Logic overzetten naar Cubase

bob303vs909

Ach und Weh
Hmmm....

Men gaat mij zeker vertellen dat als je een track in Logic 'formaat' hebt opgeslagen, dat je hem niet kan openen in cubase....?

Can anyone share a light on this?

Dat denk ik niet nee. Maar kun je het bestand vanuit Logic niet exporteren naar .mid, en deze weer inladen in Cubase? Er kan dan wel het e.e.a verloren gaan natuurlijk...

wat betreft midi, lijkt exporteren naar midi, en vervolgens midi weer importeren in cubase inderdaad de beste optie.

wat betreft audio, ik geloof dat je kunt exporteren naar .omf bestanden, en die weer kunt importeren in cubase. heb hier verder geen ervaring mee en weet niet wat de beperkingen van dit bestandstype zijn, maar misschien kan iemand anders hier dat uitleggen.

Importing and exporting 24-bit OMF files is a breeze, making it simple to shuttle projects to and from Pro Tools or Digital Performer. If you drag a Standard MIDI File (SMF) into your Autoload document's Arrange window before you import the OMF file, your new file will contain both a correct tempo map and all of your custom Screensets. I do wish that Logic could automatically convert split stereo files into interleaved files when it imports OMFs, however, so you didn't have to recombine the left and right from separate tracks.
bron

op basis hiervan verder gezocht klik ; heb niet de tijd om alles uit te zoeken, maar een stukje verder kom je vast.

succes ermee!

Ik ga dat binnenkort ook moeten doen, Logic voor PC is dood, ik ga wellicht naar Cubase SE.
Ga ik voor al mijn Logic projecten midi bestanden moeten gaan creeren (ik gebruik geen audio), of kan Cubase SE toch Logic files inlezen. Op zich zou het niet zo verwonderlijk zijn, Microsoft Access kan ook dBase files inlezen bvb. Kwestie van klanten van de concurrentie proberen over te halen...
Iemand ervaring met deze situatie?

het enige nadeel is de mixeromgeving van logic.. die is zooo veel makkelijker dan in cubase (imo) en niet echt te exporteren.
ik gebruik nog steeds logic op pc, en stap niet over naar cubase

Back