platen persen; adresjes?

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
mensen,

het is dan bijna zo ver, ik heb een geldschieter (ook wel label genoemd), genoeg tracks, en honger naar vinyl.

Maar waar breng ik die tracks en dat geld en krijg ik er vinyl voor terug?
Het schijnt dat er veel naar Tjechie en Bulgarije enzo wordt gestuurd maar dat dat niet het meest save is. Hier in Nederland is er niet veel wat dat betreft, he...???

Iemand met adressen/ tel. nummer op dit forum?
ik houdt me aanbevolen... ;)

Trouwens; als we nou met het hele forum wat geld bijleggen hebben we onze eigen pers.... :z droom droom droom

wahahahaah lachen!

Zeg maar doe eens een google search op "custom records" krijg je ongetwijfeld een aantal sites uit US/UK. Ik heb zelf ooit een site gezien van custom records (het bedrijf hete zo) en daar kon je, tegen een vergoeding, gewoon online platen bestellen/afspraken maken!

http://www.gzcd.cz/ (ligt aan de grens van duitsland)

Kijk maar eens veel info. En kijk ook naar de prijzen, zeer aantrekkelijk (En het is geen kleine perserij, dus veel klanten (voornamelijk Ned, duitsland etc)

ik vind nederlands vinyl bijna altijd kut
ik weet niet wat het is maar het klinkt altijd zo steriel.
ligt natuurlijk aan zoveel factoren I know maar dan toch het mist wat of zo.

Interessant om te lezen allemaal. Voor dat geld kun je, zeker bij die Tsjechen, best 500 12"s in eigen beheer laten persen. Vooropgesteld dat je 'n distributeur hebt geregeld natuurlijk, anders moet je zelf met die dingen gaan leuren en dat lijkt me geen pretje.

Zouden jullie je werk dan wel eerst professioneel laten masteren, of zelf met wat plugins of 'n finalizer kutten en maar hopen dat het goed op vinyl terecht komt?

Origineel geplaatst door bambamstudio
zorgt je label niet voor de persing :confused:

je haalt me de woorden uit m'n mond. wat is het nut van een label als je zelf moet zorgen voor je vinyls!?!? :confused: t enigste wat hun dan doen is hun naam van t label erop zetten en geld vangen. kan je net zo goed zelf een platenlabel starten. dus kijk uit dat je niet genaaid word.

betreft t masteren, dat moet je gewoon door een "pro" laten doen, die mastered m zo dat t goed op vinyl past, voor vinyl masteren is anders dan voor bijv. een cd. is wel leuk een aardig als je t zelf wil doen maar dit is meer dan ff met de eq spelen en een paar plugins eroverheen halen. overigens een goede masteraar kan wonderen doen voor je track maar tis geen middel om een klote track goed te laten klinken. een zuigende track zal na het masteren nog steeds zuigend klinken. als t goed is zorgt ook het platenlabel voor het masteren van je tracks, althans dat is bij mij zo.

maaruh kweet niet hoe t met jullie zit maar het masteren heb ik zelf geen zin in om te doen, ik hou me veel liever bezig met het maken van muziek :)

Record industry neemt volgens mij geen nieuwe klanten meer aan. Ze hebben het een beetje te druk.

Origineel geplaatst door sander
www.recordindustry.com (Haarlem)

ja daar doen wij het ook. goeie kwaliteit en goedkoper dan discopress in belgiƫ.
ze nemen alleen geen nieuwe klanten meer aan dacht ik. had iets te maken met dat er in engeland een fabriek mee was gestopt van EMI waar ze ineens alle orders ook van kregen. wij blij dat we al klant waren...
:D

he thnx voor alle adviezen en links !!

en jah, over dat ik de persing deels voor mijn rekening neem; het label staat nog in de kinderschoenen, maar ik vind het wel leuk dit te zien opstaan en gaan wandelen.
Ik heb bij dit proces namelijk inspraak op alles en het label weet behoorlijk goed dat als ik ermee stop de boel dood neervalt.

En daarnaast ben ik niet getrouwd met mijn label. Als ik alles op een gegeven moment anders wil doen; dat kan.

Ik zie het probleem niet zo. Ik heb het gevoel de touwtjes in de handen te hebben en dat is wel goed zo.

Men gaat voor mij leuren, optredens regelen, een site onderhouden en bovenal gewoon het risico nemen.
Kan ik mooi ff de kat uit de boom kijken. Is het niks; nooit geschoten is altijd mis.

Back