geluidsopnames bewerken/herschikken [OSX]

Rvooh

Gepokt en gemazeld
ik heb thuis veel opnames staan van live-probeersels (dansbaar-acidhouse) die eigenlijk zo goed als voorbij en af zouden kunnen zijn,
... indien ze niet van de ellendige foutjes bevatten

vbn hiervan zijn
- te vroeg of te laat een pattern wisselen (ofwel dus stukje kopieren, ofwel stukje knippen)
- verkeerde schikking van afzonderlijke stukken (bijv.. een break die er later of vroeg in mag)
- ... en andere gebeurlijke fouten

het liefst zou ik eigenlijk kunnen makkelijk met stukjes geknipte muziek willen gaan herschikken.
ik wil GEEN fancy effecten of plugins gaan gebruiken
enkel herschikken van pure ex-analoge audio informatie.
een multitrackoplossing is ook uit den boze, het gaan om bestaande opnames.

Ik gebruik nu momenteel Felt Tip Soundstudio.

Ik dacht even kort: Garageband? .. of bestaat er een nog betere oplossing?

Ik heb een Apple G4 733 met 10.3.7

Divi is right on dude. ;)

Ableton is het grote doe het knippen en plakken van audio stukjes pakket.

Origineel geplaatst door rvooh
serieus?

ik dacht dat een loop-trigger applicatie was...

enige confirmatie?
jazeker. loop-trigger uiteraard. maar eerst moet je goeie loops hebben hé. en die maak je ook in live.

als je jou opnames opneemt in live en dan van intro's, phrases, breaks, etc... aparte loops maakt kan je ze naar believen gaan herschikken.

en je bent niet beperkt tot enkel triggeren van samples hé. je kan ook in cubase stijl alles op de tijdlijn gaan uitzetten.

In feite werkt elk sequencer toch wel? Tuurlijk is Live het meest geschikt als je veel met loops en dergelijke wilt werken, maar van wat ik begrijp gaat het alleen om een beetje knippen en plakken. Als je al Logic of Cubase hebt zou ik daar gewoon de complete audiofile inslepen, en dan waar nodig een stukje eruit knippen in de arrange, ik heb nooit met Live gewerkt, maar ik kan me eigenlijk geen makkelijkere oplossing bedenken dan Logic (wat ik wel gebruik) of Cubase natuurlijk.
Live zou ongetwijfeld heel geschikt zijn, begrjp me niet verkeerd, maar voor het doel zou ik het er niet speciaal voor aanschaffen.

Origineel geplaatst door BDeep
In feite werkt elk sequencer toch wel? Tuurlijk is Live het meest geschikt als je veel met loops en dergelijke wilt werken, maar van wat ik begrijp gaat het alleen om een beetje knippen en plakken. Als je al Logic of Cubase hebt zou ik daar gewoon de complete audiofile inslepen, en dan waar nodig een stukje eruit knippen in de arrange, ik heb nooit met Live gewerkt, maar ik kan me eigenlijk geen makkelijkere oplossing bedenken dan Logic (wat ik wel gebruik) of Cubase natuurlijk.
Live zou ongetwijfeld heel geschikt zijn, begrjp me niet verkeerd, maar voor het doel zou ik het er niet speciaal voor aanschaffen.

echt waar: dat is nu niet meteen de struikelblok

Ik heb al gewerkt me Cubase sx, maar das overkill voor mij
Ik heb al gewerkt me de laatste Logic express - en da zou het nog kunnen worden...
Ik heb ook al gewerkt met garageband - en dat vond ik nog simpel gaan - zit ook een soort loop editor bij - wil ik wel eens checken.

Hoe weet Logic of Cubase dan wat je snelheid is van je nummer?
Ik ben echt een leek op dit vlak - ben gewend van in rauwe audiofiles te knippen en plakken, grid erin te steken enz.. redelijk sukkelachtig.

Back