Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door kGk
Maar ik wil trouwens geen emulatie taferelen, maar echt direct uit de gameboy.
wat mogelijk ook de bedoeling is hé...Origineel geplaatst door Out of Memory
Meer dan Zaag en piep komt er toch niet uit zo'n lieve oude Gameboy.

Origineel geplaatst door Hanz
We hadden al eens zo'n topic; kijk even in de zoekfunctie!
Maar goed, wat ik me zo herinner: gebruik gewoon een Gameboy emulator!
Op die manier blijf je helemaal in het digitale domein zonder de bekende brom en draadjes zijn niet nodig!![]()
Origineel geplaatst door oli303
No offence, maar slechtste tip ooit...

De sound-chip emulatie van de meeste emulators is meestal het gedeelte waar het minste werk in gestoken is (aangezien het de emulator-schrijvers er vooral om te doen is games te spelen en niet muziek te maken). De sound-chip emulatie is eerder te zien als een benadering van het origineel, maar niet echt een pure nabootsing. Bvb. voor de ruis-sectie gebruikt men gewoon een simpel 16-bit algoritme, waardoor je een propere digitale ruis krijgt ipv. de crunchy doffe noise van de originele gameboy soundchip.
Als je echt de gameboy sound wil opnemen in je pc, sluit de hoofdtelefoon-aansluiting dan aan aan de line-in van je pc en zet het volume op de gameboy niet te luid (maar ook niet te stil). Gebruik ook een adapter om je gameboy van stroom te voorzien, want batterijen zorgen voor een vervelende brom in je geluid. [/B]
Lsdj's samples are not reproduced correctly on advance and advance sp. There is an annoying
pitched noise (a bit higher than F), which renders the samples basically useless. Only the
samples are affected by this, the wave instrument can be used normally (see final note =
wave instrument).
In the example the last note is terminated by a "K" command. This results in a crack, except
on advance and advance sp. This might depend also on the pitch, the frame, the table, where
the "K" command is placed, and other, unknown factors. So it cannot be readily assumed, that
GBA and GBA SP never crack.
NANOLOOP 2.0 hard disk recording
Besides normal line-recording, nanoloop also allows to transfer song data digitally through the audio port by playing a chain of rectangular pulses which represent song data bytes stored in the cart memory. These pulses can be decoded by a PC client software and then stored in the same format as on the cart. In the next step, the client software applies the same audio functions as nanoloop does when playing the song, but writes the resulting sound data to a wave file rather than the audio port. The output is a clean 16-bit audio file which sounds exactly like the original nanoloop song -including all artefacts and distrotion- but is free of 8bit quantization and Game Boy background noise.
The PC client program is still under development, but will be available as free download soon. Nanoloop 2.0 itself already equipped with the necessary functionality and does not need to be upgraded.
It currently runs under Windows but since it is a simple console application, there should be Mac- and Linux versions soon.
A more detailed description with illustrations and sound samples will follow soon.
Origineel geplaatst door divi
wat mogelijk ook de bedoeling is hé...

ik snap je heel goed. wat ik wil zeggen is dat sommige mensen misschien belang hechten aan de originele zaag en piep ipv. een emulatie. vergelijk met analoog vs VA discussies (let's not go there please...).Origineel geplaatst door Out of Memory
Ja, maar jij snapt mij waarschijnlijk niet. Ik zei dat die zaag en piep niet echt moeilijk te emuleren
waren. Even beter lezen in vervolg
Ik zelf vind PSG sound ook erg fun. Althans, het lijkt op PSG (MSX g'luid)
asteblief zeg... waar gaat het heen, nu zijn dat soort apparaatjes ook al vintage? ...het duurd niet lang of de soundblaster 16 word de hemel in geprezen om zijn typische 'lame geluid'...Origineel geplaatst door oli303
No offence, maar slechtste tip ooit...
De sound-chip emulatie is eerder te zien als een benadering van het origineel, maar niet echt een pure nabootsing. Bvb. voor de ruis-sectie gebruikt men gewoon een simpel 16-bit algoritme, waardoor je een propere digitale ruis krijgt ipv. de crunchy doffe noise van de originele gameboy soundchip.
Origineel geplaatst door Out of Memory
@ oli303
Kom op zeg, alsof jij het verschil hoort tussen ruis dat uit een gameboy speakertje komt of ruis
dat door een emulator wordt geproduceert. Je denkt toch niet dat iemand überhaupt gaat
zeggen:"Hey, das andere ruis. wat een waardeloos nummer heb jij gemaakt zeg"
Origineel geplaatst door bazziman
Jazekerwel...de ene ruis is de andere niet.

Origineel geplaatst door Out of Memory
@ oli303
Kom op zeg, alsof jij het verschil hoort tussen ruis dat uit een gameboy speakertje komt of ruis
dat door een emulator wordt geproduceert. Je denkt toch niet dat iemand überhaupt gaat
zeggen:"Hey, das andere ruis. wat een waardeloos nummer heb jij gemaakt zeg"

zeker als ik al gameboy geluids ga beginnen nabootsen )Origineel geplaatst door Out of Memory
Vind je het goed als ik hier een grote emmer zout eroverheen kieper?![]()
Origineel geplaatst door Hazes
vanuit de game boy gebruik je een audio kabel naar de/ een input van je geluidskaart.....