[pepsi test] Retro 777 vs. TB303

[pepsi test] Retro 777 vs. TB303

• Beiden keren hoor je de Future Retro 777

Stemmen: 7 12,7%
  • Beiden keren hoor je de TB303

Stemmen: 0 0,0%
  • A= FR777 B=TB303

Stemmen: 28 50,9%
  • A= TB303 B= FR777

Stemmen: 14 25,5%
  • Ik weet het niet

Stemmen: 6 10,9%

• Totaal aantal stemmers
    55
Ik vind het 'n leuk idee hoor, zo'n pepsi-proef, maar geef ons dan ook wat te drinken. Maak even 'n stuk of 8 sequences met meer dan 1 noot, wat slides, resonantie, accents en dergelijke.

Precies, als deze test aan moet tonen dat het niet uitmaakt of je nu zo'n 777 of een echte 303 gebruikt...

Dan zal je de kracht die de tb-303 heeft, en die zit uiteraard niet alleen in een basistoon en al zeker niet in de te horen sequence, ook na moeten bootsen met de 777... kom maar op met die loop :)

Ze zouden alletwee uit een fr-777 kunnen komen of uit een tb-303...maar ook uit een of andere goedkope kloon, ik kom er zo niet echt uit, wat de anderen al zeggen..........meer samples...en dan van sequences met gefilter en stuff.

:erm:

Er is bewust voor een minimaal lijntje gekozen om het niet te gemakkelijk te houden. De sequencer op de tb is erg anders dan die op de fr. Maar zoals gebrukelijk staan de beste stuurlui aan wal. Ben dan ook erg benieuwd naar jullie nog te posten "Pepsi test's" :L

Ik ga er voor 't gemak vanuit dat 't uit verschillende bakken komt:

Dan zou ik zeggen:

A= 303
B= 777

Waarom? Eigenlijk een gok; 777 heb ik nooit in 't echt gehoord en de 303 ook zelden ZONDER efx-bak.
Maar omdat de 1e sample wat "doffer" klinkt, vermoed ik dat 't uit een oudere bak (oftewel de 303) komt.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Er is bewust voor een minimaal lijntje gekozen om het niet te gemakkelijk te houden. De sequencer op de tb is erg anders dan die op de fr. Maar zoals gebrukelijk staan de beste stuurlui aan wal. Ben dan ook erg benieuwd naar jullie nog te posten "Pepsi test's" :L

hmm, maar toch hadden jullie op z'n minst het filter open en dicht kunnen draaien op dezelfde sequence..

1X met en 1X zonder resonantie

Deze test is een beetje te vergelijken met de volgende test:

Snij een stukje rubber van band van een volkswagen golf, en van een jaguar.
Geef mensen de stukjes in handen en vraag waar de stukjes vandaan komen.

De uitslag van zo'n onderzoek heeft gewoon totaal geen waarde, omdat het zo klein is dat je nooit een onderscheidend verschil zult kunnen vinden.
Verder test je een gedeelte dat totaal oninteressant is, dus zelfs als er op dat gebied aanwijsbare verschillen zijn dan maakt het niets uit..

Deze test is ongeveer even interessant als dat ik jullie zou vragen een getal onder de 10 te raden, en dan te kijken hoeveel mensen het goed hebben.

Wouter.

Kiezen welke cola de Pepsi is heeft natuurlijk helemaal geen zin als er alleen 2 x Coca Cola voor je staat (een die al een paar uur staat en de andere net ingeschonken). Maw wat hebben de opties 2 x 777 en 2 x 303 voor zin als je de echte 303 eruit moet pikken.

Ik weet niet hoe dicht een 777 een 303 kan benaderen dus het zou beide een 777 kunnen zijn. 1 x goed en 1 x expres niet goed. Waardeloze optie dus. De optie 2 x 303 lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Als de eerste sample een 303 moet je er echt mee naar de dokter :r.

Als wel een van de twee een 777 is en de andere een 303, dan is overduidelijk de eerste sample (A) de 777 en de tweede (B) de 303. Daarvoor hoef je echt geen sequence te spelen of de filters open te trekken. De eerste klinkt gewoon echt niet als een gezonde 303, de tweede wel.

Ik heb teveel gedronken en heb geen zin om te luisteren maar heb eens een fr777 gehoord en kreeg koppijn van dat kreng. Wat een kt geluid. Ik ssnap niet dat mensen daar hun geld aan iuit geven.

hahahaha....iedereen is zich aan het indekken voor het geval ze het fout raden.....want stel je voor dat je stiekem een 303 niet zou herkennen....dat zou toch wel een schande zijn...:D

leuk spelletje....

ik gok op a=777 en b=303....

Origineel geplaatst door dione
hahahaha....iedereen is zich aan het indekken voor het geval ze het fout raden.....want stel je voor dat je stiekem een 303 niet zou herkennen....dat zou toch wel een schande zijn...:D

leuk spelletje....

ik gok op a=777 en b=303....

ja lastig als je de FR-777 niet kent
A is in ieder geval geen 303, dat is onmogelijk

Origineel geplaatst door matt second
ja lastig als je de FR-777 niet kent
A is in ieder geval geen 303, dat is onmogelijk

ik ken de 777 ook niet...

Ik heb beide gehad en na lang afwegen de 303 gehouden. Die klinkt veel organischer en is *het* geluid dat ik altijd zocht.....de 777 is heel mooi, maar klinkt altijd zo hard en rauw. Vooral als je de distortion opendraait is het te herkenbaar altijd.

Deze clipjes vind ik ook te simpel om te vergelijken, maar de eerste deed me het meeste aan mijn oude 777 denken! De tweede kan ook wel de 777 zijn, maar ik gok op de 303.

Horen jullie nu echt niet dat het alle2 fake is?

komaaaaaaaaan

ofwel is het een tb die dringend es nagezien moet worden

Wat wat is weet ik niet, nog nooit met een 777 of 303 mogen spelen. Maar ik kan wel even mijn mening geven wat ik het beste vond klinken.

Bij de A klinkt het geluid wat voller maar wat minder krachtiger. Bij B lijkt het of de noten wat afgekapt worden. Kan ook liggen aan het feit dat de sustain niet ver genoeg open staan.

De A vond ik beter klinken.

allebei 777
en anders

A 303
B 777

Gok ik als ex 303 bezitter.....

Idd volgende keer even wat meer filtersweeps, maar dat weten we nu wel weer:D
Verras me, of niet....

Ik had trouwens: A= TB303 B= FR777

Maar euh .... Wanneer gaat het antwoord bekend gemaakt worden, en een nieuwe thread aangemaakt worden met leukere samples? :D

Ik ben eerlijk en zeg "ik weet het niet" :).

A= FR777 B=TB303

Aangezien iedereen zo'n beetje heeft geclaimed dit beter aan te kunnen pakken dan mijn persoontje ben ik benieuwd waar jullie mee komen.8)

Moet zeggen dat het me dan wel ietwat tegenvalt, die sound van de 777. De tweede klinkt ruig en hard. De eerste zacht en lief :D

Back