welke synth voor dit geluid?

japio

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben op zoek naar deze lead of iets wat er in de buurt komt.
Hoe en waarmee kan ik dit geluid maken.

Alvast bedankt.

Groeten
:okdan:

Attachments

• synth.mp3
    102,1 KB · Bekeken: 105
Welkom op dit forum!

Het zou wel helpen als je aangeeft hoe je de synth wil gebruiken bijvoorbeel thuis, studio, live. Wil je de synth kopen? Wat is je budget etc.

Generieke superzaag. Heeft weinig te maken met welke synth, meer met hoe je 'm programmeert. Makkelijke weg : haal een Access Virus B/C of een Roland JP8000, en als polyfonie niet uitmaakt, een Yamaha AN200, zet "multisaw" aan (op de JP8000 supersaw, op de Virus - alle 3 oscs op zaag en unison op 2, maar een grote kans dat 'ie er al letterlijk in zit), stel je envelopes in, klaar.

Ik denk dat Fuse weer uit z'n sloffen gaat schieten. ;)

Klinkt alleszins als een superzaag.

En welkom natuurlijk. :doei:

Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Topictitel aangepast

Ik denk dat je het beste een Alesis Andromeda A6 kunt kopen of eventueel een Moog Voyager, als dat niet wil, sample dan een paar muggen met een SU10 van yamaha en haal dit door een chrous pedaal.

-C-

.......door 10.000 euro van je bankrekening te halen en direkt naar de uitverkoop van feedback Rotterdam gaan.

Let wel op er zijn nog maar 3 synths die dit geluid kunnen voortbrengen.

Wacht even: er is nog een alternatief. De softsynthkleinebeurs. Aangedragen door de bond van downloaders.

klik hier

Origineel geplaatst door JeanV
Er zit ook iets pulserigs in heel duidelijk. Het is eerder superpulse dan supersaw.

lijkt mij ook ja....

gewoon een Nordlead of virus met een berg fx ( delay)

Vette synth!! Kan ik zo'n sound uit een Superwave toveren heb wel wat geprobeerd maar het komt toch niet echt in de buurt.

Het is ook geen zaag, het is een pulse met vrij smalle pulswijdte (ergens in de 90%).
Wel veel detune, en misschien gelayerd met iets superzagerigs.
Vrij veel pitch modulatie op de lange tonen, al met al een beetje een vervelend geluid, IMHO.
Effecten vind ik lastig te horen, ik hoor een soort delay en misschien een flanger?

Even een snelle poging (niet helemaal, maar duidelijk genoeg om te horen dat het pulse is)

(edit: iets meer chorus en wat meer snelheid kan-ie wel hebben :))

Attachments

• rara2.mp3
    202,7 KB · Bekeken: 89
Laatst gewijzigd:
Back