Digi002-Protools TDM-Of cubase SX3

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
waarom is een digi002r geen optie dan ... dan blijf je werken met je huidige enviroment (met de extra opties van 6.7) en je krijgt er sampletank bij, zodat je ook met samples aan de slag kan...

* Je kan via digidesign eventueel je digi001 inruilen voor een digi002r.

Origineel geplaatst door #JK#
waarom is een digi002r geen optie dan ... dan blijf je werken met je huidige enviroment (met de extra opties van 6.7) en je krijgt er sampletank bij, zodat je ook met samples aan de slag kan...

nee sampletank is de bom....:confused:

Origineel geplaatst door #JK#

Waarom is een digi002 dan beter als Cubase SX3 met de componenten UAD. RME. en eventueel Halion of Native instruments

uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. met elk pakket zijn uitstekende resultaten te bereiken. wat je uiteindelijk kúnt bereiken is afhankelijk van de benodigdheden die je kiest (preamps, plugins et cetera), en uiteindelijk ook het budget waarmee je werkt.

ik mis het doel van het topic een beetje.
in het begin was alleen een a/d converter niet voldoende, en naarmate de tijd vordert, lijkt er steeds minder te deugen en moet alles ineens opnieuw...

of ik snap het gewoon niet, dat kan ook

Origineel geplaatst door Roel
uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. met elk pakket zijn uitstekende resultaten te bereiken. wat je uiteindelijk kúnt bereiken is afhankelijk van de benodigdheden die je kiest (preamps, plugins et cetera), en uiteindelijk ook het budget waarmee je werkt.

ik mis het doel van het topic een beetje.
in het begin was alleen een a/d converter niet voldoende, en naarmate de tijd vordert, lijkt er steeds minder te deugen en moet alles ineens opnieuw...

of ik snap het gewoon niet, dat kan ook

Lees het topic dan nog eens goed door.
Waar ik om vraag draai je steeds omheen.

Leg mij dan uit waarom digi002.
DAAR ging het topic toch over.

Als je er niks aan bij kan dragen OKE.
Snap je het niet, geef dan ook geen comment, dat is niet verplicht.

Linda, je hebt toch je keuze gemaakt?

Moet je het gaan doen, en er voor gaan. Suc6 ermee.

ik heb niks verteld of iets beter zou zijn of niet... .die keuze is aan jou om dat te vinden.

Maar native instruments producten zijn ook voor rtas beschikbaar... en waarom zou je van softwareproduct switchen als je daar geen klachten over had? beperkingen... onzin (koop dan kontakt en je kan samplen tot je een ons weegt)

Naar mijn mening zou je t beste afzijn met een PT HD set..

Dan kan je en je hardwarespul gebruiken als inserts en auxilaries, en je kan op je recordchannel een aantal inserts plaatsen, en deze direct in je speakers/hoofdtelefoon monitoren .... en je krijgt er een zooi mooie plugins bij. ja ook de universal audio en tc plugs zijn voor tdm verkrijgbaar .. inclusief een aantal vele mooiere (focusrite forte, line 6, impact, eventide enz)
en je werkt in de zelfde eviroment als je gewend bent, je bent 1 op 1 uitwisselbaar met de producers en studio's in het hoge sigment en je bent teverden over t resultaat......

Ja t koste ff wat, maar je was pro vertelde je

je vroeg om tips, toch.
wat je ook kiest, het biedt uiteindelijk soortgelijke oplossingen.
het is de kunst juist die oplossing te vinden die voor jou zelf het beste werkt.
dat is een kwestie van uitvinden, met elke keuze die je maakt zijn er voor- en nadelen. omdat er nu eenmaal geen enkel 100% perfect pakket is wat precies die oplossing biedt voor iedermans probleem.

waarom de digi002? voor mij omdat de conversie zo spathelder is, maar dat had ik ook al eerder proberen uit te leggen.... met prompt daarop het antwoord

Origineel geplaatst door linda
Ja je zegd het in een klap goed, je gebruikt de interface niet.

Sorry ik heb verder geen zin in dit gekibbel, wat nergens toe bijdraagt.

Ik heb nu Digi. en ga naar SX3.

Misschien wel eigenwijs, maar een ezel stoot zich geen 2x aan dezelfde steen.

En zoals ik al zei. leer vrij snel, dus uit cubase kom ik ook wel weer uit.

En TDM systeem is natuurlijk heel mooi, maar mag ook wel voor dat geld.

Je zegd niet ff stap van digi001 over naar TDM systeem

Lijkt me simpel. De keuze is gemaakt.
Misschien lijkt het onlogisch maar ik kan heel goed begrijpen dat als je beroepsmatig werkt je gewoon geen gezeik wilt hebben en gewoon goed gereedschap voor een redelijke prijs wilt hebben.

Wat wil je nog weten Linda? Ik ben een beetje lost eigenlijk.

Je hebt in ieder geval met de aanschaf van Cubase SX een hoop support meer op dit forum.. dus er is altijd wel iemand die je kan ondersteunen :)

Laatst gewijzigd:
Trouwens als het goed is heeft Digidesign nog een inruil actie tot eind van dit jaar
voor de Digi 001, 400 euro krijg je terug als je een Digi 002 koopt.
De Digi 001 particulier verkopen zal niet gaan denk ik aangezien hij niet goed werkt
dus laat Digidesign dat probleem maar oplossen.
Dus ja je bent je Digi 001 kwijt en je hebt er een Digi 002 voor terug , maar zo
als alles in deze topic dit is maar een advies.

Origineel geplaatst door fuse
Lijkt me simpel. De keuze is gemaakt.
Misschien lijkt het onlogisch maar ik kan heel goed begrijpen dat als je beroepsmatig werkt je gewoon geen gezeik wilt hebben en gewoon goed gereedschap voor een redelijke prijs wilt hebben.

Wat wil je nog weten Linda? Ik ben een beetje lost eigenlijk.

Dat bedoel ik nu , goed gereedschap is het halve werk , toen ik
begon kom ik ook kiezen tussen een Mackie 24:8 en een mackie kloon
van Behringer deze had de zelfde mogelijkheden voor een veel lagere
prijs maar ben toch blij dat ik voor een Mackie ben gegaan omdat die
nog steeds werkt en de meeste mixers van Behringer op de schoothoop
zijn beland.

Origineel geplaatst door Digimod
zijn beland.

Mooi dat je dit nnoemt, ik had jaren een Behringer MX8000 die ik heb ingeruilt voor een Mackie 32.8
8 bus omdat ik meer main kanalen wilde en ook die perfecte mackie kwaliteit wilde.
Alhoewel de Behringer nog nooit problemen had gegeven (5 jaar lang niet !!!)

De mackie heeft in 1 jaar tijd 3 x bij de technische dienst gestaan en op het eind heb ik hem bijna letterlijk
door de raam naar buiten gekeilt. Wat een K.... tafel was dat.
Geen dag ging voorbij dat ik het niet berouwde dat ik mijn Behringer had verkocht.

Wat ik wil zeggen is het is maar net je bevinding met een merk waardoor je beinvloed wordt.
Ik vindt het b.v. belachelijk dat je de Digi 001 niet eens aan Windows XP kan hangen.
Dat is toch geen support!! Alle profesionele merken hebben er inmiddels drivers voor
hun interfaces zelfs als ze 6 jaar oud zijn behalve Digidesgn.

Trouwens als het goed is heeft Digidesign nog een inruil actie tot eind van dit jaar
voor de Digi 001, 400 euro krijg je terug als je een Digi 002 koopt.
De Digi 001 particulier verkopen zal niet gaan denk ik aangezien hij niet goed werkt
dus laat Digidesign dat probleem maar oplossen.
Dus ja je bent je Digi 001 kwijt en je hebt er een Digi 002 voor terug , maar zo
als alles in deze topic dit is maar een advies.

Digi 001 to Digi 002 Rack ME002RK-001 795

Digi 001 to Digi 002 Rack Factory Bundle ME002RK-FAC-001 1,045

http://www.digidesign.com/products/bundle/

Ho es effe.

Cubase SX3 zou dan de behringer zijn en Protools de Mackie?
Welk pakket is dan de SSL? Dat moet ik dan metteen nu hebben. :W

Maar ehm, volgens mij moeten jullie toch even naar het begin van het draadje kijken.
Een van de eerste geopperde mogelijkheden was een digi002. Maar daar is bewust niet voor gekozen. Waarom daar nog over doorzeveren? Als je goede argumenten hebt dan lees ik ze graag.

Origineel geplaatst door fuse
Ho es effe.

Cubase SX3 zou dan de behringer zijn en Protools de Mackie?
Welk pakket is dan de SSL? Dat moet ik dan metteen nu hebben. :W

Maar ehm, volgens mij moeten jullie toch even naar het begin van het draadje kijken.
Een van de eerste geopperde mogelijkheden was een digi002. Maar daar is bewust niet voor gekozen. Waarom daar nog over doorzeveren? Als je goede argumenten hebt dan lees ik ze graag.

Dat hebben andere mensen al voor me gedaan...

http://mixonline.com/

FINAL WORD

The 002 Rack's FireWire speed allows for a low-latency, multichannel, high-quality Pro Tools interface with four excellent mic pre's. The included MIDI (1-in, 2-out) functionality is another nice touch. If you don't need a built-in control surface, then the Digi 002 Rack will turn your computer into a high-powered portable studio-in-a-box.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://emusician.com/

The Digi 002 is undoubtedly the coolest portable studio I have ever seen. It offers robust inputs and outputs; nice-sounding mic preamps; excellent sound quality; 24-bit, 96 kHz capabilities; a full-featured and well-designed physical interface; standalone mixer mode with built-in processing; and a generous plug-in bundle. And you get all of that for just over two grand.

If you are primarily a Pro Tools user and you don't want to take the expensive step into TDM-based systems, the Digi 002 is the box for you. I give it two enthusiastic thumbs up.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.soundonsound.com

Conclusions

The Digi 002 system has to be considered very good value for money, offering, as it does, excellent recording/editing software, a decent set of good plug-ins, quality 24/96 audio I/O, MIDI interfacing, and a moving-fader control surface that doubles as a digital mixer. Because it uses external FireWire interfacing, the 002 system is suitable for use with a modern FireWire-equipped laptop, a consideration for many these days.

The LE software is as efficient and usable as ever, has been given some welcome enhancements, and is generally a pleasure to use — though, as mentioned earlier, we think one or two facilities could be beefed up. The hardware controller is smart, sleek and ergonomic. It looks professional, and its interaction with the software has been well implemented, but we did sometimes feel that it doesn't go quite as far as it could.

Comparing the 002 directly with the competition is not straightforward, given that its spec is probably unique. Any comparable system (see Alternatives box) could not come from just one manufacturer. Components from different places may not always work perfectly together, and one big advantage for 002 is that all of it comes from Digidesign.

A wide range of studio musicians and audio professionals will find the 002 system very attractive, and it should find a home not only in project studios, but also in pre-production facilities and in smaller recording rooms within larger studio complexes. As with 001 Sessions, 002 Sessions can be easily imported into TDM systems, making it equally useful for project studio owners going elsewhere to mix and for studio complexes with 'big' Pro Tools in a main studio. Digi should also find a ready supply of buyers not only in Pro Tools newcomers, but in existing 001 owners who will see the 002, with its hands-on controller and other enhancements, as a tempting prospect. It's certainly tempting these two 001 owners!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik zal het maar meteen erbij vermelden

Kan best zijn dat Digidesign deze mensen heeft omgekocht omdat de 002
zo goed uit de tests komt want dit komt steeds naar voren in deze topic als
je iets goeds over Protools/002 ( Digidesign ) wordt verteld dan werkt je voor Digidesign heb
je aandelen ben je een Dealer krijg je en percentage van elk verkocht product etc..

zijn beland.

Ja dat bedoel ik dus ook.
Ik had een Soundcraft Ghost 32 Limited edition.
Helaas heb ik toen alles verkocht , en ben digi gegaan.

Maar goed spul blijft ten eerste z'n geld waard, en blijft goed werken.

Beter 1 goed apparaat als 10 slechte goedkope dingen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back