Digi002-Protools TDM-Of cubase SX3

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door mailmen
sorry, een beetje late reactie,
maar dat beweren ze dus wel, en het is ook zo.
TDM plugins klinken op papier beter dan de VST versie, omdat ze anders worden afgerond. In de praktijk zullen niet veel mensen dit als de bottleneck van hun systeem zien. maar toch.

Zal maar heel kort hierop reageren anders raken we teveel offtopic.
Er zijn hier posts geweest dat mensen jouw verhaal tegenspraken.
Die geloof ik liever dan iemand die partijdig is. Vandaar dat ik deze opmerking maakte.

Het gaat mij niet om wie hier gelijk heeft, ieder mag voor zichzelf uitmaken wat hij/zij beter vind klinken. Maar ik vind het wel fijn om zoveel objectieve informatie te hebben. Dat maakt het kiezen een stuk betrouwbaarder.

wat wil je daar mee zeggen? ik wilde je niet aanvallen ofzo hoor.

edit; dit sloeg op toon...

Zo moeilijk is het niet om te kiezen maar het wordt gewoon moeilijk gemaakt
door al dat DSP , floating point vs. fixed point Sh*t wat door deze
topic heen zwerft.
Allemaal heel leuk voor sound nurds maar een beetje audio opnemen kan
ook zonder dat gebrabbel.

Even toelichten wat je wil opnemen met hoeveel tracks etc...

sound nurds?

Ik heb hier verschillende systemen naast elkaar draaien. Een mbox set-up, een motu-systeem, en een protools-TDM set. Ik werk dagelijks op allemaal, en kan ze dus uitstekend naast elkaar beluisteren. Ik ben absoluut geen komma-neuker, en al helemaal geen theorethische sound-nurd, maar ik heb wel een hoge standaard, en daar is niets mis mee.

sound nurds?

Ik heb hier verschillende systemen naast elkaar draaien. Een mbox set-up, een motu-systeem, en een protools-TDM set. Ik werk dagelijks op allemaal, en kan ze dus uitstekend naast elkaar beluisteren. Ik ben absoluut geen komma-neuker, en al helemaal geen theorethische sound-nurd, maar ik heb wel een hoge standaard, en daar is niets mis mee.

wat wil je daar mee zeggen? ik wilde je niet aanvallen ofzo hoor.:geslaagd:

Toch wel een beetje vreemd.. De topicstarter vraagt info over een TDM systeem en zij heeft ocharmkes maar twee ingangen nodig?? :confused:

Anyway, mijn tip: Steek je geld in Nuendo 2 en een Emu 1820/ 1212. Hebben dezelfde ADs als PT HD systemen (Focusrites) en kosten geen bal! Of... als je echt maar twee ingangen nodig hebt en vermits je vrijwel uitsluitend met audio werkt, toch maar een mBox met de nieuwe Pro Tools 6.4 en nog wat gratis programmaatjes voor 450 euro?
.. Maar na wat ik hier gelezen heb heb je nu ni direct een 002 nodig! Noch Nuendo 2, maar die raad ik je wel aan! Echt een super-deluxe sequencertje. :)

btw, Digimod een Digidesign dealer? :W

Origineel geplaatst door ikke
Toch wel een beetje vreemd.. De topicstarter vraagt info over een TDM systeem en zij heeft ocharmkes maar twee ingangen nodig?? :confused:

Anyway, mijn tip: Steek je geld in Nuendo 2 en een Emu 1820/ 1212. Hebben dezelfde ADs als PT HD systemen (Focusrites) en kosten geen bal! Of... als je echt maar twee ingangen nodig hebt en vermits je vrijwel uitsluitend met audio werkt, toch maar een mBox met de nieuwe Pro Tools 6.4 en nog wat gratis programmaatjes voor 450 euro?
.. Maar na wat ik hier gelezen heb heb je nu ni direct een 002 nodig! Noch Nuendo 2, maar die raad ik je wel aan! Echt een super-deluxe sequencertje. :)

btw, Digimod een Digidesign dealer? :W

( niet als hobby maar voor proffesionele doeleinde, dus wil een perfect systeem. )

ben idd een dealer maar niet van Proooooootools;)

Alls ik dat hier allemaal lees heb ik toch serieuze bedenkingen.
TDM ,HD,CUBASE etc.
Deze opnamemiddelen zijn allemaal meer dan goed genoeg maar het probleem ligt zeker daar niet.
Wat je inspeeld telt, is dat slecht dan klinkt dat gewoon slecht.
Protools liegt niet

hd is het eerlijkst...
hahaha
terug bij af

maar ook met een 002 heb ik op locatie prachtige opname gemaakt!

hd is het eerlijkst...
hahaha
terug bij af

maar ook met een 002 heb ik op locatie prachtige opname gemaakt!

welke locatie , boven op de Dom zeker :D

ok,
linda kiest - net als vele anderen - voor cubase SX3
zullen we dan maar aannemen dat de discussie nuttig is geweest tot zover? ;)

Origineel geplaatst door ikke

Is idd waar..

Maareh vraag Errol anders ff die heeft deze keus ook gehad!

Origineel geplaatst door Laurens O
Respect voor de dom! :halleluja

Als ik boven op de dom sta
Kijk ff naar benee
Dan zie ik het oude grachie, het Vreeburg, en Wijkcee :okdan:

Hoe ik het wil hebben qua klank is vol warm.

Ik heb de Menley Voxbox gehoord deze vond ik heel erg goed.

Qua Interface is de RME ook niet slecht, wat ik erg goed vind is de appogee.

Ik heb genoeg aan 4 in.

Het moet klinken als een urei van universal audio.
Het gaat puur om de limiter.

Wat voor mij erg belangrijk is niet alleen de muziek, maar ook zeker de stem.

Audio interface

Audio interface

Wil je echt een absolute top interface dan is de nieuwe Fireface 800 van RME super.
Dit is echt highend en met de eventueel tegebruiken 800 Firewire aansluiting super geschikt om op 192KHZ optenemen.

http://www.rme-audio.de/english/firewire/ff800.htm

een alternatief is Motu maar daarvan zijn de converters een tikje (een tikje maar) minder vind ik.

Verder zijn die pluginns van de UAD super (Fuse heeft me overtuigd) en die van TC in de powercore zijn ook top.

Ik had ook gekozen voor SX 3 ipv Protools Digi 002.

Voor de prijs van de SX3 + de Fireface + Uad kaart ben je minder kwijt dan voor de Digi 002 set.
En het klinkt beter, heeft betere plugins en veel breder in zijn gebruik.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back