[pepsi test] Retro 777 vs. TB303

[pepsi test] Retro 777 vs. TB303

• Beiden keren hoor je de Future Retro 777

Stemmen: 7 12,7%
  • Beiden keren hoor je de TB303

Stemmen: 0 0,0%
  • A= FR777 B=TB303

Stemmen: 28 50,9%
  • A= TB303 B= FR777

Stemmen: 14 25,5%
  • Ik weet het niet

Stemmen: 6 10,9%

• Totaal aantal stemmers
    55
Grappig ik had het nog goed ook. Terwijl ik geen van beide ken. Er zit dus wel degelijk verschil tussen de beide apparaten zonder een filter te gebruiken.

Op zich klinken ze behoorlijk hetzelfde. puristen zullen de verschillen in klank -die ongetwijfeld wel aanwezig zullen zijn- natuurlijk kunnen pinpointen. Voor mij is de 777 303 genoeg. Het mooie is dat ik nog 4 oscs (2 oscs met elk een subosc en een noise osc) heb en de mogelijkheid om te crossmoduleren en o.a. de cutoff te moduleren met één van de oscs.
Het er bij in draaien van de 2e osc, licht gedetuned van de eerste geeft al zoveel vetheid :D.
Als ik es tijd heb van de week zal ik een kick + 777 baslijn opnemen en ondertussen es flink aan de knoppen jensen ;).

-C-

Origineel geplaatst door EviL 3°3
Ik heb er niet aan meegedaan MAAR één ding kan ik je wel zeggen ... als zoals jullie beweren B eeen 303 is dan is er iets fout met die 303 ... laat maar es nakijken zouk zegn!

Heb al vaak tracks gepost met deze 303 erin, en er is nog nooit een opmerking gekomen dat er iets niet aan klopt. Vergeet niet dat de settings minimaal zijn, en een boel karakteristieken van de 303 daardoor niet prominent naar voren komen.

Die gasten hebben gewoon rotte oren.
Teveel naar Acid gebeuk geluisterd. :duivels:

Toen op die dag in De Haag met een 777 gespeeld. En het is een leuk bakje, niet mij ding maar ik vind hem leuker dan een 303. En de klank kan me weinig schelen eigenlijk. Ik ga er altijd van uit wat een synth heeft en niet wat het niet heeft.

Dus toch! zie je wel :duivels:

Mijn conclusie is dat je het toch kan horen aan dat 'staartje' in het geluid die de Tb eraan geeft
alsof de toon door een envelope gemaakt wordt waarvan de release niet 100% sluit als je de noot loslaat; ik hoor een plop ofzo

En dat de 303 gewoon veel snappier en helder is en daarom dus beter door zal klinken in je mix. :)

Wat is nu jullie conclusie?

Origineel geplaatst door Sander02
Dus toch! zie je wel :duivels:

Mijn conclusie is dat je het toch kan horen aan dat 'staartje' in het geluid die de Tb eraan geeft
alsof de toon door een envelope gemaakt wordt waarvan de release niet 100% sluit als je de noot loslaat; ik hoor een plop ofzo

En dat de 303 gewoon veel snappier en helder is en daarom dus beter door zal klinken in je mix. :)

Wat is nu jullie conclusie?

Bekijk in bijvoorbeeld wavelab maar eens naar de golfvormen. Dan zie je veel van dit verhaal terugkomen. Althans ik zie een signaficant andere golf, die toch vrijwel gelijk klinkt.

Origineel geplaatst door mikemix
allebei 777
en anders

A 303
B 777

Gok ik als ex 303 bezitter.....

Idd volgende keer even wat meer filtersweeps, maar dat weten we nu wel weer:D
Verras me, of niet....

Ai...ik zat fout!
Ik heb ze met mijn pc speaker beluisterd, ga ze vanavond even op de near gooien,
kijken of ik er dan nog zo over denk.....

Die gasten hebben gewoon rotte oren.
Teveel naar Acid gebeuk geluisterd.

Ja tuuurlijk ... en de rest is ook rot! Das makkelijk ...

Misschien dat ik al net iets meer TB's in mijn handen gehad heb of er net iets meer gehoord heb dan U ...

Zou het kunnen dat de oude pots,componenten etc... van die gebruikte TB net iets meer stuk (waaardoor de sound een beetje NIET klinkt als een normale TB) zijn dan van een relatief nieuwe 777 ??!!
Neeeeeen tuurlijk niet want ik ben rot!

Mijn excuses als de TB net een nazien beurt gehad heeft ... dan zijn mijn horen ROT maar das niets nieuw natuurlijk!

Suc6 ermee ...

Origineel geplaatst door Yawgmoth
A= FR777 B=TB303

joepie...ik had het goed......nah ja,het was ook duidelijk te horen natuurlijk....:D :duivels:

geinig, kwam via de nieuwe 777 thread in deze bijna 4 jaar oude thread terecht ..

ondanks dat ik nu zelf een 303 heb vraag ik me af of ik t nu gehoord zou hebben, al klinkt A helemaal nergens naar en een stuk zachter

maar goed ik vindt nog steeds dat de geposte samples zuigen en nog t meest lijken op een mc-505 ofzo

wie kan de 777 en de 303 nog eens naast elkaar zetten en eens nieuwe voorbeeldjes plaatsen?

Omdat ik te lui was om heel de thread door te lezen, had ik zonet gepost dat ik dacht dat A de 777 was en B de 303. Pas achteraf zag ik dat dit draadje al bijna 3 jaar oud was :)

Ik had eigenlijk ook wel graag, net als Resonance, een nieuw voorbeeld gezien van eenzelfde pattern bij een 777 en een 303. Liefst dan wel wat dynamischer dan het voorbeeld van de topic starter. :W

+ de 303 is toch voornamelijk vet door de 'combinatie' geluid/sequencer..?

Back