Shure SM58 bijna geen geluid!! (newbee)

Teveel alcohol kan schadelijke gevolgen hebben...

Mic met xlr-xlr kabel in de xlr plug steken, gain opendraaien, balance in het midden,
volume (level) van het kanaal & main mix open!

Hoe beluister je? Via headphone, controlroom of main out.

ik beluister via headphones. Als ik doe wat je zegt, komt er meer geruis door dan wat anders... Of is deze mic niet geschikt voor mensengefluit, klappen in de handjes, spraak en van die dingen? Isie eerder voor een stevige zangpartij?

Een SM 58 is zeker gemaakt om gebruikt te worden op het podium en is bijzonder geschikt om hard in te blèren. Hij werkt ook het beste als je hem zeer dicht tegen je mond houdt. Hij zal weinig signaal afgeven als je er verder dan 30cm vandaan zingt.

Je kunt alsvolgt testen of hij OK is:
Sluit hem met een XLR-XLR kabel aan op een microfooningang van je mixer. Hou hem tegen je mond en praat / zing op redelijke geluidsterkte. Zet de fader oop de 0-lijn en draai de gain open totdat je voldoende signaal hoort en de meter goed uitstaat. De gain zal ongeveer open gedraaid moeten worden tot 70% (afhankelijk van de eigenschappen van de pre-amp). Wanneer je dan nog niet voldoende signaal hebt zou ik er inderdaad even terug mee naar de winkel gaan.

Je kunt gerust de fantoom aan laten staat. Een goede dynamische mic zoals de sm58 kan daar gewoon tegen. De sm58 is sowieso een bijzonder robuuste mic die je -tig keer kunt laten vallen zonder hem te beschadigen.

:okdan:

Back