logic7
logic7
mijn theorie over het pc/mac gebeuren:
Apple heeft emagic (logic) gekocht. Apple verkoopt hardware. Apple hardware is de enige hardware waar applicaties als Finalcut en Logic en Motion enzo op draaien. Gebruikers die een Apple kopen, krijgen voor weinig geld (vergeleken bij Avid of protools dsp hardware) er een professionele OS en software bij. Dus gaan ze meer Apples kopen. Geen pcs.
Microsoft maakt wel applicaties voor Apple computers en ook voor pcs (sinds ongeveer dag 1). Maar verkoopt geen hardware. En heeft dus baat bij een verkoop op beide platforms. Apple niet. W.b. itunes en quicktime: itunes is gemaakt om meer ipods te verkopen, zowel voor bezitters van mac of windoos. quicktime is gemaakt om een standaard te worden, voor iedereen. Die strategie was nog van toen macs en pcs ongeveer evenveel verkocht werden.
mijn theorie over het aanschaffen van Logic 7 in combinatie met een apple:
Heb je logic pro6 ben je professioneel bezig, wacht dan nog even op de upgrade: de sample editor is gaar in 7, de (automatische!) downsampling is van mindere kwaliteit dan MOTU en er zijn nog wat kleine bugs.
Heb je een uad of powercore, wacht dan ook even op de upgrade: dan wordt de latency kwestie ervan gefixt.
Heb je nog helemaal niks, je hebt wat geld in je zak, je wil muziek maken en je twijfelt tussen een mac met logic of een pc? Koop de mac! Ga voor de G5 i.v.m. 64bit Tiger wat in maart of april komt. Probeer Digital Performer, Protools of Logic pro7 of express, het is al jaren hele vette software, en de OS, dat is gewoon een natte droom vergeleken met XP. (dit is alleen maar mijn mening, maar ik heb net de laatste 6! uur doorgebracht achter de pc van mijn pa, en daar wordt je niet vrolijk van, en nu zit ik weer achter mijn G4 en daar wordt ik altijd wel vrolijk van.) De meeste pro studios enzo gebruiken macs, en Logic is compatible met protools sessies..
Anyway; ik heb logic, en het is erg vet. En met pro6 was ik heel erg blij. Maar pro7? Even wachten op 7.1.