standaard midi

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

kees52

Ingeburgerd
Wanneer ik op mijn synth speel en die is via midi aangesloten op mijn computer... ( PC met XP)
hoor ik de goedkopen piano's,violen,strings etc... DUS IEL GELUID

Wanneer ik opneem neemt ie ook het iele geluid op....

Nu wil ik mijn dure synth geluiden horen....

WAT MOET IK DOEN EN/OF KAN IK FOUT GEDAAN HEBBEN ?????

Het heeft iets met de standaard geluidskaart te maken deze moet uitgeschakeld worden (? )

Verder is alles wat betreft midi goed aangesloten... zegt XP...

HULP AUB !!!!!

Kees,

ten eerste: welkom op dit mooie forum.

ten tweede: gebruik voordat je dit soort vragen stelt eerst even de zoekfunctie (rechts boven) want volgens mij is deze vraag (of iets soortgelijks) al zeker 254.786 keer gesteld !!

ten derde: wat je moet doen is de juiste midi output in je sequencer programma kiezen zodat de midi informatie naar je synth wordt gestuurd ipv naar je geluidskaart. hoe ? Zie de manual van je sequencer programma.

Ronald

Kees,
je verwart midi- met audiosignalen. Als je op je toetsenbord speelt dat via midi op de pc aangesloten is, geef je naar die computer (en dus de geluidskaart daarop) alleen midi-instructies door. Je stuurt NIET het geluid van je synth naar de pc.
De computer stuurt die instructies naar de synth van de geluidskaart en dat hoor je dus.
Je moet dus via de midi-out van je geluidskaart terug naar de synth, en in je sequencer programma ook deze routing selecteren.
Bekijk onderstaande thread eens, daar staan links naar goede midi-handleidingen.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=36254

Hello

Hello

Hay, Kees

Mischien je local on zetten

Greetz turboturtel

elcheopo geluid...

elcheopo geluid...

volgens mij komen je sound gewoon uit je el cheapo soundcard en niet uit je el expensivo synth...

Dat is het hem ook, volgens mij...

Waar kan ik dit instellen ? Wat heb ik fout gedaan ?

Origineel geplaatst door 6 trak
nee idd stom stom stom... het moest idd 'SoundS' zijn... je hebt helemaal gelijk kee...!

wat is dat... een herdersmatje?

Mooie bezigheid dat schaken. Teveel hobby's ..te weinig tijd..helaas..

herdersmat

Bericht door een moderator:
Gaat dit nog ergens heen, eigenlijk?

Hermax heeft gelijk, je haalt midi en audio door elkaar. Midi signalen zijn toetsaanslagen enzo, digitale aansturing, maar geen geluid. Wat je nu doet is dat je via je synthesizer je geluidskaart "bespeelt".

Als je je synth op wil nemen zul je die toch echt ook met audio-kabels aan moeten sluiten ipv. alleen met midi-kabels :)

suc6! :biertje:

misschien kan de topicstarter even uitsluitsel hierover geven. Wil je inderdaad de audio opnemen in je computer of ben je met een midi sequencer bezig en wil je idd gewoon midi opnemen maar die, als je het afspeelt, weer naar je synth sturen ipv de geluidskaart zoals blijkbaar nu gebeurt ?????

't kan nog duffer...(no offence, kees)

't kan nog duffer...(no offence, kees)

...Kennissen van me hadden een zootje MIDI-bestanden gedownload en deze op een CD-tje gebrand.
Cd-tje in de speler, en toen.....héé, geen geluid?

Echt waar.

misschien kan de topicstarter even uitsluitsel hierover geven.Wil je inderdaad de audio opnemen in je computer ?

antw; Nee ik wil GEEN audio opnemen, ALLEEN midi...

Of ben je met een midi sequencer bezig en wil je idd gewoon midi opnemen maar die, als je het afspeelt, weer naar je synth sturen ipv de geluidskaart zoals blijkbaar nu gebeurt ?????

antw; JUIST JA !!! HELEMAAL... ( zoals ongeveer 90 % , die met midi-sequencen bezig zijn, waar heb ie anders dure synths voor)

Dus, zoals ik al eerder zei:

1. De Midi out van je soundcard naar je synth (Midi IN daar !)
2. In je sequencer programma de midi out van je geluidskaart selecteren.

Origineel geplaatst door kees52
..... waar heb ie anders dure synths voor

tja, dat vraag ik me bij sommige mensen ook wel eens af :erm:

"Dus, zoals ik al eerder zei:

1. De Midi out van je soundcard naar je synth (Midi IN daar !)"

Ik snap er geen hout meer van. Dat betekent in mijn geval dat ik WEER een geluidskaart moet bijkopen met MIDI...

WANT ik heb geen MIDI IN EN OUT op mijn LAPTOP...

Ik heb altijd begrepen dat wanneer je ALLEEN met midi opneemt niets met je geluidskaart te maken hebt....

NOGMAALS WAT IK GRAAG ZOU WILLEN...

' Ik wil mijn KORG TRITON kunnen opnemen in Cubase SX... Het geluid van mijn KORG en GEEN geluid meer van mijn geluidskaart ( het IELE SHIT GEBEUREN) ....

Nu is het aangesloten via een interfacje... ( van interface usb op usb vcan laptop)....

Re: 't kan nog duffer...(no offence, kees)

Re: 't kan nog duffer...(no offence, kees)

Origineel geplaatst door pjeut
...Kennissen van me hadden een zootje MIDI-bestanden gedownload en deze op een CD-tje gebrand.
Cd-tje in de speler, en toen.....héé, geen geluid?

Echt waar.
:bekdicht: waar sommige mensen toch zomaar van uit gaan... triest... maar wel lachen idd :D

Origineel geplaatst door kees52
antw; Nee ik wil GEEN audio opnemen, ALLEEN midi...

Je hebt dus al midi opgenomen in cubase. route die midi vervolgens naar je triton........zoals hermax ook al zei. Boeie met wat voor interface je dat doet, hoeft geen geluidskaart te zijn, kan ook met een usb 1x1 midi interface (paar tientjes).

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back