Wat is ...

lazy

Nieuwkomer
Ik circuleer ondertussen al enkele weekjes op dit forum, op zoek naar oplossingen voor het aanvullen van men sound en dagdagelijks word ik om de oren gesmeten met termen waar ik geen zak van versta. Het is misschien maar een idee, maar als ge een van die termen kunt uitleggen, kunde dat misschien eens onder deze topic doen.

Ge kunt alvast beginnen met:
-VST
-VST'i
- Distortion
- Flanger
- sampler
- sequencer
- MIDI controller
- scsi
- ...

Er zijn nog heel wat meer termen uit het synth wereldje waar ik de kl*ten van snap. Weet je iets? Post het.

Je kunt trouwens op internet gericht naar informatie zoeken. Met zoekmachines zoals google e.d. of op het forum.

Best handig. :frons:

Origineel geplaatst door OnAcid
Je kunt trouwens op internet gericht naar informatie zoeken. Met zoekmachines zoals google e.d. of op het forum.

Best handig. :frons:

en dat zeg je tegen iemand die zichzelf "lazy" noemt ;)

tip voor in google, zeker wat betreft afkortingen, gebruik voor je zoekterm "define:"

Hhhmm....zal ik je ook gelijk de spaanse taal leren?? :D

We kunnen nu wel alles voor je gaan uitleggen, maar als je hier na enkele weken rondcirkelen nog steeds geen f*ck snapt van de termen die je noemt, dan denk ik niet dat we ze voor je uit kunnen leggen.

Waarschijnlijk doe je er beter aan eerst eens de basisbeginselen van geluid maken te leren. Daarna de basisbeginselen van het concept midi.

HIER! kun je in ieder geval het één en ander in vinden. Met name de stukken "synth programming" zullen handig voor je zijn.

Over midi kun je hier genoeg vinden.

Veel leesplezier!

Re: Wat is ...

RTFM - read the fucking manual

zoekfunctie - knop rechtsboven in je scherm om antwoorden mee te zoeken

google - zoekmachine om pagina's met informatie te vinden op het internet

n00b - groentje dat domme vragen stelt

n00b hour - tijdstip van de dag waarom het aantal domme vragen dat gesteld wordt het hoogst is

Ge kunt alvast beginnen van uwen luien aars te komen en deze button
dsf_r2_c13.gif
te klikken

-C-

Origineel geplaatst door lazy
Ik circuleer ondertussen al enkele weekjes op dit forum, op zoek naar oplossingen voor het aanvullen van men sound en dagdagelijks word ik om de oren gesmeten met termen waar ik geen zak van versta. Het is misschien maar een idee, maar als ge een van die termen kunt uitleggen, kunde dat misschien eens onder deze topic doen.

Ge kunt alvast beginnen met:
-VST
-VST'i
- Distortion
- Flanger
- sampler
- sequencer
- MIDI controller
- scsi
- ...

Er zijn nog heel wat meer termen uit het synth wereldje waar ik de kl*ten van snap. Weet je iets? Post het.

[edit]
Je doet trouwens de opmerking in je sig. wel eer aan
[/edit]

als je programmeur bent dan valt het me vies van je tegen dat je niet even de moeite neemt om met google te kijken aangezien ICTers toch wel beter omkunnen gaan met internet en informatie analyse en het opzoeken en verwerken van gegevens...

-VST

Vrolijk Satanisch Theekransje
Vervelend Stijgerende Tekkel
Vreemd Soort Tafellaken
Vreselijk Stinkend Trappenhuis
Vier Scheepsladingen Toblerone

Of zit ik er nu helemaal naast?

ICT'er idd ... dat ben ik, daarom dat ik het zoeken misschien een beetje beu ben. Op men werk zit ik uren te zoeken achter de meest debiele zaken. Als ik dan iets als hobby heb, dan hou ik mij liever met andere zaken bezig. Experimenteren enzo ... maar als je wilt experimenteren heb je een zekere basis nodig. Bedankt daarom aan degene die al enkele linkjes doorgestuurd hebben. Wat sommige termen betreft. Distortion etc ken ik al uit het gitaarwereldje ... eerlijkheid duurt het langst :) maar ik dacht hier ff het nieuwe abc van de synth samen te kunnen stellen.

Niet dan ... don't care ... die links zullen mij al helpen, een volgende synht-noob kan alles nog eens opnieuw vragen ;)

GreetzZz

Origineel geplaatst door lazy
ICT'er idd ... dat ben ik, daarom dat ik het zoeken misschien een beetje beu ben. Op men werk zit ik uren te zoeken achter de meest debiele zaken.

Klinkt wel heel bekend.

Ik zou zeggen, blijf gewoon verderlezen en als er weer eens een term komt die onduidelijk is, direct daar opzoekingen over doen. Daarna computer afsluiten en weer muziekjes gaan maken. ;)
Na een paar maanden heb je ineens veel kennis zonder dat je het goed beseft.

Origineel geplaatst door Nolet
-VST

Vrolijk Satanisch Theekransje
Vervelend Stijgerende Tekkel
Vreemd Soort Tafellaken
Vreselijk Stinkend Trappenhuis
Vier Scheepsladingen Toblerone

Of zit ik er nu helemaal naast?

LOL! :D

Back