Reason 2.5 Rex-libary rippen

Ja, dat kan niet.

Reason kun je wel heel makkelijk rewiren in Cubase.

Problem solved. :)

ik moet tot mijn teleurstelling melden ,dat dit niet mogelijk is,voorlopig toch

ik ben ook al lang bezig met deze kwestie,het is mogelijk refills te maken maar niet uit te pakken

het zou moeten mogelijk zijn,moesten ze iets kunnen maken zoals deamontools maar dan voor refills,dat ze virtueel in reason zitten ofzo en ergens anders in kunnen geladen worden

voorlopig moeten wij bidden en hopen dat het binnenkort mogelijk is:eureka:

als er vraag om is

als er vraag om is

Idd, je kunt de rex-files gewoon afspelen dmv "Rewire" daar ligt het probleem ook niet. Ik denk daarom dat het nog wel een hele tijd kan duren voordat er iets voor is, misschien komt het wel niet eens.

:Z

Het gaat wel met een omweg!
Maak in Reason van de rex-file een audiobestand, in een lage bpm (zodat er geen data verloren gaat).
Dan maak je van die loop een nieuwe rex-file in Recycle.

Door al die refills raak ik het overzicht echt snel kwijt, en daarom vind ik het een kutsysteem. Ik wil m`n geluiden gewoon op instrument kunnen zoeken. Hoppa, alle rexjes bij elkaar, of hoppa alle subtractor patches bij elkaar......

Daarom zit in reason 3 een zoek tool.

Moet je wel upgraden natuurlijk.

Ik heb misschien wel een leuke tussenoplossing. Een tijdje geleden kwam ik op de cd van interface een programmaatje tegen wat een langere wav-file in stukjes hakt op basis van een algoritme wat stilte herkend (of: zacht geluid onder een bepaalde treshold). Stel: je maakt een reason song met veel van de samples die je wilt hebbenmet een geruime afstend/stilte ertussen. Dan exporteer je die song als wav file, en die laat je daarna in stukjes knippen door het programmaatje. Dat heet iets van splitwav, en volgens mij is het freeware :W

Succes, mauriZe

en hoe kun je...

en hoe kun je...

...de samples uit de Reason libraries (rex en ook andere files) naar Recycle krijgen? Die rex-files zitten in die libraries vestopt, die kun je er toch niet separaat uit losweken, zodat je 'em in Recycle kunt openen?

Op die manier zou je dus Reason-samples naar een hardware sampler kunnen exporteren via SCSI. Dat zie ik toch goed?

even voor de duidelijkheid...

even voor de duidelijkheid...

...ik bedoel dus een oplossing zónder dat de files naar audio moeten worden omgezet. Die oplossing had ik ook wel bedacht. Het liefst zolang mogelijk in het originele formaat, bij het exporteren naar de sampler vindt er ook al conversie plaats.

Chickentranslate? Heb me dat eens laten vertellen dat deze rfl's leest.

bedoel je deze?
Er staat dat ie NNXT files kan omzetten, maar of dat betekend dat ie .RFL naar folders omzet is me onduidelijk...

Dat Chickensys...

Dat Chickensys...

...lijkt me niets meer te kunnen dan cd CD-Xtract die ik al heb. Kan ik met Cd Xtract dan ook zo'n Reason Samplebak openen? En zo ja, hoe?

Groeten,
Pjeut.

Back