Synth module

Fiction

Nieuwkomer
Hallo,
ik ben op zoek naar een synth module, voor op mijn P-80 van Yamaha aan te sluiten. Mijn probleem is dat ik eigenlijk helemaal niets af weet van synth modules.. Ik speel in een band, we spelen een soort van opera rock met piano, Maar aangezien we niet al ons liedjes met piano kunnen doen en de achtergronden soms wat leeg zijn, kwam ik op het idee een synth module te kopen. Er zouden vooral veel strings en koor geluiden enzo moeten opzitten.. Zoja de achtergronden...

Naast de Virtuoso van EMu zou ik zeker ook even kijken naar bijvoorbeeld de XV-5050 van Roland.

Tweedehands is wellicht een Roland JV-1080 een goede optie.

Vituoso is zeker aan te raden. Hoorde m van de week. Je slaat achter over van de realistische geluiden. Als ze mij zouden blinddoeken, en ik moest raden of het een orkest was of de virtuoso, dan had ik het niet geweten. (hoewel er altijd wel ietsje mindere geluiden tussen zitten, maar dat houd je denk ik toch). Just try it.....at your nearest dealer

www.emu.com

peace

oh vergat ik even op die link emu.com staan dus mp3 voorbeelden, bij de virtuoso......tjek t maar es

1275 bij MusicStore Koln, inderdaad een pittig prijskaartje maar wel een heel orkest. Die demotjes klinken ook wel leuk :).

Alleszins allemaal al bedankt voor jullie antwoorden.
Maar ik heb nog een paar vragen.

Hoe worden ze eigenlijk aangesloten?
Hoe worden ze gebruikt?
Wordt er een onderscheid gemaakt tssn live en studio-modules?
En bv de Virtuoso 2000, door wie wordt die vooral gebruikt?
Ik zou hem eigenlijk vooral willen gebruiken voor de repetities en optredens, en eigenlijk iets willen met de orchestral sounds maar ook vele andere.
En ik kan me onmogelijk voorstellen dat je bij de Virtuoso 2000 bijvoorbeeld, snel en gemakkelijk kan overschakelen van sounds, voor bv van refrijn naar melodie te gaan.. Hoe wordt dat eigenlijk gedaan?
Kan je er ook eigen opgenomen sounds in opslaan?

pffff, ik weet het ken er niets van, maar ok :)
Als er iemand zin heeft om te antwoorden, ik zou het de maks vinden :)
cya

Back