The Fairlight?

Re: Tsss

Re: Tsss

Die Anne Dudley stond er met twee boven op elkaar :stupid :stupid :stupid

Waren dat niet "gewoon" twee keyboards op 1 Fairlight? Je kon namelijk een kleinere kopen die bovenop het grote keyboard past. Toch die AON tape maar weer 's uit het archief trekken...
Overigens is twee gewogen 88-toetsen keyboards natuurlijk nog steeds belachelijk decadent ;)

Zie bijvoorbeeld deze van de II:

the_fairlight_cmi.jpg

jaaaa

jaaaa

daar kon je wel eens gelijk in hebben!

Re: Re: Tsss

Re: Re: Tsss

Origineel geplaatst door etaoin
Waren dat niet "gewoon" twee keyboards op 1 Fairlight? Je kon namelijk een kleinere kopen die bovenop het grote keyboard past. Toch die AON tape maar weer 's uit het archief trekken...
Overigens is twee gewogen 88-toetsen keyboards natuurlijk nog steeds belachelijk decadent ;)

Zie bijvoorbeeld deze van de II:

the_fairlight_cmi.jpg

:{ :{

volgens mij was dat extra keyboard trouwens geen gewogen versie maar een met 'normale' synth action.

De drums uit het nummer Beatbox (Art Of Noise) komen die ook uit de Fairlight library? Die drums zijn echt meesterlijk!

Volgens mij wel.

Doe er wat leuks mee!!! :)

Attachments

• aon kick.wav
    57,8 KB · Bekeken: 139
En deze natuurlijk!

:P

Attachments

• aon snare1.wav
    59 KB · Bekeken: 102
Origineel geplaatst door Daftmax
Volgens mij wel.

Doe er wat leuks mee!!! :)

Er zit evengoed nog veel kracht in deze drums.

Luister en huiver:

Attachments

• steambox.mp3
    629,6 KB · Bekeken: 110
En nog ins een partij laag ook!

Attachments

• lowbox.mp3
    843,9 KB · Bekeken: 96
Jullie vergeten helemaal dat Mike Oldfield ook een grote gebruiker was van de Fairlight! :P

Heeft ze allemaal gehad, van de I serie tot de III serie. Zijn duidelijk aanwezig in zijn albums van de jaren 80, en vooral de live optredens. Ik heb een hele zooi tracks van hem direct van zijn Fairlight op mijn computer staan, echt wreed. ;) Kan ik lekker uit samplen.

Daar staat er één, op het plaatje ;)

Attachments

• mo_fairlight.jpg
    mo_fairlight.jpg
    62,1 KB · Bekeken: 88
Origineel geplaatst door thijs_ganger
Toch nog even noemen; was nog niet gebeurt volgens mij.

Het eerste album op het duitse label Erdenklang was „Erdenklang - Computerakustische Klangsinfonie" van Hubert Bognermayr en Harald Zuschrader uit 1982.

Op de hoes staat prominent in beeld de Fairlight. Het hele album was 100% Fairlight en alles in zijn sequencer geprogrameerd. Met zijn rare geluiden en rete-strakke spel was het lang één van mijn favorieten albums al klinkt hij hij nu wat plat en 'computerig'.

Ik zal kijken of ik wat hele korte fragmentjes kan plaatsen.

Harald Zuschrader??? Goh, en wie was nou ook weer die vent die Mike Oldfield met de synthesizers en Fairlight hielp tijdens z'n tour/album opnames??? :D

Attachments

• oldfieldstudio84.gif
    oldfieldstudio84.gif
    61,3 KB · Bekeken: 118
Deze foto is genomen ergens in 2002, toen er een electronische muziek dag was georganiseerd in het Sydney Powerhouse Museum. Peter Vogel zou een lezing komen geven over de Fairlight, maar hij was zo verlaat door files dat tegen de tijd dat hij aankwam iedereen al weg was. Ik was nog de enigste bezoeker aanwezig toen hij binnen kwam. De beste man kwam erg introvert over en was niet echt een enthusiaste prater, wat Australiers over het algemeen niet zijn. Ik wilde hem ook niet lastig vallen met onnozele vragen. Hij heeft verder amper de Fairlight aangeraakt en zei dat het meer als tien jaar geleden was zinds hij er een in het echt had gezien. Deze Fairlight ging overigens de opslag in en word alleen tevoorschijn gehaald als er een tentoonstelling is op het gebied van muziek. Was toch wel leuk om een stapje dichter bij de legende van de Fairlight te komen. Peter Vogel doet niets meer met Fairlight, ondanks dat het bedrijf nog volop draaid onder Kim Ryrie, het andere brein achter de Fairlight. Ze maken hoogwaardige harddisk recording systemen. Peter Vogel is de laatste tijd met technologie in de televisies bezig.

Attachments

• fairlight peter vogel.jpg
    fairlight peter vogel.jpg
    33,6 KB · Bekeken: 95
Deze foto is ook genomen in het Sydney Powerhouse Museum. Dit keyboard is gevineerd in ligt hout met nerven. Volgens Peter Vogel is daar ooit maar een van gemaakt, op verzoek van de persoon die een Fairlight op bestelling had staan.

Attachments

• fairlight showcase.jpg
    fairlight showcase.jpg
    134,5 KB · Bekeken: 89
Fairlights beschikbaar.

Fairlights beschikbaar.

De originele vraag was als ik me goed herinner of er een Fairlght eigenaar op het forum is. Het antwoord is ja.

Ik beschik over Fairlight series IIx en Fairlight series III.

Groeten,
Incognito.

Back