Een jaar later

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Een jaar later

-Heb je het gevoel dat je vooruitgang geboekt hebt of juist niet?
Ik kom net kijken. Dit jaar voor het eerst bezig met hardware synthjes. Daarvoor steeds met software in de weer. Door 1 dagje te klooien met hardware heb ik meer geleerd dan in een week aanklooien met vst's enzo. Je wilt niet weten wat er mogelijk is als je 3x OSC gewend bent :dubbel:

Concrete tracks heeft het niet opgeleverd, maar dat geeft voor mij niet. Ik heb een lange termijn hobby gevonden :), dus dat komt allemaal nog wel.

-Ben je tevreden over een eventuele studio uitbreiding of -inkrimping?
Ik heb ondertussen al met verschillende synths geexperimenteerd. Tot nu toe alleen VA's en Romplers. En even gespeeld met een hardware sequencer. Dat laatste viel me wel tegen, want met een computer muis gaat alles stukken sneller dan menu's doorscrollen. Voor mij geen QY's en MPC's o.i.d.

-Als je het roer omgegooid hebt: Waarom en wat heb je gedaan?
soft naar hardware. Omdat ik eens hardware uit wilde proberen. Een novation nova gekocht (en ondertussen ook weer verkocht). Knopjes i.p.v. muizen, geweldige vooruitgang.

-Ga je tevreden de kerst in?
Ja hoor, maar daar heeft mijn "muzikale hobby" weinig invloed op.

heel veel zelfs, mn mixes en samplekeuze en arrangeerwerk zijn beter geworden

ja hoor, keyboardje en technics sl1200+vestax pmc5pro3 zijn goede aanvulling geweest

niet helemaal maar dat het niks met mn muziek te maken

Het besef dat ik vroeger, met zeer eenvoudige middelen, veel meer inspiratie had- en veel interessantere dingen maakte. Recht naar de core was het toen, gewoon eerlijk zijn t.o.v. jezelf .
Dat gevoel is dit jaar bij mij alleen maar versterkt.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Het besef dat ik vroeger, met zeer eenvoudige middelen, veel meer inspiratie had- en veel interessantere dingen maakte. Recht naar de core was het toen, gewoon eerlijk zijn t.o.v. jezelf .

Had ik ook.

Ik heb dit jaar een boel verkocht en tot nu toe bevalt het me eigenlijk prima. Ik heb nu van alle synthesevormen een instrument en eigenlijk is dit meer dan zat.
Toevallig hoorde ik laatst een oude tape van mezelf. Daar stond een nummer op dat ik jaren geleden met een S2000, een poly-800 en een AN1x had gemaakt. Het verraste me dat ik dit had gemaakt. Het klonk in mijn oren beter dan wat ik nu voortbreng....

Terug naar de basis dus voor mij. :)

Mijn ouwe tracker trackies ditto. Dat was in '95 / '96 en als ik die dingen teruhoor. Maximaal 64kb voor een sample en dan toch verdomde creatief omspringen daarmee. Ik heb er ook een hoop dingen uitgekicked omdat het me gewoon te gek werd, minder synths en wat meer randapparatuur. Teveel gear is niet goed, tenzij je fulltime er mee bezig bent IMHO ;).

-C-

leuke thread.

het is een zeer variabel en gek jaar geweest voor mij... zoals de meeste jaren eigenlijk.
Gek wat een mens allemaal beleefd, niet te doen.

Veel kutmomenten helaas

toch een paar leuke uitschieters ook

wat de muziek betreft: ik maak nog steeds bagger :D
Er kwamen wat hardware synths bij, maar de meeste zijn geruild.
Ben nog steeds aan het bouwen aan een mini-hardware setupje
waar je gewoon mee kunt prutsen en iets bescheiden "leuks" maken.
het gaat om de fun.
Door het zoeken en kopen en verkopen en ruilen, weet ik echter wel al beter
hoe ik er kan geraken, naar die kleine fun studio...

zoals steeds zou ik nog pagina's kunnen typen, maar laat ons zeggen dat 2005 een interessant jaar beloofd te worden :)

Helemaal niet tevreden. Er is maar 2 keer een trackje uitgerold waar ik nog enigzins tevreden over ben. Verder een zooi mislukte opzetjes, die ik de volgende dag gelijk weer heb weggegooid.
Het komt ook deels door die computer. Ik ga te vaak nutteloze dingen doen zoals op forums lezen. En alleen maar andere muziek luisteren, die ik toch nooit kan evenaren, waardoor ik m'n motivatie verlies. Prutser die ik ben. Ik ga 't 's ff flink wegzuipen met oud en nieuw. ;)

Origineel geplaatst door C738
Mijn ouwe tracker trackies ditto. Dat was in '95 / '96 en als ik die dingen teruhoor. Maximaal 64kb voor een sample en dan toch verdomde creatief omspringen daarmee.
ik snap pcies wat je bedoeld... voor mij was ook exact die periode de hoogtij dagen qua mods...
veel van de ms-20 en juno-60 zitten samplen... mooi was die tijd! 8)

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
soms is beperking idd de enige manier om weer creatief te zijn/worden...

ask not what your synths can do for you but what you can do for your synths... erm... ofzo...

Goed jaar?

Ja en nee, ja want ik wil een liveset bouwen en nee het duurt zo lang, maar kben er bijna vanavond eindelijk een goeie mixer kopen en daar kan ik ook nog wat outgear voor kopen jippie. Verder kwam ik uit de software hoek en wilde ik HW voor live ivm het gevraagd worden voor live, dus heb mn ouwe softw. goodbye gezegd en das een mooie ervaring lekker zonder pc muziek maken. Ben er ook achter dat je maar beter wel het beste van allebei kan gebruiken. Verder ben ik burp tegengekomen van t forum en we werken lekker samen, lekker jammen en nr's maken on the fly. Werkt erg lekker wens alleen sporen los op te kunnen nemen, maar dat is ook persoonlijk een wens.

kheb mn juno verkocht, helaas, maar paste toch niet in mijn portable setup en heb met t geld een mooie modular kunnen kopen.

roer is om zie boven

Kerst ja lekker dure whisky zuipen en elitair eten wegschransen met vrienden, leuk :D

Ik zal ook maar een duit in het zakje doen :D

Heb je het gevoel dat je vooruitgang geboekt hebt of juist niet?

Ik ben in ieder geval terug begonnen met muziek maken na een lange periode van afwezigheid en da's terug leuk. Voorts ben ik in september eindelijk eens begonnen met muzieklessen (werd tijd na 25 jaar zelf zitten klooien) ... dus alles wat ik tot nu toe gezien heb was nieuw en bijgevolg vooruitgang.

Ben je tevreden over een eventuele studio uitbreiding?

Het zal nog niet. Voor het eerst in m'n leven beschik ik nu eindelijk genoeg polyfonie en synthesevormen om te doen wat ik wil zonder in de problemen te komen. Dit jaar is bijgekomen:
Behringer Ultrafex Pro
PG10 programmer voor D20
RDD20 delay
Korg Wavestation A/D
Access Virus C desktop
MC500 MkII en MC500
Akai S1100
Soundtracs Topaz Project 8

(ik geloof niet zo in 'less is better' ... ( ook niet in 'more is better' maar da's een andere discussie ).
Aan de uibreidingen zijn vooral de extra synthesevormen aantrekkelijk en heel spectaculair is de nieuwe mixer :okdan:

Als je het roer omgegooid hebt: Waarom en wat heb je gedaan?

Ik heb niet veel omgegooid .... hoogstens een glas cola, maar dat was niet in de studio :D . Ik ben wel na 6 magere jaren opnieuw begonnen en heb er terug veel zin in ... en da's wel belangrijk. Voorts zit er m'n eerste CD aan te komen ( ja .... nog steeds :D ) en dat vormt dan weer een nieuwe mijlpaal in m'n 'carrière'.

Alleen jammer dat ik erg veel last heb van vermoeidheid (CVS ? ) en die strooit dikwijls roet in het eten :( .

Ga je tevreden de kerst in?

Altijd als ik het gezelschap van m'n vrouw en kinderen heb :) :) :)

:doei:

Origineel geplaatst door C738

-Heb je het gevoel dat je vooruitgang geboekt hebt of juist niet??

Jawel, ik denk het wel, hoewel dat bij mij altijd errug langzaam gaat. Vooruitgangen van muzikale aard zijn moeilijk te zeggen, dat gaat allemaal zo vanzelfsprekend dat ze niet echt opvallen; ik zou ze niet kunnen benoemen. Verder heb ik nog wat deuntjes mogen uitbrengen dit jaar, wat natuurlijk altijd mooi is. En ik heb ook nog wat mogen optreden her en der, wat ook wel leuk is.

Zekers. Aankopen:

- Een nieuwe oude mixer (D&R 900). Eigenlijk is het een brak ding, maar ik vind 'm fantastisch.
- Een nieuwe oude versterker (Beomaster 8000). Dat heeft een hoop goed gedaan, muziek houd toch niet op ná de mixer ;)
- Een paar synths (Novation Nova, Akai AX80, Micro Modular, Yamaha DX7, Yamaha TX7). Alleen de DX en de AX heb ik veel gebruikt tot nog toe.

Verkopen... tjsa... daar heb je altijd een beetje spijt van. Of spijt niet zozeer, maar altijd als ik iets heb verkocht dan mis ik 't toch een beetje, ook al gebruikte ik dat spul nooit. Maar zoveel heb ik nooit verkocht, dit jaar alleen een Cirko Hound en een Spectral Audio Protone.

Spijtig: m'n akai S2000 begint kuren te vertonen, net nu ik 'm vaker wil gebruiken.

Muzikaal niks drastisch omgegooid. Technisch wel, althans... enigzins. Ik heb m'n studio naar een ander kamertje verhuisd, zodat alles nu wat logischer staat opgesteld. Mijn eerste studio was redelijk leeg toen ik erin trok, maar door de jaren heen stapelde zich vanalles op, terwijl de kamer zelf nooit echt was veranderd (op een kleine bouwkundige verrassing van mijn vader na). Dat leverde uiteindelijk zo'n zooi op dat het wel drastisch om moest.
stern.jpg

En nu ben ik erg tevreden met het resultaat:

studio_klein.jpg

Verder ben ik omdat ik moe werd van al dat gesjouw met spullen me voor live optredens meer op de laptop gaan richten. Ik moet alleen nog een goede manier vinden. Hopelijk dat het volgend jaar allemaal een beetje naar tevredenheid zal zijn.

Jawel, ook al heb ik niks met kerst. Ik heb nog een hoop te doen en te leren en gelukkig verveeld het nog steeds niet. Dus volgend jaar ga ik gewoon lekker door :)

Ik heb een leerzaam jaar achter de rug. Ik ben van Fl studio overgestapt naar Cubase en werk nu niet meer alleen met samples/vst maar ook met midi/synths. Verder ben ik wel gegroeid in hoe geluiden te maken, hoe filters te gebruiken etc.

Ik heb wat synths gekocht en verkocht en nu een setup waar ik het voorlopig wel mee redt. Verder heb ik de 'studio' verbouwd zodat ik prettig kan werken. Ik wil altijd meer en meer gear maar momenteel wil ik er geen geld meer aan uitgeven.

Op dit moment zit ik eigenlijk een beetje vast. Alles wat ik maak/probeer vindt ik lelijk of niet goed genoeg. Erg vervelend en demotiverd daarom ben ik nu even wat meer aan het relaxen in de avond uren zodat ik er over een tijdje weer met veel plezier tegenaan kan gaan.

Voor 2005 staat eigenlijk wel op de planning om met iemand samen muziek te gaan maken. Niet alles maar wel enkele nummers. Het lijkt me leuk, leerzaam en hopelijk leidt het tot verrassende nieuwe tracks die net even anders klinken als wanneer ik er alleen voor ga zitten.

:dj:

Ik ben blij dat 2004 achter de rug is! Waardeloos jaar, maar niet om muzikale redenen... veel gezeik rond de verkoop van mijn huis (inclusief rechtszaak), ziekte in de familie, etc...

MAAR

alles lijkt nu achter de rug! Rechtszaak gewonnen, huis verkocht (vandaag alles definitief afgehandeld :mega: ) , zieke familieleden zijn aan de beterende hand, dus om met de laatste vraag te beginnen: ik ga tevreden de kerst in.

Muzikaal dingen geleerd: helaas niet al te veel, gewoon te weinig muziek gemaakt, hoewel ik de laatste weken wat meer mijn muzikale richting (terug) begin te vinden.

Setup veranderd: ja, nogal dramatisch. Juno 106 en BassStation zijn de deur uitgegaan, AX73 en Dx200 voor in de plaats gekomen, maar die gaan nu ook wellicht weer de deur uit. Ik lijk toe te gaan naar een 100% vintage Korg setup (MS10, MonoPoly, hopelijk nog voor Oud&Nieuw een KPR77, en ben nu aan het praten over een PolySix).

Met andere woorden: 2005 belooft veel goeds!

In elk geval bij deze iedereen reeds een goede kerst & oud&nieuw gewenst!

Ja, eerste.
Ja, tweede.
Heb al mijn gear weggedaan, heb nu wel wat oude drumdozen hier staan maar dat is voor de fun, producen gaat prima op de PC alleen.
Waarom? Zodat ik mijn centjes in iets lucratievers kon stoppen .. :D
Wat heeft dat er mee te maken? ej.. jawel. :)

Helaas ben ik nog niet zover als ik wil. Het grootste euvel is en blijft toch de inzet en het doorzettingsvermogen. Wel ben ik veel breder geworden qua muziek en is mijn gevoel voor muziek beter geworden. Ook is een avondstudie redelijk vermoeiend

Ik wil nog een TX81z (terug) of een andere DX FM-synthese module, en nog wat effecten er bij. Verder op geluidsgebied heb ik weinig meer nodig, al lijkt een S-950 me wel leuk. Waar ik me op wil concentreren zijn dingen waarmee ik lekkerder kan werken, zoals MIDI controllers, beter masterkeyboard, betere MIDI interface.

Nee, ik hoop echt dat komend jaar ik me wat meer kan focussen en tijd kan vrijmaken.

Het was weer geweldig maar niet heus.

Heb zover ik me kan herinneren gekocht:
MPC-1000, SCSI Drumtracks, een Teisco 110F(ik had er al 1, maar was te lui voor reparatie en nu gebruik ik ze alle 2 niet)en een auto met pocketpc voor navigatiesoftware.

Muzikaal rampjaar, maar een paar nummers gemaakt.

Het eerste jaar dat ik in het buitenland heb opgetreden (maar niet in nederland). USA tour , Berlijn, Helsinki.

Slechts 1 nummer uitgebracht. (het jaar ervoor 2 platen).

Ongeveer 1 keer gesport en nog steeds niet dik.

Wat leuke feesies bezocht (Bunker Whileminapakhuist, zuidwal Den Haag).

Tiesto weer lekker afgekraakt.

Voornamelijk geisoleerd m'n vrije tijd doorgebracht. Eigelijk heb ik het hele jaar niks gedaan naast werken overdag en s'avonds en in weekend in de studio. Ok een paar keer heb ik ook wel iets anders gedaan.

Gebanned op CBS forum (hoogtepunt uiteraard).

Laatst gewijzigd:
Heb je het gevoel dat je vooruitgang geboekt hebt of juist niet?

Zeker, vindt me arangementen steeds beter worden. Vooral een stuk minder geforceerd. Gevoelsmatig zeg ik dat dit komt doordat ik ben overgegaan van Logic naar Ableton. Hierdoor vloeit alles veel meer. Daarnaast vindt ik dat m'n mixen beter zijn geworden.

Ben je tevreden over een eventuele studio uitbreiding of -inkrimping?

Wat spul eruit: TR808 en AN200.
Wat spul gekocht: 24 kanaals mengpaneel, S5000, NM expansie, Voyager + VX351, Live 4

Zeker tevreden mee. Nog wat los spul verkopen en m'n prutshok is weer tijdelijk op orde.[nooit de mogelijkheid uitsluitende om meer gear te kopen]

Als je het roer omgegooid hebt: Waarom en wat heb je gedaan?

Beter kunnen sequencen, het "tracker" gevoel terug krijgen. En wilde wat desktopruimte terugkrijgen daarom TR en AN verkocht.

Zeker! Een kinderhand is immers snel gevuld :)

Aha even een jaaroverzichtje

Ik ben aan de ene kant zeer tevreden over het jaar, maar aan de andere kant ook niet
Ik ben dit jaar niet of nauwelijks aan daadwerkelijk muziek maken toegekomen, omdat ik me vooral heb toegespitst op het leren bespelen der piano( beter gezegd: midi keyboard :P ), en mijn vaardigheden en kennis op het gebied van harmonie-leer, solfege e.d. en ben veel in de weer geweest met Max/MSP. Van dit alles heb ik veel opgestoken en ik zal er in de toekomst ook veel aan hebben, maar t is natuurlijk wel stom dat ik als zelfverklaard muzikant dit jaar misschien 2 complete nummers heb gecomponeerd. Wel veel patterns en loopjes ingespeeld en dat soort stuff, maar weinig hoogstaands gemaakt.

En wat betreft mn studio:
De BOSS DR202 is er uit, na er 1 1/2 jaar niks mee te hebben gedaan. K had em oorspronkelijk gekocht om wat mee te jammen, maar de interne sequencer beviel me voor geen meter

De Novation Remote25 is erbij gekomen: wat een WERELDAPPARAAT!!!!

En natuurlijk Live 4 op het gebied van de software, ook echt een aanwinst!

En al met al ga ik toch met een tevreden gevoel de kerst in!:mega:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back