[Logic 7]

Cisco

advancedtechnoresearch
Lees niet veel over Apple's nieuwe sequencer?!

Logic 7

Plaats hier je op of aanmerkingen... ;)

peace...

omzet maken ze , maak je daarover maar geen zorgen , yep dat klopt de nieuwe versie
van Logic is alleen nog voor de Mac te koop.

Apple hoopt waarschijnlijk dat de gebruikers van Logic zo trouw zijn aan hun sequencer dat ze van Windows overstappen naar een Mac, en op die manier zou Apple toch weer omzet genereren, via hun hardware.

Over Logic 7, ik heb nog geen idee, binnenkort koop ik de Express update. Voor mij zal er weinig schokkend nieuws in zitten denk ik. De Pro versie heeft wel een aantal interessante plug-ins, vooral UltraBeat zou ik wel een keer willen proberen.

Origineel geplaatst door BDeep
Apple hoopt waarschijnlijk dat de gebruikers van Logic zo trouw zijn aan hun sequencer dat ze van Windows overstappen naar een Mac, en op die manier zou Apple toch weer omzet genereren, via hun hardware.

Over Logic 7, ik heb nog geen idee, binnenkort koop ik de Express update. Voor mij zal er weinig schokkend nieuws in zitten denk ik. De Pro versie heeft wel een aantal interessante plug-ins, vooral UltraBeat zou ik wel een keer willen proberen.

de meeste logic gebruikers zijn al apple gebruikers dus dat gaan niet op..

Een aantal maanden geleden ben ik overgestapt van Logic 5.5 naar Cubase SE. Ook al is het de instapversie van Cubase, ik vind het beter (ruimtelijker en voller) klinken dan Logic. Met name sommige plug-ins lopen beter. Daarentegen vind ik de hyperdraw van Logic onnavolgbaar.

tja .. vrij simpel natuurlijk wrm ze niet meer op de pc zitten .. die xs key was daar binnen een aantal weken al gekraakt..
op de mac is ie nog steeds niet gekraakt ...

althans EINDELIJK is apple zo lief geweest om express niet met dongle maar met een ser. nr uit te voeren ..

conclusies trekken jullie zelf maar ... ;)

logic7

logic7

mijn theorie over het pc/mac gebeuren:
Apple heeft emagic (logic) gekocht. Apple verkoopt hardware. Apple hardware is de enige hardware waar applicaties als Finalcut en Logic en Motion enzo op draaien. Gebruikers die een Apple kopen, krijgen voor weinig geld (vergeleken bij Avid of protools dsp hardware) er een professionele OS en software bij. Dus gaan ze meer Apples kopen. Geen pcs.
Microsoft maakt wel applicaties voor Apple computers en ook voor pcs (sinds ongeveer dag 1). Maar verkoopt geen hardware. En heeft dus baat bij een verkoop op beide platforms. Apple niet. W.b. itunes en quicktime: itunes is gemaakt om meer ipods te verkopen, zowel voor bezitters van mac of windoos. quicktime is gemaakt om een standaard te worden, voor iedereen. Die strategie was nog van toen macs en pcs ongeveer evenveel verkocht werden.

mijn theorie over het aanschaffen van Logic 7 in combinatie met een apple:
Heb je logic pro6 ben je professioneel bezig, wacht dan nog even op de upgrade: de sample editor is gaar in 7, de (automatische!) downsampling is van mindere kwaliteit dan MOTU en er zijn nog wat kleine bugs.
Heb je een uad of powercore, wacht dan ook even op de upgrade: dan wordt de latency kwestie ervan gefixt.
Heb je nog helemaal niks, je hebt wat geld in je zak, je wil muziek maken en je twijfelt tussen een mac met logic of een pc? Koop de mac! Ga voor de G5 i.v.m. 64bit Tiger wat in maart of april komt. Probeer Digital Performer, Protools of Logic pro7 of express, het is al jaren hele vette software, en de OS, dat is gewoon een natte droom vergeleken met XP. (dit is alleen maar mijn mening, maar ik heb net de laatste 6! uur doorgebracht achter de pc van mijn pa, en daar wordt je niet vrolijk van, en nu zit ik weer achter mijn G4 en daar wordt ik altijd wel vrolijk van.) De meeste pro studios enzo gebruiken macs, en Logic is compatible met protools sessies..
Anyway; ik heb logic, en het is erg vet. En met pro6 was ik heel erg blij. Maar pro7? Even wachten op 7.1.

( De meeste pro studios enzo gebruiken macs, en Logic is compatible met protools sessies..)

Ik denk niet dat iedereen het hier mee eens zal zijn.

Heb trouwens al meer mensen over
zien gaan van PC naar Mac wat betreft het gebruik van Audio en Midi en deze
waren zeer tevreden.

dat verhaal

dat verhaal

ja het is niet helemaal vlekkeloos, en trouwens, broadcast wave wordt de standaard, of is het al, voor het uitwisselen van audiofiles
trouwens logic pro7 doet ontzettend moeilijk met aiff files, en standaard midi file import is ook niet goed. BELACHELIJK
Apple, clean up your act!!!:kont:
dus het is niet allemaal rozegeur en maneschijn, helaas
sjezus waar blijft die update nou

Nog even over die standaarden.

Wat ik eigenlijk vind is dat de AES of zo een algemene standaard moet bedenken die voor alle (serieuze) sequencers moet gaan gelden. Een soort project file dat in alle versies en alle platformen gelezen en geschreven kan worden. Gebaseerd op een soort XML standaard (XSD).
En dan zou het niet meer uit mogen maken welke software je gebruikt, je kunt gewoon altijd wel dat project laden en je ding mee doen. Waarschijnlijk een utopie maar wie weet dat de AES het er wel door kan drukken.

Zou het niet veel mooier zijn als de software producenten Steinie/Apple/enz..
een dedicated PC/Mac uitbrachten met daarin een werkende configuratie net als een
harddiskrecorder. Dan hebben ze ook geen problemen meer met zesentachtig verschillende
soorten moederboarden/geheugen enz.. Gewoon goed draaiende systemen met uitontwikkelde
software paketten.

(Dan hebben ze ook geen problemen meer met zesentachtig verschillende
soorten moederboarden/geheugen enz.. Gewoon goed draaiende systemen met uitontwikkelde
software paketten.)

Daar is apple toch mee bezig maar voordat het helmaal soepel loopt zijn we weer
een jaartje verder maar ze zijn op de goede weg.
Trouwens feedback heeft ook van die Muziek PC helemaal afgestemd op muziek dus er
zijn al fabrikanten die er mee bezig zijn.

wishlist logic update

wishlist logic update

:stupid
hier is een email adres om wensen door te geven voor deze update:
dus alleen wat er in de update moet zitten, geen vragen enzo, hebben ze geen tijd voor (duh)
logicnotes@soundonsound.com

:biertje: :biertje: :biertje:
alvast een heel voorspoedig 2005
(zonder bugs) toegewenst

Good thinkin' Reptil;)

Ik heb net vrij rigoreus de overstap gemaakt van pc met Steinberg naar dual G5 met Logic 7 en ik kijk niet meer achterom.

De combinatie G5, OSX, Logic is werelds, maar als ik alleen moet focussen op Logic is het al feest.

Nadelen:

- het is zwaar kut om na 10 jaar Cubase over te stappen op een ander pakket
- Native Instruments heeft Kontakt nog steeds niet op orde onder Logic. Tenminste, niet als multichannel instrument. En dat is erg jammer, want ik heb tot nu toe aardig geleund op Kontakt
- ik mis mijn fishphillets

Voordelen:

- Logic is lekker compleet met een aardig aantal knappe plugins
- wat is die Space Designer een geile reverb
- AudioUnits, fijn met OSX... (maar dat valt dus ook onder die G5, OSX, Logic combi)
- nog geen gezeik ondervonden, niet slecht voor een .0 uitvoering, ik heb niet het gevoel een beta-tester te zijn

Verder is Logic gewoon net als Cubase een flink complete omgeving. Er zitten vast nadelen aan beiden, wat voor mij belangrijk is en wat ik nu na een paar weken al bijzonder waarder is het samenspel van hardware, OS en applicatie. Er zullen hier en daar vast wat dingen moeten worden gladgestreken, maar ik heb in tegenstelling tot op de pc eindelijk het gevoel dat ik in een redelijk volwassen omgeving werk. Fijn.

Origineel geplaatst door n0_key
- Native Instruments heeft Kontakt nog steeds niet op orde onder Logic. Tenminste, niet als multichannel instrument. En dat is erg jammer, want ik heb tot nu toe aardig geleund op Kontakt

Sorry?

Nog nooit problemen mee gehad. Het is inderdaad niet heel makkelijk in Logic om uit te pluizen hoe het multi-instrument fenomeen nu werkt.
Ik heb het iig altijd gewoon zonder probs gebruikt... zowel meerdere midikanalen aansturen als meerdere audio-outputs uit deze softsampler tegelijkertijd gebruiken.

Back