Talk Talk?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Had van de week Talk Talk opstaan. Kent u ze nog? Voor mij toch nog steeds 1 van de beste acts van de jaren 80. Ik vroeg me af wat doen M. Hollis en de zijne? Zijn ze nog betrokken in projecten? etc etc

Greetz,

Yawgmoth

Woehaaa!

Woehaaa!

Ik zag Talk Talk staan en was weer even terug in mijn jeugd. Ja man, waar zijn ze gebleven? Talk Talk, Blancmange, Heaven 17, etc. etc. Ik was helemaal weg van die ´nieuwe´ muziek bandjes (veel synthpop dus). Maar helaas het gros van dit soort bandjes en groepen hadden een stuk of 2-3 hits en daarna niets meer. Waar zijn ze gebleven????? Muziek uit de tijd dat muziek nog soms echt spannend kon zijn.......

Eric

Mark Hollis maakt af en toe nog een soloplaat, qua stijl zoiets als het latere orkestrale Talk Talk-werk
Tim Friese-Greene heeft een tijdje producer/gastmuzikant gespeeld bij de band Catherine Wheel.
Van de rest weet ik het niet, maar ze zullen in elk geval niet zo druk meer zijn met synthipop...

' Muziek uit de tijd dat muziek nog soms echt spannend kon zijn....... '

Wie weet roepen de Alice DJ, Tiesto aanhangers dit wel over 10 jaar. ;)

Ik weet dat Mark Hollis eigenlijk helemaal geen synth pop wilde maken maar omdat hij geen orkest kon betalen synthezisers gebruikte . Na comercieel succes is hij daarom ook steeds minder synths gaan gebruiken en is ook minimalistisch gaan doen, ik was een fan van hun eerste l.p. maar vond 'the laughing stock' cd helemaal tegek.
ik heb nog een solo cd gekocht!!! van Mark Hollis maar die ken ik eigenlijk nog niet erg goed.

Talk talk is fantastisch, heb er veel goede herinneringen aan.

gr. Mario

"It's my life" (Jupiter 8)

"It's my life" (Jupiter 8)

In "It's my life" maakten ze onder andere gebruik van een Roland Jupiter-8 met een distortion-pedaal erachter ;)

Verder schijnbaar een hoop analoog tape-spul (Studer, Yamaha DM-8 ).. en een sampler (geen idee wat er toen al op de markt was.. ).

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Such a shame to belief in escape!!!

Okee, nu wil ik wel is weten welke drumcompu ze gebruikten tijdens dit regeltje in dit nummer!

Arv

Paul Webb, nu Rustin Man, heeft een project met Beth Gibbons van portishead. Hun album out of season is zeker aan te raden voor liefhebbers van portishead. Dezelfde melodramatische sferen, maar geen gruizige 12bit beats.

Met name de tracks "this time of year" en "spider monkeys" zijn erg goed. Vooral de live versie van deze 2 tracks zijn SUPER!!

Vroeg me altijd af hoe ze die olifant geluiden maakte :

Attachments

• ttsynth.mp3
    410,5 KB · Bekeken: 120
Origineel geplaatst door Bass
Vroeg me altijd af hoe ze die olifant geluiden maakte :

idd....en ook uit welke synths die andere 'dierentuin' geluidjes komen.
Is dit allemaal jupiter 8?

Ik heb alleen de albums "I'ts my life" en "The colour of spring", maar ik draai ze allebei wel met enige regelmaat. De opnamekwaliteit verschilt wel trouwens, de laatste klinkt veel beter dan de eerste die een beetje plat overkomt.

Goede, tijdloze muziek voor mij. Ook al begrijp ik wel waarom sommigen dit als "typisch eighties" zien.

Er staan wat filmpjes op YouTube, die gisterenavond eens zitten kijken. Ook 1 van Countdown.

In Such a Shame zit o.a. een TR808. Die TomToms kunnen best uit een synth komen.

vondt vooral de maxi singels wel vet , maxi singles klonken vaak vetter door die bredere groeven .

:P

Origineel geplaatst door turtel
vondt vooral de maxi singels wel vet , maxi singles klonken vaak vetter door die bredere groeven .

:P

meer dynamiek! :)

Laatst nog een CD met allemaal remixes op MP gekocht van ze.
Ik vind/vond ze echt gewellllllllllllllllldig.
Fantastische muziek.
Briljant gewoon en een heel aparte stem van de zamger.

Echt juweeltjes de muziek en de remixes zijn een beetje apart in het begin maar daarna gewoon briljant.

Zo........ en dan nu een........

:biertje:

Back