Welke drumdoos?

Korgje + EFX-bakkie? Is misschien ook een 'oplossing'? Maar zoals iedereen al zegt: MachineDrum is gewoon een gave bak .

De 707/727 is in vergelijking met de ER-1 een erg simpele bak. Alleen leuk als je er een gave EFX-bak achter gooit. Vind 't 'droge' geluid niet de moeite (wellicht smaak..) Maar daar was je al achter.

Maar kijk ook es naar de 909 vs. MachineDrum-threads hiero. Daar zie je veel voor-ebn nadelen van beide bakken opgesomt.

Succes.

Als je niet al te veel geld wilt uitgeven kun je ook voor de Alesis DM Pro gaan. Deze kost 2de hands niet zo veel meer (400,-??) en de geluiden zijn echt erg goed. Het is dus een drummodule met triggers. Het is wel op samplebasis, geen analoge kicks e.d. helaas.

Maar de MPC is natuurlijk super als je daar het geld voor over hebt!!

Ik begrijp niet waarom de MachineDrum zo populair is. Hij zit in een heel mooi kastje, heeft een zeer prettige interface, maar hij klinkt koud, dun en chemisch, zonder enige body. IMO natuurlijk.

De Jomox bakkies klinken daarentegen heel erg goed, volvet analoog.

Origineel geplaatst door robnet
Ik begrijp niet waarom de MachineDrum zo populair is. Hij zit in een heel mooi kastje, heeft een zeer prettige interface, maar hij klinkt koud, dun en chemisch, zonder enige body. IMO natuurlijk.

De Jomox bakkies klinken daarentegen heel erg goed, volvet analoog.
met 'n Xbase kan je wel maar 3 (als ik mij goed herinner) sounds tegelijk spelen, met 'n MD 16. plus 16 lfo's. plus filters, delays, reverbs, etc. als je daar geen levendige sound uit krijgt... en je krijgt er nog 'n goeie MIDI sequencer bovenop, m'n MD is m'n main sequencer.

en de sound? tsja, geuren en kleuren hé. ik heb ff 'n Xbase gehad en was 'm snel beu: zeer weinig inspirerend. m'n MD daarentegen is m'n beste koop ooit.

de alesis dm pro , heb ik een tijdje geleden getest , en idd , de klank van dit ding is heel goed,

maar uit al deze antwoorden die ik hier krijg blijft de MD blijkbaar toch het neusje van de zalm ...

het is eigenlijk heel simpel ,
ik wil goeie drums sounds , en een goeie sequencer ,

eneuh vraagje , aan de reeds MD gebruikers,
kan deze ook dienen om bvb een synth als mijn alesis Ion of Microkorg te gaan sequencen

indien dit ook nadeloos kan , dan zou ik eigenlijk niet beter weten dan door te sparen voor een MD
want als ik dit zo eenbeetje natel, als je een sequencer , drumdoos, en daar dan de nodige effecten en filters bij aanschaft en je dit allemaal van de bovenste plank wil hebben , dan zit je al gauw boven die 1200 euro , (zoveel staat de MD bij ons in bxl )

of ben ik mis?

kijk een 909 heeft gewoon geen verhaal tov een machinedrum.
De synthese gaat zo ver voor een drumblak dat je er hele nummers mee maakt.
Basslijntjes, freaky soundfx, etc.. krijg je er allemaal uit als je wil. de rest vd feature zijn hier al genoeg benoemd.
MD = chemisch ? , tja 909 = Johnny :D
Ik heb zowel een 808 / 909 /MD ... maar die 909 gaat toch binnenkort de deur uit. Biedt totaal geen meerwaarde.. ALs ik stomp techno wil maken grijp ik direct naar de MD, geen 909 want dan weet je al direct wat daaruit komt. Een 808 daarentegen heeft teveel groove, bottom enz... die wil ik niet kwijt. Ik zou eerder voor de MPC2000xl gaan als je de sampler toer opwilt. Vond ik de meest flexible van alle post roger linn bakken. Als je echt een cheap ass MD alternatief wilt vind ik de Korg EA-1 toch ook niet te onderschatten. Voor 200 euro toch wel een serieus leuke drumsequencer en klankpalet bij

Vermona Drm1 MkII

Vermona Drm1 MkII

een Vermona Drm1 MkII als je het mij vraagt..
laatst stond er hier een te koop voor €400.. zit welliswaar geen sequencer op maar ach.. wat wil je voor dat geld.. de geluiden zijn erg vet!

Die Vermona Drum1 MkII was van mij.....
Heb hem maar even gehad en het is wel een toffe drumsynth en makkelijk in gebruik maar heeft toch een erg herkenbaar geluid.
Als je niet alle kanalen nodig hebt zou ik eerder kijken voor een Syncussion.
Ik heb sinds gisteren ook weer een leuk programmatje gevonden wat ook wel aardige geluidjes voortbrengt namelijk ''Drumsynth'' Zie DEZE link voor meer info.

Origineel geplaatst door Kevin
Die Vermona Drum1 MkII was van mij.....
Heb hem maar even gehad en het is wel een toffe drumsynth en makkelijk in gebruik maar heeft toch een erg herkenbaar geluid.
Als je niet alle kanalen nodig hebt zou ik eerder kijken voor een Syncussion.
Ik heb sinds gisteren ook weer een leuk programmatje gevonden wat ook wel aardige geluidjes voortbrengt namelijk ''Drumsynth'' Zie DEZE link voor meer info.
die vermona heeft toch geen patch-memory of vergis ik mij? da's wel een GROOT nadeel, voor mij tenminste. voor erbij zal het wel leuk zijn, maar niet als main-drumbak.

Vermona heeft idd geen geheugen dus zul je alles moeten noteren..of goed onthouden.
De clap is trouwens erg lekker uit dat bakkie maar ik zal er geen terugwillen vooral niet met die Drumsynth (Software saved als WAV) en wat denk je van PIE's Drumatic ? Die is ook verdomd lekker maar dan moet je wel wat omslachtiger werken d.m.v. Mixdown of direct samplen (als je het met Hardware wilt gebruiken althans)

wa vinden julie van deze, , is mss al eens iets over geschreven,
maar bevind mij nog steeds in de nog geen geld hebbende voor machinedrum maat toch zin in een drumcomputer te gebruikende fase :)

en dan nog is ,
er zei ier iemand dat de electribe sampler het goed doet met een paar goeie samples derin,
dan doen de nieuwe electribe's het stukken beter veronderstel ik ? die met lampen derin bedoel ik

http://muziek.2dehands.be/markt/muz...geavanceerd_om_mee_te_werken_de_boven_en.html

Als je de poen hebt zou ik zeggen ga voor een MPC (een 2000XL koop je al voor 650 €)
Stamp daar alles in wat je maar wil hebben of maak dus zoals ik al eerder een link gaf je synthdrums met een gratis progje..ik heb een vermona gehad en doe het nu met die drumsynth en ben razend enthousiast erover ze knallen gewoon uit m'n sampler !

tja .. het ligt gewoon aan de persoon achter de knoppen .. vrij simpel
ik heb nog geen enkele MD track gehoord waarvan ik zeg .. ja dat kan ik nergens anders mee
ik zit dus in skel zijn hoekje !

mpc is erg oke iig .. maar als je het om de computer of ER nog niet kan gaat het met die Hardware ook niet lukken ...

Re: Vermona Drm1 MkII

Re: Vermona Drm1 MkII

Origineel geplaatst door screech powers
een Vermona Drm1 MkII als je het mij vraagt..
laatst stond er hier een te koop voor €400.. zit welliswaar geen sequencer op maar ach.. wat wil je voor dat geld.. de geluiden zijn erg vet!

Ik heb dr 1 gehad maar sorry, vet kan je hem niet noemen... wel electronisch maar verwacht geen 808/909 sounds..
hij is te braaf

madR

dank je voor die microtronic,
heb effe daarstrak een demotje gedwonload, en owwwwwww dat bakje klinkt goed,
heel goede patern creation ,en het geluk is echt heel goed...
als je gewoon al een program laad, en hiermee even speelt,
hmm en dat voor 65 euro,
kopen ga ik die handel !

thx

Back