Re: Re: Re: dank je!!!!
Als je nog niet weet hoe de Fantom precies klinkt, welke presets er zijn, uit welke waveforms die zijn opgebouwd en hoe editing gaat (ofwel: als je nog helemaal niet weet welke strings e.d. al aanwezig zijn en nog te maken zjin), waarom dan meteen zo'n SRX erbij kopen? Waarvan je bovendien ook niet weet wat je precies krijgt en hoe dat zich verhoudt t.o.v. wat de Fantom al kan en t.o.v. wat jij nodig hebt? :confused:
Origineel geplaatst door robbie50
ik zit inderdaad te denken aan de SRX 06 en de 07......
Als je nog niet weet hoe de Fantom precies klinkt, welke presets er zijn, uit welke waveforms die zijn opgebouwd en hoe editing gaat (ofwel: als je nog helemaal niet weet welke strings e.d. al aanwezig zijn en nog te maken zjin), waarom dan meteen zo'n SRX erbij kopen? Waarvan je bovendien ook niet weet wat je precies krijgt en hoe dat zich verhoudt t.o.v. wat de Fantom al kan en t.o.v. wat jij nodig hebt? :confused:

vind ik dan van zichzelf veel dikker klinken. En ik vind de Yamaha gewogen klavieren ook fijner spelen dan die van Roland (toetsen springen te snel terug). Maar ik neem aan dat je de synth uitgebreid zelf gaat bespelen voordat je 'm koopt. Overigens kun je een DX qua sound natuurlijk onmogelijk vergelijken met de huidige Yamaha's of hoe dan ook een verband leggen. Net zo min als je een nieuwe Roland moet kopen omdat de JP-8 zo gaaf is. Maar goed, je laat je uitgebreid informeren, dus dat komt allemaal wel goed. Sowieso lijkt het me sterk dat je een miskoop kunt doen als je moet/mag kiezen tussen de Fantom X8, K2600x, Motif ES8 en Triton Xtreme88; dat ontloopt elkaar zo goed als niets (nou ja, de K2600x springt er toch wel uit door V.A.S.T., vind ik).