Ik heb zelf ooit de terratec 24/96 gehad en was daar redelijk te vrede over. Maar naar mate ik wat meer wou ben ik eens gaan rond kijken. Toen heb ik de audiophile 24/96 gekocht. Nu zijn dit beide gewone geluidskaarten, maar met die terratec had ik regelmatig een "mooi" blauw scherm voor mijn neus. Niks hielp echt alleen maar dat het probleem tijdelijk verholpen was. Daarnaast was de terratec vergelijking met de audiophile als appels en peren. DIt terwijl er de zelfde soundchip op zit.
De audiophile had sowiezo een veel lagere latency 256 tegen 1024 van de terratec, alhoewel dit applicatie afhankelijk was heb ik hem nooit onder de 512 gekregen. Daarnaast was de midi timing ook een tikje strakker evenals de audio deze klonk toch beduidend beter door de audiophile(meer lucht, betere stereo weergave, minder aggresief mid).
En de drivers van m-audio zijn veel beter dan die van terratec, dat is dan wel van een redelijke oude kaart. Dus hoe de drivers nu zijn weet ik niet.
Als je puur kijkt naar de features is de terratec wel interesant, maar bedenk wat je nodig hebt je wilt natuurlijk niet meer betalen voor dingen die je niet gaat gebruiken. Aangezien je ook de usb audiophile noemt neem ik aan dat je niet meer dan een line out nodig hebt.
Ook een andere puntje is moet het perse usb zijn, want dat wil ook wel eens problematisch zijn. Goedkope usb hubs gaven problemen evenals usb aansluiting op moederbords met een bepaalde chipset(alhoewel dit probleem kan zijn opgelost doormiddel van driver update).
Als je daar dan geen problemen krijgt kan je nog wat extra latency van de usb mee krijgen. En als je echt veel data verstuurt(24/96 x aantal sporen) kan de band breedte van usb niet toereikend zijn en gaan stotteren.
Als je pci neemt kan je al voor 99 euro een audiophile inclusief software(Reason adapted Live deltaversion) kopen. Erg veel voor weinig geld. Natuurlijk krijg je het zelfde software pakket bij die usb variant.
Maar ik weet niet wat de toepassing wordt van het apparaat
Mijn advies ik dan ook ga voor die m-audio die geluidskaarten zijn naar mijn idee toch een stuk beter dan terratec.
Succes met kiezen