Digi002-Protools TDM-Of cubase SX3

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Digidesign snobs

Digidesign snobs

Ga hier maar lekker verder steggelen over hoe slecht Protools en Cubase/Nuendo wel niet zijn en wie er nou van wie heeft gejat, gekopieerd of wat ook.

Weet nog wel toen Steinberg met Nuendo op de proppen kwam ik zoiets had van 'hoe halen ze het in godsnaam in hun hoofd om een gevecht aan te gaan met het 'goddelijke' Digidesign Protools. Maar zie nu, ze hebben goed hun best gedaan en hebben een redelijk marktaandeel weten te veroveren. Wat dat betreft hebben ze het goed ingeschat om hier in te investeren. Maar ook mede dankzij hun scherpe prijzen en de mogelijkheid gevende aan 3rd parties om mee te helpen aan de ontwikkeling van hun platform.

Hoe je het ook wend of keert, als je al deze draden doorleest dan kun je niet anders tot de conclusie komen dat er veel mensen die fan van Digidesign zijn met allerlei argumenten aan komen zetten die mij de conclusie hebben gegeven dat deze personen snobs zijn. Er zijn er ook die wijselijk niets zeggen en gelukkig wel goed weten waar ze mee bezig zijn.
Het gehalte Nuendo snobs is trouwens nog laag maar vast wel in ontwikkeling.

Maw Protools is gewoon beter omdat het de standaard is, is gewoon HET voorbeeld van bekrompen denken. Niet dat ik me er nou zo druk om maak maar het is gewoon jammer als mensen niet de moeite nemen om hun eigen standpunten ook eens een keer kritisch te onderzoeken.

Re: Digidesign snobs

Re: Digidesign snobs

Origineel geplaatst door fuse
Ga hier maar lekker verder steggelen over hoe slecht Protools en Cubase/Nuendo wel niet zijn en wie er nou van wie heeft gejat, gekopieerd of wat ook.

Bericht door een moderator:
Samengevoegd. Niet nodig om daar alweer een nieuwe thread voor te openen. Dat kan hier ook best wel.

Beste mensen bedankt voor jullie advies, het is mij nu wel duidelijk.

Wie het programma dan ook heeft uitgevonden .

Mijn ervaring met digi001 heb ik nu inmiddels wel gehad, en heb daar mijn conclusie uit getrokken.

Ik ga vanaf Januari aan de gang met Cubase SX3

Ik hoop dat ik er een betere ervaring mee zal hebben dan met digi001.

Fijne feestdagen allemaal

Dat is nu weer een zwakte van je FUSE om mensen er persoonlijk op aan te spreken
omdat ze een keuze hebben gemaakt om Protools te gebruiken .

Ik mag hier van de mods verder rellen dus eh.

Maar digi, je moet toch wat beter lezen. Ik maak onderscheid tussen gebruikers en mensen die met allerlei kromme argumenten aankomen die nergens op slaan. En ik heb er helemaal geen probleem mee om dat soort heilige huisjes omver te trappen. En persoonlijk worden doe ik bewust zo min mogelijk want dat heeft helemaal geen zin. Ik bestrijd alleen de argumenten waarmee je komt aanzetten.

De bal en niet de man.

:mega:

De bal en niet de man.

en *niet*:

Ik mag hier van de mods verder rellen dus eh.

Bericht door een moderator:
Voor de duidelijkheid: on-topic en inhoudelijk verder gaan is geen probleem.
Verder geflame wordt direct verwijderd.

Hmmm... in de chat zei je toch wel degelijk wat anders Hanz.

Hoe dan ook de gene die deze topic is begonnen is er uit en
daar gaat het om.

Het is niet zo als je een keuze hebt gemaakt tot je daar je hele leven
aan vast zit , heb alles een beetje je gehad van Trax, Vision, tot
Cubase en nu ben ik bezig met LOGIC en Protools en dat vind ik persoonlijk de
beste softwarepakketten die op de markt zijn.

Zal zeker nog voor het kopen of het nu om Protools , Cubase of Logic gaat een
demonstratie vragen bij de winkel.

Origineel geplaatst door Digimod
Zal zeker nog voor het kopen of het nu om Protools , Cubase of Logic gaat een
demonstratie vragen bij de winkel.

Lijkt me geen slecht idee, het maakt ook uitop welk platform je wilt gaan werken Mac of PC.
Maar die discussie is vaak nog verhitter :-) dus daar kunnen we beter niet in duiken.

Ik denk dat een winkelier dit niet even kan demonstreren.
Ten eerste hebben ze meestal al niet de hardware of software in huis.

Het enige wat gedemonstreerd kan worden is het programma, nou dat heb ik in een korte demonstratie niet even gezien.

Verder denk ik dat alle programma's niet slecht zijn, het programma protools is zeker niet slecht, maar wel de audiointerface.

Plus zit je met digi001 met een heleboel beperkingen..

Eerlijk gezegd ben ik altijd ( qua midi )tegen cubase geweest, waarom: voor 1 handeling in Cakewalk moest ik er 10 in cubase doen.
Ik heb het nooit gebruiksvriendelijk gevonden, wat ik protools wel vind zelfs zeer gebruiksvriendelijk.

Maar ik zal toch aan cubase moeten gaan wennen, omdat hij toch het sterkste is in Plugins. Dit is in Digi001 zeer beperkt, en duur.

Al hoor ik wel vaak verhalen dat cubase vastloopt, dit heb ik in protools nooit gehad, of ik moest het echt wel heel bont gaan maken, met EQ en effecten.

Maar mijn conclusie is dat je hardware en software, zoals audiointerface, limiters, Mic, etc etc het allerbelangrijkste is.

Kan je nog zo'n goed systeem hebben, als dat niet goed is klinkt er niks.

... tsja en als iemand aanbiedt om protools tegenover logic of cubase te demonstreren dan hoeft het niet omdat je al de keuze voor sx3 hebt gemaakt ... :)

Roel doelde hierbij ook meer op de verschillende interfaces die hiervoor worden gebruikt; asio2 vs pt

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
... tsja en als iemand aanbiedt om protools tegenover logic of cubase te demonstreren dan hoeft het niet omdat je al de keuze voor sx3 hebt gemaakt ... :)

Nee ik heb al 3 jaar protools gehad.
En dat maak jij ervan dat ik geen demonstratie heb gehad.

Maar als jij na een demonstratie zomaar overtuigd ben , nou ik niet hoor.Dat dacht ik ook van digi001 na de demonstratie
van het programma, maar daarmee heb je je sound nog niet.

bedoelde er verder niks mee hoor ;)

het is de kok, en niet de keuken die de smaak van het gerecht bepaalt, zou olafmol zeggen (edit: het was olafmol) :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel
bedoelde er verder niks mee hoor ;)

het is de kok, en niet de keuken die de smaak van het gerecht bepaalt, zou fuse zeggen :)

Maar wat kan een kok zonder specerijen.

Opnemen en het behoorlijk laten klinken als je daar tevreden mee bent oke.
Maar ik wil het niet behoorlijk maar super

Een top kok gaat ook zelf naar de veilingen om de meest verse en beste ingredienten te halen.

Maar af en toe op de hoek een frietje met een frikandel halen kan ook heel erg lekker zijn.

toch vraag ik me af, je vraagt om een: hardware - native - software, hardware - tdm - sofware vs software vergelijking.

Je gaat voor de keuze van Cubase SX... ok gelijk heb je (heeft vele mooie toetsers en bellen)

maar nu moet je ook nog nieuwe hardware erbij gaan aanschaffen...( want ja cubase in combinatie met zo'n slecht product als een digi001 zal je weinig verschil merken)

maar wil je nu eigenlijk iets nieuws omdat de converter van de digi001 je niet beviel, of omdat je pro tools zelf ook niet zo handig vond werken...?

Origineel geplaatst door #JK#
toch vraag ik me af, je vraagt om een: hardware - native - software, hardware - tdm - sofware vs software vergelijking.

Je gaat voor de keuze van Cubase SX... ok gelijk heb je (heeft vele mooie toetsers en bellen)

maar nu moet je ook nog nieuwe hardware erbij gaan aanschaffen...( want ja cubase in combinatie met zo'n slecht product als een digi001 zal je weinig verschil merken)

maar wil je nu eigenlijk iets nieuws omdat de converter van de digi001 je niet beviel, of omdat je pro tools zelf ook niet zo handig vond werken...?

interface van digi001 is slecht.
Het programma is goed.
Maar digi001 heeft te veel beperkingen wat betreft plugins, of veel te duur

Ik kan ook geen symples gebruiken in Digi001

Maar qua programma is het goed.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back