Digi002-Protools TDM-Of cubase SX3

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

linda

Stamgast
Hoi

Ik gebruik op het moment digi001, ben daar niet tevreden over, heb ik het al in een ander topic over gehad.
De Audiointerface is bar slecht.

Nu wilde ik over gaan naar Cubase SX3, maar hoor ook weer dat de plugins slecht zijn.

Hoor ook weer goede verhalen over Digi002.

Protools HD24 blijkt ook weer erg goed te zijn.

Ik vraag me eigenlijk af wat nu eigenlijk het verschil is tussen deze systemen, behalve de prijs.

Ik wil gebruik het niet als hobby maar voor proffesionele doeleinde, dus wil een perfect systeem.

Heeft iemand een goede tip voor me

groeten Linda

Dan zal ik voor een Digi002 gaan.

Wat betreft de kosten die je maakt daar zijn weer leuke regeltje voor
via de belasting maar misschien wis je dit al.
Hoe dan ook de Digi002 is een prima interface en deze kun je ook
met Cubase gebruiken, wat betreft de plugins deze kun je beste gebruiken
van NI en natuurlijk de Protools plug-ins.

De Digi002 is er ook in rack versie te krijgen

Ik zal zeker een keer een afspraak maken voor een demonstratie
van Protools, hier in Utrecht heb je http://www.futurestore.nl/
ik weet niet hoe dit in omgeving van Tilburg zit.

Succes.. :okdan:

Dat VST plugins rotzooi zijn is onzin...

Bedenk wel dat je voor de Digi002 ongeveer het 3-voudige van Cubase SX 3 betaalt (voor de rack versie geldt een ander verhaal). Voor die € 1500,- verschil kun je nog heel wat leuke spullen aanschaffen die Cubase volgens mij een minstens zo interessant alternatief maken.

Anderzijds ben je natuurlijk wel een Protools systeem gewend, maar ik denk dat een overstap een niet al te groot probleem is. Ik zou even goed nadenken wat je precies mist/niet fijn vindt bij de Digi001 en kijken of dat met 002 de wereld wordt uitgeholpen, maar ook toch zeker je wat te verdiepen in de mogelijkheden die een Cubase systeem je kan bieden.

Vertel...

Vertel...

Origineel geplaatst door Digimod
Wat betreft de kosten die je maakt daar zijn weer leuke regeltje voor
via de belasting maar misschien wis je dit al...

Als je alleen BTW-aftrek bedoelt, laat dan maar zitten, maar als je écht iets "slims" weet; voor de draad ermee !

Opmerkelijk hoe Digimod iedere keer weer Protools blijft verdedigen tot op het bot.
Ik zou niet beter weten of je krijgt promissie voor elke 'bekering'.
Maar nu nog argumenten waarom graag, want ik veronderstel dat 'digi002 is gewoon beter' geen goed argument is.

Wat wel een argument is dat Linda van de digi001 naar de digi002 kan overstappen. Met als grootste pluspunt dat je de bestaande dingen die je al in protools hebt in de nieuwere versie ook weer gewoon kunt gebruiken. Naar ik mag aannemen moet dat geen probleem zijn.
Ik weet toevallig wel dat Roel ook pas op een digi002 werkt en d'r helemaal gelukkig mee is. Misschien dat hij hier een duit in het zakje kan doen.

En als je over Cubase twijfelt dan is er ook nog een optie om voor een goedkopere versie van Cubase te gaan. Een Cubase SL van 360 euro bijv. Werkt ook gewoon met die digi002.
Of een mogelijkheid om je oude Protools LE bon te gebruiken om een speciale Cubase SX3 korting te krijgen voor een 'trade in'. Dat scheelt dan ook weer een paar honderd euro. Die digi001 krijg je in de verkoop ook weinig voor.

En dan heb je allebei. Kost wel wat geld natuurlijk, maar bij Cubase hoort ook een nieuwe geluidsinterface die je zowieso toch anders wilt hebben. En dan kun je ook beide formaten aan. Mocht je iemand hebben die met een cubase file aan komt zetten kan dat ook gewoon.

Het gaat er niet zon zeer om wat ik terug krijg, of de prijs.
Het gaat er mij om, wat is nu het verschil, wat klinkt beter.

Met eventueel welke goede audiointerface
Of welke goede plugins.

Alles wat ik nu maak in Digi 001, klinkt niet.
Zodra er maar een basedrum en bas opkomt is het al plat, en een erg hoog verlies.

Ook blijken de limiters, fasers, en compressors galmen erg slecht te zijn in Cubase SX3, wat is daar het alternatief voor.
Wat ik hoorde zowieso TC Hardcorekaart.

Maar is de digi oo2 de kwaliteit van een TDM ?
Dit is dus echt goed, maar veel te duur.

Heeft de digi 002 echt een heel goede interface ??

Het is bedoelt voor commerciele muziek te maken, niet specific trance ., maar het materiaal van orkestbanden.

Origineel geplaatst door linda

Ook blijken de limiters, fasers, en compressors galmen erg slecht te zijn in Cubase SX3, wat is daar het alternatief voor.

Ik vraag me af waar je dat vandaan haalt? Maar alternatieven zijn idd de TC Powercore of een UAD kaartje...

Origineel geplaatst door Rino
Ik vraag me af waar je dat vandaan haalt? Maar alternatieven zijn idd de TC Powercore of een UAD kaartje...

Ik heb het over de plugins die bij de SX3 bijgeleverd worden.
Deze zijn wat ik heb gehoord speelgoed.
Niet goed genoeg.

Maar hoe de plugins klinken die kan kopen dat weet ik niet.

Ik heb het over de plugins die bij de SX3 bijgeleverd worden.
Deze zijn wat ik heb gehoord speelgoed.
Niet goed genoeg.

Maar hoe de plugins klinken die kan kopen dat weet ik niet.

Daar heb je gelijk in inderdaad. De standaard meegeleverde plugins zijn niet om over naar huis te schrijven. Ik dacht even dat je beweerde dat het VST platform niet deugde. :) Er zijn zat uitstekend klinkende VST plugins te krijgen (ook een hoop rotzooi overigens). Keus genoeg in ieder geval...

Die standaard VST plugins zijn geen speelgoed. Ze zijn middelmaat. Puur erbij gedaan door Steinberg dat ze voldoende zijn om te gebruiken maar ook dat anderen geld kunnen verdienen aan hun plugins. Het is niet zo dat je hele nummer in de soep wordt geholpen van zo'n effectje. Voor kleine dingetjes die niet zoveel uit maken zijn ze goed te gebruiken. Wil je meer dan ga je het in ieder geval niet met deze effecten redden.
Die van Logic zijn duidelijk beter dat is wel zeker, maar daar is de prijs ook naar.

En de TDM/RTAS plugins zijn niet beter of zo. Die worden wat mij betreft te gauw op een voetstuk gezet. Kijk maar naar Waves die plugins voor zo'n beetje alle types plugins maakt. Die beweren ook niet dat hun TDM plugins beter klinken dan hun VST plugins. Wat mij betreft zegt dat al genoeg.

Speciale hardware zoals de Powercore en UAD zijn zeker interessant om professionele effecten te gebruiken. Zelf ben ik helemaal idolaat van de compressors van de UAD. Valkuil van die kaarten is wel dat je altijd extra effecten er los bij moet kopen. Maar het is beschaafd te houden als je een leuke set koopt die je alleen nodig hebt.

Er zijn ook zat studios in Nederland en Belgie die op Nuendo draaien en een aantal UAD kaarten gebruiken met volle tevredenheid. Qua prijs/prestatie kan daar geen HD192 systeem tegenop.

Het gaat er niet zon zeer om wat ik terug krijg, of de prijs.
Het gaat er mij om, wat is nu het verschil, wat klinkt beter.

Met eventueel welke goede audiointerface
Of welke goede plugins.

Alles wat ik nu maak in Digi 001, klinkt niet.
Zodra er maar een basedrum en bas opkomt is het al plat, en een erg hoog verlies.

Maar is de digi oo2 de kwaliteit van een TDM ?
Dit is dus echt goed, maar veel te duur.

Heeft de digi 002 echt een heel goede interface ??

Het is bedoelt voor commerciele muziek te maken, niet specific trance ., maar het materiaal van orkestbanden.

Een digi002 is kwalitatief anders dan een TDM systeem, dat zie je al wel aan de prijs he?
ALs je voor Cubase gaat zou ik eerder een audiointerface voor minder geld dan voor digi kopen die misschien nog wel beter is qua geluidskwaliteit. (RME, Lynx enz.)

"Echt" goede plugins, die koop je apart en die zitten in de meeste gevallen (paar uitzonderingen) niet standaard inbegrepen bij je sequencer. Ik heb het dus over audio plugins he. MIDI dingetjes bijv. vind ik persoonlijk wel heel leuk die bijv. bij SX 3 zitten zoals de Arpache SX.
Laat je bijv. eens een keer een uad-1 demonstreren, ben benieuwd wat je er van vindt.

En ja, de gouden standaard zin luidt nog altijd steeds: Ga de boel eens zelf met je eigen ogen en oren testen en vergelijken wanneer mogelijk, iedereen heeft natuurlijk altijd zo zn eigen persoonlijke voorkeuren. Dit is echt weer zo´n onderwerp waar mensen pro-actief hun eigen systemen de hemel in gaan prijzen.

Trouwens Linda, idd, De digi001 zijn wel wat verhalen over bekend, maar jouw omschrijving van dun enz. klinkt wel ernstig. Zou er misschien niet een andere factor kunnen zijn die je over het hoofd ziet die voor dit verlies zorgt?

Kan je misschien een gedetailleerd overzicht geven van hoe je alles hebt aangesloten en hoe je monitord?

Laatst gewijzigd:
Dat is nou meestal het probleem, dat proberen.
Niet iedere winkelier heeft alles zomaar in huis, en besteld is verkocht.

Nu hebben jullie het over nuedo, maar ik heb me laten vertellen, dat je alleen voor audio gebruik geen nuedo nodig hebt.

Die uad was ik al een beetje uit, die heb ik gehoord, en klonk goed.
Daarbij de Powercore TC
En De audiointerface ben ik nog niet helemaal uit, ik gebruik maar 2 audioingangen.
Maar de RME heb ik gehoord, weet alleen niet meer welk type, was ook goed.

Eigenlijk zou ik een hoogwaardige stereo audiointerface met een ingebouwde Mic/preamp compressor limiter en EQ moeten hebben.
Daar zit wel een prijskaartje aan, maar liever 1 goed apparaat als 10 slechte.

ik gebruik maar 2 audioingangen

Misschien heb je dan aan Cubase SL wel genoeg? Dan kun je de rest van het geld aan goede VST plugins uitgeven? Of een UAD kaart of powercore?

Als het niet klinkt wat je nu maakt ligt dat misschien wel aan jezelf(aan je monitoring opstelling) en niet aan je audio interface of sequencer.

Als je gewoon graag bewegende faders en een interface wil(digi002) dan zou ik voor protools gaan, dat ben je immers gewent!

Als je van sequencer verandert doe je een stapje terug wat betreft workflow tot dat je daar weer helemaal vertrouwt mee bent.

Druid

Origineel geplaatst door druid
Misschien heb je dan aan Cubase SL wel genoeg? Dan kun je de rest van het geld aan goede VST plugins uitgeven? Of een UAD kaart of powercore?

Als het niet klinkt wat je nu maakt ligt dat misschien wel aan jezelf(aan je monitoring opstelling) en niet aan je audio interface of sequencer.

Als je gewoon graag bewegende faders en een interface wil(digi002) dan zou ik voor protools gaan, dat ben je immers gewent!

Als je van sequencer verandert doe je een stapje terug wat betreft workflow tot dat je daar weer helemaal vertrouwt mee bent.

Druid

Nou leer op zich wel snel, dus cubase zal ook wel weer meevallen, ff puzzelen, niet slapen, vloeken, en dan ben je weer op de helft.

Nou het ligt niet aan mij, heb altijd goede opname gehad.
Het is mij nu echt wel duidelijk dat het aan digi001 audiointerface ligt.
Deze haalt precies het mooie gedeelte van de muziek weg.

Qua monitoring heb ik 3 systemen. Tanoy, Berhingen, en grote PA set.
Met de grote PA set heb ik de beste controle op mijn bassen, en dat is ook meestal het probleem.
Zodra het op digi001 komt ben ik de helft van mijn draagkracht in basedrum en bassen kwijt. gaat kil plat klinken.
Het mooie warme gaat weg.

Ok, maar hoe is de uitgang van je 001 dan bijv. aangesloten? zit er bijv.nog een mixer tussen? wat voor een kabel?
Heb je al geprobeerd om dit om te wisselen? En dezelfde vraag voor de ingang(en) van je 001. Dit zijn namelijk allemaal factoren die je geluid serieus kunnen ver...
En heb je wel eens exact dezelfde opstelling als met je 001 getest met een andere interface?

Re: Vertel...

Re: Vertel...

Origineel geplaatst door pjeut
Als je alleen BTW-aftrek bedoelt, laat dan maar zitten, maar als je écht iets "slims" weet; voor de draad ermee !

Off Topic

Natuurlijk heb je buiten de BTW-aftrek nog andere voordelen, als
je geld gaat verdienen met muziek maken dat ben je voor de belasting dienst ondernemer
dus dan kom je in aanmerking voor Zelfstandigenaftrek, startersaftrek. en Investeringsaftrek,
dit laatste is natuurlijk leuk als je nog geen apparatuur hebt , heb je inmiddels
wel apparatuur aangeschaft dan kun je dit opvoeren als aanloopkosten en zo een gedeelte
terug krijgen van de belasting.

Ik ben nu op dit forum en dit zijn uren die ik maak voor mij onderneming dus
ook deze kosten kun je opvoeren , dus de aansluiting van internet een computer
een printer en ga zo maar door.

Als muziek maken niet je Hoofdinkomsten zijn maar je verdient er wel geld mee
dan zijn dit neveninkomsten de kosten die je dan maak kun je ook opvoeren.

On-Topic

Wil je met een betrouwbaar systeem werken dan is Protools
in combinatie met de 002 een goede keuze.
Maar wat ik al zeg maak gewoon een afspraak met een Digidesign dealer
http://digidesign.com/aboutus/dealers/dealer_list.cfm?region=NETH&source=all
bij jouw in de buurt..

002 Review

http://www.soundonsound.com/sos/Dec02/articles/digi002.asp

Re: Re: Vertel...

Re: Re: Vertel...

Oké, maar dat geldt ook allemaal voor als ik een zuivelzaak ga beginnen en me een oude SRV-wagen aanschaf om deur-aan-deur te gaan.
Ik dacht dat je iets bedoelde dat specifiek op muziek maken/producen (of zelfs héél specifiek op die Digitech) sloeg.

toch bedankt voor je reactie.

Origineel geplaatst door Digimod
Off Topic
...dus dan kom je in aanmerking voor Zelfstandigenaftrek, startersaftrek. en Investeringsaftrek...

Origineel geplaatst door Laurens O
Ok, maar hoe is de uitgang van je 001 dan bijv. aangesloten? zit er bijv.nog een mixer tussen? wat voor een kabel?
Heb je al geprobeerd om dit om te wisselen? En dezelfde vraag voor de ingang(en) van je 001. Dit zijn namelijk allemaal factoren die je geluid serieus kunnen ver...
En heb je wel eens exact dezelfde opstelling als met je 001 getest met een andere interface?

Sorry maar je wijkt af van de vraag.
Neem maar van mij aan dat alles goed is aangesloten, en juiste kabels, werk er al 3 jaar mee.

Dit is al in een ander topic besproken.

Digi geluidskaart klinkt voor mij slecht

Re: Re: Re: Vertel...

Re: Re: Re: Vertel...

Origineel geplaatst door pjeut
Oké, maar dat geldt ook allemaal voor als ik een zuivelzaak ga beginnen en me een oude SRV-wagen aanschaf om deur-aan-deur te gaan.
Ik dacht dat je iets bedoelde dat specifiek op muziek maken/producen (of zelfs héél specifiek op die Digitech) sloeg.

toch bedankt voor je reactie.

Maakt niet uit of je nu een zaak hebt of je maakt muziek op een zolder je
bent ondernemer of niet.
Je kun gewoon je onderneming voeren vanuit een woning , maak bijvoorbeeld van je
slaapkamer een studio en alle kosten kun je in rekening breng tot en met het
behang op de muur.

Sorry maar je wijkt af van de vraag.
Neem maar van mij aan dat alles goed is aangesloten, en juiste kabels, werk er al 3 jaar mee.

Dit is al in een ander topic besproken.

Digi geluidskaart klinkt voor mij slecht

Ok sorry, dat heb ik dan gemist. Maar zelfs dan nog, zien mensen wel eens wat over het hoofd en "denken" ze dat alles klopt terwijl dit misschien helemaal niet zo is, zelfs na 3 of meer jaar. (niet dat ik dat van jou denk ofzo hoor, maar t kan toch?). Vandaar mijn verhaaltje, maar ok als je er echt zeker van bent...
Iig succes verder!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back