Digi002-Protools TDM-Of cubase SX3

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
TC gebruik ik uitsluitend voor de eindmix.
Analoog in werkt de TC finilazer niet helemaal lekker

Origineel geplaatst door Digimod
Waarom een uad 1 ? ik denk dat je met de TC Finialize Lexicon pcm 91-Lexicon mpx1
al behoorlijk wat is huis hebt en dan is de uad 1 dubbel op.

Ik zie de poco ook als superieur..... zeker de sony en md3 plugs erbj.

Waarom een uad 1 ? ik denk dat je met de TC Finialize Lexicon pcm 91-Lexicon mpx1
al behoorlijk wat is huis hebt en dan is de uad 1 dubbel op.

Nou digimod, ik moet zeggen dat die uad plugs echt waanzinnig goed zijn.
Een focusrite compressor plugin op een hd systeem staat echt in zn hemd als je het vergelijkt met bijv. de fairchild of de teletronix.
En die pultech is ook echt niet slecht hoor.

Mischien toch de moeite waard om er eens serieus over na te denken.

Origineel geplaatst door Errol
Ik had helaas nogal hele slechte ervaringen met een zekere daniel (dacht ik).
Helaas voor mij waren ze toendertijd niet zo professioneel met hun service.
Later hoorde ik dat ik niet de enige was die problemen had met deze man.

Pete vind ik wel aardig maar het blijft een blowertje en daardoor is het moeilijk om op een vraag een goed antwoord te krijgen. Eigenlijk vond ik de laatste demonstratie die we hadden over dvd authoring behoorlijk rommelig.
We hebben het toendertijd gefilmd om bepaalde dingen later nog te kunnen bekijken en toen viel het ons nog meer op dat het redelijk tot zeer vaag werd uitgelegd.

Maar maakt niet uit, het komt er op neer dat het geen winkel voor mij is en voor een ander wel.

HELPPP begin a.u.b. niet over HAVIK, daar heb ik nog een appeltje mee te schillen.
Die verkocht mij een Tascam 8 sporen recorder en een Nuemann Mic.
Na 1 week was de recorder kapot, en de nuemann klonk niet lekker.
Ik terug, ZAAK FAILLIET.

Helemaal naar Heerenveen die nam de service over, bleek dat de koppen waren versleten van de Tascam. en de kop van de MIC was kapot. Hij verkocht dit NIEUW. was wel ff 13.000 gulden kwijt daar.

...
Totaal 1155 Euro..
...

UAD-1... 999.00 EUR
Fireface 800... 1333.00 EUR
Cubase SX... 735.00 EUR
Midex... 399.00 EUR

totaal..3466 euro

UAD-1 projekt pak ... 399.00 EUR
Cubase Sl... 350.00 EUR (Protools Le kan je niet vergelijken met Cubase SX, eerder met SL bv. )
Midi interface... je kan gerust een midiman 2*2 kopen, 100€

= 2182€

-1000€ meer (als ze voor die digi001 nog iets krijgt zelfs nog minder) dan een Digi002 systeem
-waarbij dit systeem later nog altijd compatible blijft, zowel qua software als qua I/O uitbreidingen en dit met betere AD/DA's.

Origineel geplaatst door linda
HELPPP begin a.u.b. niet over HAVIK, daar heb ik nog een appeltje mee te schillen.
Ik terug, ZAAK FAILLIET.

Helemaal naar Heerenveen die nam de service over, bleek dat de koppen waren versleten van de Tascam. en de kop van de MIC was kapot. Hij verkocht dit NIEUW. was wel ff 13.000 gulden kwijt daar.

Service is toen de tijd overgenomen door de future Music dus dat
was helmaal geen probleem

Service is toen de tijd overgenomen door de future Music dus dat
was helmaal geen probleem

NEE beslist niet, door Sound en Vision werd het overgenomen in Heerenveen.
Misschien veel later door het bedrijf dat er nu zit.

NEE beslist niet, door Sound en Vision werd het overgenomen in Heerenveen.
Misschien veel later door het bedrijf dat er nu zit.

ooh ik had ook wat spul wat terug moest maar kon het gewoon bij future music
afleveren omdat dat bijna de zelfde mensen waren die bij Havik werkte

Origineel geplaatst door Toon
Cubase Sl... 350.00 EUR (Protools Le kan je niet vergelijken met Cubase SX, eerder met SL bv. )

= 2182€

-1000€ meer (als ze voor die digi001 nog iets krijgt zelfs nog minder) dan een Digi002 systeem
-waarbij dit systeem later nog altijd compatible blijft, zowel qua software als qua I/O uitbreidingen en dit met betere AD/DA's.

lolbroek 8o)

Ik terug, ZAAK FAILLIET.

Ik zou zeggen bel ze op want dit verhaal kunnen ze zich zeker nog herinneren.
http://www.futurestore.nl/html/info.html

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Toon

= 2182€

zijn hoge prijzen vooral de Fireface kan meer dan 130 Euro lager !!
Dat geld ook voor Cubase

Ik zou zeggen bel ze op want dit verhaal kunnen ze zich zeker nog herinneren.
http://www.futurestore.nl/html/info.html

Eerlijk gezegd denk ik dat, in ieder geval toendertijd, ze vaak hun klanten verkeerd inschatten.
Zodra ik ze vertelde dat ik ook met andere winkels zaken deed verdween de glimlach (ondanks dat er voor een kleine Hfl. 20.000,- bij hun was gekocht) en verdween ook de service.

Van een aantal mede collega's heb ik hetzelfde probleem gehoord. Vooral een zekere Daniel... werd maar al te vaak vervloekt. En dat kan ik me heel goed indenken want ik heb zelden zo'n grote eikel meegemaakt in een winkel.

( Dat soort narrow minded elitair gedrag zie ik ontzettend veel bij protools gebruikers. )

Sorry Errol dat je er zo over denkt maar mensen die deze uitspraken doen neem
ik niet meer serieus.
mensen zoals Hans Zimmer en die gasten van Skywalker Sound (George Lucas )
die ook protools gebruiken zo te noemen vind ik toch een beetje onprofessioneel.
Waarom mail je ze niet en overtuig ze dat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt
misschien kunnen ze nog veel van je leren.

Sorry hoor Digimod, maar neem je dit alles niet wat te letterlijk en persoonlijk op?

Dat je een wel heel sterke mening hebt respecteer ik, maar dat anderen een hele andere mening hebben kan je niet omheen en dat zou dan niet eerlijk zijn? Zo zit het nou eenmaal in elkaar.

Als je in al die Protools rel draden gaat kijken dan zie je gewoon een patroon van bepaalde mensen waaronder jij die bij hoog en laag beweert dat PT altijd en overal beter is en de rest voor sukkels is. Tegen alle goede argumenten in ook nog eens. Om nou ineens met Hans Zimmer enzo aan te komen zetten lijkt wel een krampachtige houding om je gelijk te moeten krijgen.
Dan vind ik het niet gek om het labeltje narrowminded elitair eraan te plakken. En daarmee spreek je de mensen aan op hun mening en niet val je ze niet persoonlijk aan.

En vergeet ook aub dat het hier gaat om iemand te helpen die verdraaide goed eigen keuzes kan maken. Maar als die uit moet gaan van informatie die simpelweg niet klopt dan wordt het een tikkie moeilijker.

Dan zou ik zeggen, probeer gewoon een objectieve houding aan te nemen en indien je voor een bepaalde dingen voorkeur hebt kom dan ook gewoon met goede argumenten aanzetten en laat drogredenen erbuiten. Dat maakt de discussie er stukken gemakkelijker op en wie weet steek je er ook nog wat van op.

( Dat soort narrow minded elitair gedrag zie ik ontzettend veel bij protools gebruikers. )

ik niet meer serieus.
die ook protools gebruiken zo te noemen vind ik toch een beetje onprofessioneel.

Hans Zimmer werkt volgens mij hoofdzakelijk met een madi systeem op een dualPC icm nuendo en cubase.
Wij trouwens ook maar dan met een G5.
Hij zit regelmatig op het nuendo forum en geeft nuttige tips.

Dat die ook met protools werkt zal best want zoals ergens al stond is protools 1 vd wereldstandaards, net zoals nuendo overigens.
Als je de zin ( Dat soort narrow minded elitair gedrag zie ik ontzettend veel bij protools gebruikers. ) beter zou interpreteren met de rest van het verhaal dan bedoel ik eigenlijk dat veel protools gebruiikers die alleen protools gebruiken niet verder kijken dan de protools winkel hun voorschoteld. Ik hoor zo vaak protools gebruikers letterlijk de demonstrateur napraten.

Overigens hoor je mij niet zeggen dat iemand een verkeerde keuze maakt. Maar feiten zijn feiten en volgens mij heb je nog steeds niet uitgelegd waarom jij vind dat digidesign wordt gecopieeerd door steinberg.

Trouwens, sinds wanneer heb jij mij ooit serieus genomen?????8)

LOL @ Errol.

( Als je in al die Protools rel draden gaat kijken dan zie je gewoon een patroon van bepaalde mensen waaronder jij die bij hoog en laag beweert dat PT altijd en overal beter is en de rest voor sukkels is. )

Als het om audio gaat wel.

Als het om midi gaat is cubase weer beter en ik hoop dat ze nu samen met
yamaha iets kunnen doen aan het audio gedeelte van Cubase misschien
krijgt Digidesign er dan een concurrent bij..

ik niet meer serieus.

Ik begrijp jouw houding toch ook niet echt goed hoor. Je loopt in heel deze thread altijd maar Protools te verdedigen waarbij het enige geldende argument dat voor Protools pleit is dat je realtime met effekten kan monitoren met een HD systeem en dat het een standaard is (dat laatste is natuurlijk een behoorlijk simpel argument). Daarbij ga je ook nog eens even beweren dat een PC niet geschikt is voor audio gebruikt en dat Hanz Zimmer onprofessioneel is omdat die af en toe met Nuendo werkt op PC?

Over Protools nog hetvolgende:

Stel bv. ik werk met Protools maar werk met andere plugins dan de Studio waar ik m'n spullen laat mixen, wat heb je dan met compatibiliteit? Kan je evengoed je mix als OMF exproteren, dat gaat even gemakkelijk.

Dat realtime monitoren (tracken) met effekten kan ik met m'n Soudscape systeem ook . Maar dat gaat evengoed met een digitale mixer waarbij je wat standaard effektjes gebruikt tijdens de opname of met hardware apparatuur die je eventueel hebt staan.

Uiteindelijk betaal je dan voor een HD systeem toch veel voor iets dat je via een omweg ook anders kan doen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back