Waldorf Q sysex probleem?

Wodka

Ouwe rot
Hallo,

Ik heb gisteren een paar soundsets voor mijn synths binnen gekregen, die heb ik meteen geïnstalleerd, geen probleem voor mijn nord lead 3, geen probleem voor mijn supernova II, alleen op mijn waldorf Q lukt het me gewoon niet. Ik gebruikt hiervoor de Q-bankmanager. Kan het zijn dat ik de een of andere instelling in mijn Q verkeerd heb staan?

Chris

je krijgt ze zeker niet een hele bank verwisseld? je moet eerts een dump maken (ik dacht helemaal leeg)
voor dat je veel (een bank) opnieuw kan in lezen...

het staat ook beschreven in de handleiding.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Misschien sysex ID verkeerd staan? Of hoeft dat niet bij de Q?

dat zou kunnen, maar hoe moet het dan staan?

in de handleiding kan ik niks vinden... wie maakt nou ook een handleiding zonder inhoudsopgave :confused:

Origineel geplaatst door Alex Omega
je krijgt ze zeker niet een hele bank verwisseld? je moet eerts een dump maken (ik dacht helemaal leeg)
voor dat je veel (een bank) opnieuw kan in lezen...

het staat ook beschreven in de handleiding.

ik kan niks vinden in de handleiding, dat is mijn probleem, er zit geen inhoudsopgave bij die handleiding :confused:

ik heb trouwens wel de nieuwste os (3.02)

Ik zoek net even op waldorf ftp, naar de manual. Op pagina 152 e.v. staat volgens mij prima beschreven wat je moet doen. Volgens mij kan er behalve een SysexID op de Q niets mis gaan.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Ik zoek net even op waldorf ftp, naar de manual. Op pagina 152 e.v. staat volgens mij prima beschreven wat je moet doen. Volgens mij kan er behalve een SysexID op de Q niets mis gaan.

alvast bedankt, dat staat niet in mijn orginele manual :okdan:

ik ga het even proberen, nog 1 vraagje dan? hoe weet ik wat mijn sysexID moet zijn?

Origineel geplaatst door Wodka
hoe weet ik wat mijn sysexID moet zijn?
Als het zo ver mocht komen dat dat een probleem is, haal dan eerst even alle andere synths van je interface af. Je SysEx ID is net zo iets als je SCSI-ID - het maakt niet uit wat je kiest, zo lang 't maar niet hetzelfde is als de rest van je apparatuur :).

Origineel geplaatst door Yoozer
Als het zo ver mocht komen dat dat een probleem is, haal dan eerst even alle andere synths van je interface af. Je SysEx ID is net zo iets als je SCSI-ID - het maakt niet uit wat je kiest, zo lang 't maar niet hetzelfde is als de rest van je apparatuur :).

ok thnx :)

mijn sysexID stond trouwens op 029 (1D), zodra ik dat verander ontvangt hij niks meer.

het gekke is dat als ik via de q-bankmanager een bank verstuur dat er in het schermpje van mijn q staat dat hij ontvangt, maar daarna is er niks veranderd op mijn q...

Hoe doen de Factory of User-bank presets 't? Probeer even een paar exemplaren hier : http://synerjee.deadamerica.org/waldorf/ - een hele bank of zo. Hier staat m'n SysEx ID op 000 overigens (maar ik heb een Q rack. Nooit problemen mee gehad, overigens).

Hoe doen de Factory of User-bank presets 't? Probeer even een paar exemplaren hier : http://synerjee.deadamerica.org/waldorf/ - een hele bank of zo. Hier staat m'n SysEx ID op 000 overigens (maar ik heb een Q rack. Nooit problemen mee gehad, overigens).

als ik het gewoon via cubase doe werkt dit, maar niet via de bankmanager. ik wou het graag via die bankmanager doen zodat ik zelf kan beslissen waar ik welk geluid wil.

als ik eerst al mijn sounds wil dumpen in een midi-file, moet ik dan gewoon cubase op recorden zetten en dan de dump maken?

Moet je in Cubase natuurlijk wel eerst even de SysEx filter uitzetten, die staat default aan (zie Preferences) als ik 't goed heb. En dan kun je inderdaad gewoon opnemen en de dump maken.

Moet je in Cubase natuurlijk wel eerst even de SysEx filter uitzetten, die staat default aan (zie Preferences) als ik 't goed heb. En dan kun je inderdaad gewoon opnemen en de dump maken.

ok bedankt, het is ondertussen trouwens al gelukt, maar nog niet met die Q-bankmanager, wat ik wel jammer vind.

Back