embraceable fears (jazzhop)

Dilago

Ouwe rot
samen met dj blaze en mr e gemaakt...mr e speelt de sax, blaze en ik hebben de productie
gezamenlijk samengesteld en zijn verantwoordelijk voor de cuts (ik twee bars hij twee bars)

enjoy!

http://blaze.ontspoord.com/embraceable_fears.mp3

zit potentie in, ik weet niet in welk stadium deze track is maar ik zou iig even kijken naar:
-piano, erg schel probeer een iets doffere of iig zachter inspelen. Het zou beter klinken als het iets nonchalanter was gespeeld, nu klinken de noten erg hard.
-mix, af en toe wordt alles een beetje een brei. Probeer wat meer ruimte te vinden voor je instrumenten door compressie, panning eq etc.
-arrangement: misschien iets meer structuur/opbouw... dus ruimte laten voor solo's opbouw in dynamiek of juist een aantal plotselingen veranderingen in dynamiek (ook bij laidback tracks zoals deze is het erg fijn, denk aan een rustige jazz track waar de drummer af en toe een iets harde fill/roffel tussendoor doet om accenten te leggen)

MAar zeker goed te pruimen dit

:W

bedankt voor je scherpe analyse...is dus ongemixt nog

dank je...ja moet ook ff...moet alleen nog ff op mn nieuwe comp wachten...met mn huidige gaat dat me veel te langzaam...zodra ik de mix af heb, post ik m meteen!

nice

ik had dat hoge piano deel ook met zachtere aanslag ingespeeld. Zo heel rustig, bijna zielig :D
De snare geeft het meer n hiphop gevoel, met een acoustische snare zou t meer jazzy worden, maar ik denk dat je het zo bedoelt, ook gezien de scratches.

Lekkere after-track :)

dank

thnx

mja scratches...ik ben er zelf groot liefhebber van

hee, dit is wel toepasselijke muziek bij mijn avatar 8~
vind het wel lekker klinken; doet me denken aan bonobo en dj krush (en dat zijn goeie referenties ;))

ben het wel eens met de andere puntjes t.o.v. de mix

De scratches moet je ook een beetje laag uit filteren denk ik, zodat
ze iets meer in het nummer komen te liggen....

En ik zou nog iets meer doen met die beat die er nu
pas na 3:13 inkomt, die vind ik wel cool.......

lekker bezig :okdan:

ok bedankt :)

cool man! lekkere sound.

complimentjes voor de zang! Sfeervol, beetje jaren 50achtig. :biertje:

dank...ik zal m zsm posten...

van mij mag het ruwe karakter behouden ..

trouwens .... ik hoor in het begin gewoon geesten rondsuizen door me huis .. =)
sfeervolle track !

haha later in t nummer spoken ze opnieuw door die track...
dank!

Lazy jazzhop, zalig.

Ik heb wel de indruk dat de sax af en toe wat te zacht staat ...

De scratches zijn eigenzinnig, maar 'k vind ze wel dik ok!

En als ik even indiscreet mag zijn, ik veronderstel dat het grotendeels met samples gemaakt is?

Laatst gewijzigd:
nee niet grotendeels...de piano, de zang en de trompet zijn samples waar het minst
mee gedaan is...(afgezien van in de juiste toonsoort pitchen, time stretchen waar nodig,
achtergrond weg eqen)
wanneer je een toon ook als een sample ziet, dan zitten er idd meer samples in...

Back