Wat zijn snippets?

Bartology

Big member
Ik weet dat echt niet. Ik zie die naam in de tracks threads wel een voorbij komen.
Ik mag misschien een enorme NOOB zijn :D , maar ik wil het nou wel eens weten.

Mijn vermoeden is: een fragmentje van een langere track. Klopt dat?

:peukie:

Okee, klaar dus.
Ik hoop niet dat ik te veel van de kostbare Forum-space heb gebruikt.....

:slotje: :walker:

Nou.. Volgens mij is een snippet meer een track die nog niet helemaal af is qua arrangement zeg maar.
Dat is wat ik een snippet noem.

Origineel geplaatst door Flesje
Nou.. Volgens mij is een snippet meer een track die nog niet helemaal af is qua arrangement zeg maar.
Dat is wat ik een snippet noem.

Nou, nee da's absoluut een 'excerpt' wat jij bedoelt!
Hoe kom je daar nou bij om dat een snippet te noemen?

Origineel geplaatst door nick nova

Hoe ik daar bij kom... Dat vraag ik me ook af ..dan....zeg maar...:confused:

Van het woord excerpt heb ik nog nooit gehoord, misschien heeft dat er wat mee te maken. :eureka:

Ooh, dit maakt toch weer een interessante discussie los, ik dacht:"we zijn er klaar mee...."

Ik ben benieuwd..:biertje:

Origineel geplaatst door nick nova

Volgens mij is een excerpt juist een klein stukje van een groter (muzikaal) geheel! Een excerpt is volgens mij qua arrangement en mix juist wel af, ik lees snippet zoals dat hier gebruikt wordt juist inderdaad als zijnde: "hier is een ideetje van me, het is nog niet helemaal uitgewerkt, maar wat denken jullie: potentie?"

dacht ik.... dus..... ehm....

Om maar eens een bron te quote'n die ze alletwee heeft (i.p.v. verschillende bronnen voor de verschillende woorden), Britannica 2005 in dit geval (Merriam-Webster dictionary dus):

snippet (date: 1664): a small part, piece, or thing: especially: a brief quotable passage

excerpt (date: 1627): a passage (as from a book or musical composition) selected, performed or copied

Ik ken zelf "snippet" eigenlijk ook alleen maar uit de software-wereld (als in 'code snippet')

Eigenlijk heb ik de term 'snippet' altijd een beetje vreemd gevonden.
Doet me denken aan een bepaald soort eend (een snip) die dan alleen bij laag water voorkomt ofzo...

En je kan het ook nogeens op verschillende manieren uitspreken,
maakt het er al helemaal niet makkelijker op.....

zeg je 'snipput' of 'snippet' ?? :confused:

VanDale zegt...
snipput: een snip die in de put zit (een depressieve snip zeg maar)
snippet: een snip met een pet op (komt alleen voor bij genetisch gemodificeerde snips)

moeilijk gedoe allemaal, ik stel voor dat er vanaf nu alleen nog maar gehele volledige tracks worden gepost :D

Excerpt => van ex (uit) + carpere (plukken) (met progressieve assimiliatie) => "uitpluksel" ( => een "uit" een groter geheel "geplukt" onderdeel dus).

Snippet => verwant met Nld. "snipper" => zeflde betekenis.

Taal roooeelllzzzz!!!!!!!!1 :D

Back