Akoestische drums (cd)

Heb je echt vergeleken met andere libs (dfhs, bfd, sid,...) ?
want ik heb juist naar een demo mp3 geluisterd van deze bob clairmountain drums2 deze dus en alhoewel de hits op zich allemaal wel goed/ok klinken, zit er toch weinig dynamiek in, het is alsof ze maar 1 sample per soort hit gebruiken ofzo, bij de flams en roffels werkt het echt storend :confused: ofwel zit ik nu naar iets anders te luisteren dan wat je bedoelde :D

Origineel geplaatst door Dieter@be
Heb je echt vergeleken met andere libs (dfhs, bfd, sid,...) ?
want ik heb juist naar een demo mp3 geluisterd van deze bob clairmountain drums2 deze dus en alhoewel de hits op zich allemaal wel goed/ok klinken, zit er toch weinig dynamiek in, het is alsof ze maar 1 sample per soort hit gebruiken ofzo, bij de flams en roffels werkt het echt storend :confused: ofwel zit ik nu naar iets anders te luisteren dan wat je bedoelde :D

Ik heb die Bob Clairmountain wel es beluisterd, maar is volgens mij een beetje achterhaald, de CD bevat ook geen room/ambience/overhead samples.

Het belangrijkste is dat je bij DFH en BFD (BFD is ook vet, ben er niet helemaal uit) verschillende mic-posities hebt en dat is essentieel om het geluid te krijgen zoals ik wil....een beetje band/drum/oefenruimte achtig. Het mixed ook geniaal en een reverb (wat het vaak lelijk en nep maakt) is dan overbodig.

De snares van DFH (1) zijn dus echt super, 5 seconden na-ringen, dat kende ik nog van geen enkele sample CD.

@Dieter: SID ken ik niet. Maar BFD is wel intressant, mooi verdeling van kanalen ook, en extra kits aan te schaffen !

Mhika Ra

Origineel geplaatst door Mhika Ra
Ik heb die Bob Clairmountain wel es beluisterd, maar is volgens mij een beetje achterhaald,
ja, heb je gedeeltelijk gelijk in, maar ik vind het mooie aan de clearmountain samples de lichte overspraak, de rechtertom-sample heeft links heel zachtjes een snare die mee-rammelt. echter dan dat kun je het toch niet hebben? (alsof je zelf op de drumkruk zit) die overspraak en mic-standen zijn trouwens ook per sample-sessie geregeld....hij bevat idd geen room/ambience samples....wel overheads...
ik heb die libs van jou even gechecked ; de verschillen zijn klein qua sound maar jouw aanbevelingen lijken me wel veel gebruiksvriendelijker...
:verkoght:

Hmm beetje opletten dus vooraleer je iets gaat bestempelen als de creme de la creme ;)

meeringende snares en dergelijke zijn dus in de "modernere" sample libs (eigenlijk hebben we het hier niet echt meer over sample libs, maar echt over volwaardige vsti's) de normaalste zaak van de wereld, ik vind de mogelijkheden van dfhs indrukwekkendst (maar bfd heeft dan weer disk streaming, mss is er voor dfhs al een patch uit voor disk streaming, geen idee) Scarbee Imperial Drums heb ik ook al in de hoogte weten geprezen worden door kenners, maar dat is dan ook minder gebruikersvriendelijk (je moet halion of kontakt ofzo als sampler gebruiken, werkt niet zoo handig), moet je ook maar eens naar googelen ;)

Artist Drums & Artist Grooves

Artist Drums & Artist Grooves

Ik gebruik DFH in combinatie met Twidly Bits en/of Beatboy drum grooves. Als je een beetje speelt met de instellingen in DFH en vervolgens de audiotracks met de juiste dynamics en FX "in de mix zet", dan hoort zelfs een drummer niet meer of het echt of fake is...?! Maar: als ik snel een song in elkaar wil zetten, dan pak ik Artist Grooves! Lekker Simon Philips die drumt op m'n demootje! En in een split second geprogrammeerd! De moeite waard om eens uit te proberen...

Stylus RMX!

Kortgeleden gehoord. Mijn bek viel open.....
Ook erg handig in het gebruik. Je sleept het zo naar je track in Cubase. Audio Én midi.

Maar met zo'n programma als dat van Toontrack, hoe werkt dat dan? Moet je hokjes invullen, net als met bijv. Fruity Loops, of speel je het met je MIDI controller in en neemt 'ie dat op? :confused:

het zijn "gewoon" VSTi's: je moet een bron hebben met midi data, dat kan bvb een midi track zijn in cubase waarbij je "hits" programmeert in de drum /midi editor, (1 tijdslijn dus, niet een bepaald patroon dat steeds herhaalt) of je kan ook live natuurlijk een keyboard gebruiken waarbij je de midi output naar de vsti stuurt

en de vsti produceert dan de audio output op basis van de midi input, helemaal volgens uw wensen en instellingen(overspraak, ambience mics,...)

De keuze is uiteindelijke gevallen op FXpansion BFD.
Ik had de demo van BFD gekocht (computermusic) en dat klonk al behoorlijk zoals ik het zocht.

Ik heb BFD gekocht ipv DFH omdat BFD een wat mindere grote aanslag is op m'n laptop (ik draai BFD nu vanaf m'n interne laptop harde schijf, en draait prima). Voor DFH had ik een firewire HD moeten kopen, daar kan ik nu ff mee wachten.

Leuke extratje van FXpansion is dat als je registreerd, je gelijk een extra Hi-Hat van 350 megabyte mag downloaden.
(en een ride bell van 88mb)

vaargje

vaargje

Origineel geplaatst door Mhika Ra
Ja, die samples ken ik al een tijdje, zijn best mooi, maar net niet.

Ik heb inmiddels Drumkit From Hell (1), geweldig ! En nog bedankt Hans Bakker.

Ik wil een deze dagen de DFH Superior versie aanschaffen, maar die is 35 GB, en dan heb ik een grotere harde schijf nodig en waarschijnlijk extra geheugen. Heeft iemand ervaring met de Superior Versie ?

Mag ik je vragen hoe je aan DFH komt?
of heb je ze gewoon aangeschaft , want ik ben er namelijk ook happig om
trouwens , scarbee site staan echt masterlijke samples op , vooral die slap and fingered bass samples , die ben ik van plan binnenkort aan te schaffen , greetz maus

Ik ben op zoek naar een akoustische kit die per aanslag met dezelfde velocity een andere sample speelt. Een ride of crash klinkt niet 2x hetezlfde als je er even hard op slaat.

Voldoen bovengenoemde kitjes ook daaraan? :confused:

Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Ik ben op zoek naar een akoustische kit die per aanslag met dezelfde velocity een andere sample speelt. Een ride of crash klinkt niet 2x hetezlfde als je er even hard op slaat.

Voldoen bovengenoemde kitjes ook daaraan? :confused:

fxpansion BFD in ieder geval.

Je kunt random velocity instellen en het zogenaamd anti machine gun effect (nooit 2x dezelfde sample achter elkaar).

SID is vrij "normaal", van opzet, een resem samples die bij voorkeur in een Halion sampler laadt (andere opties ook, maar het is al lang geleden dat ik dat bekeken heb)
bfd en dfhs zijn volledige vsti's die wel hun sound maken gebaseerd op gewone sampletjes, maar het zou een verkrachting zijn om die samples los te gaan gebruiken, want dan gaat alle waarde van de instrumenten verloren

acoustisch sample cd's sukken redelijk vaak .. DE truuk is jaren 70 nummers (extended versions etc) vinden waar veel losse beat variaties in zitten en daar subtiel een drumkit uit samenstellen en eventueel nog iets van de groove jatten door 2 geluiden achter elkaar als 1 sample af te spelen ..

met een beetje jazzanova beat ben ik wel een dag bezig .. maar dan heb je ook wel een lekker 16 maten variatie staan ..

binnenkort maar eens gaan zitten want beats hier te over .. :mega:

Origineel geplaatst door nick nova
Staan er op die BFD, DFH en SID cd´s gewone samples of AKAI programs om ze in een hardware sampler te laden?

Er bestaan van de (oudere) DFH sample cd's.
BFD werkt als VSTi met multitrack wav samples en dat kun je niet 1,2,3 in een sampler gooien.
1 hi-hat sample bevat alle microfoon kanalen (incl snare en kick, overhead, room mic etc).
En die ene hi-hat patch bevat dan weer een x aantal layers (soms wel 40 of meer).
Vervolgens is 1 hi-hat patch onderverdeeld in verschillende speelstijlen (closed tip, half tip, half open etc.)

Dat zijn heel veel samples.

DFH heeft nu ook een lite versie van de Superior Drummer uitgebracht.

Stukje goedkoper en wat lichter op de maag van je pc

http://www.ezdrummer.com

EN, fxPansion biedt tegenwoordig een demo versie aan van BFD
(moet je wel ff een fxpansion account maken)

BFD demo

Back