel eens gehad hebben:
enthausiast invallen op een nummer en vergeten dat je
het geluid een aantal tonen getransponeerd hebt staan :stupid

-opnames afluisteren van een optreden en erachter komen
dat het "1-2-3-4" (om te zorgen dat iedereen ophetzelfde moment een bepaalde overgang maakte)
dat ik schreeuwde over het podium loeihard op de microfoon staat :stupid

-een kapot sustainpedaal meenemen en er vanuit gaan dat
hij het vast wel doet als je hard genoeg trapt: niet dus :stupid

-je sustainpedaal in de "switch" ingang doen en vervolgens tijdens
het eerste nummer merken dat hij constant naar nieuwe programma's schakelt in plaats van een sustain te geven.. :stupid

Dit was wat zo even in mij opkwam..

PS: 100 berichten!!

Laatst gewijzigd:
1 je studio is eindelijk af, je nodigt je gewaardeerde vriend uit om hem te komen bewonderen,
alles staat aan, is gechecked, je gaat achter je mengtafel zitten
geen geluid???
hm welk knoppie doet het nu even niet? ( je ziet gebeurt altijd op zo'n moment als dit, beetje nerveus al )
en stoot je glas water om dat zo, hoeps, de mengtafel instroomt.
...

Oww, akelig herkenbaar, maar gelukkig zonder dat omstoten van vanalles..

...
-zoals velen hier wel eens gehad hebben:
enthausiast invallen op een nummer en vergeten dat je
het geluid een aantal tonen getransponeerd hebt staan :stupid
...
[/B]

Hier meer subtiel willen 'inmengen' terwijl de volumeknop vol openstaat ipv uit..

-je sustainpedaal in de "switch" ingang doen en vervolgens tijdens
het eerste nummer merken dat hij constant naar nieuwe programma's schakelt in plaats van een sustain te geven.. :stupid..[/B]

:dubbel: Da's héél verrot, ja..!

Hier meer subtiel willen 'inmengen' terwijl de volumeknop vol openstaat ipv uit..
!

Oef, das ook een rotte ja :stupid
Heb ik gelukkig nog niet meegemaakt...

TOPICBREAK: alle lezers opgelet!:
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Back